ep pun ljubavi

Danas na Brijunima premijera predstave "Bejturan i ruža"

| Autor: Vanesa Begić
(Snimio Dragan Mujan)

(Snimio Dragan Mujan)


Sarajevski ratni teatar SARTR i Kazalište Ulysses premijerno će u ljetnom kinu na Velikom Brijunu danas, u srijedu 17. srpnja, odigrati predstavu A. Hemona "Svijet i sve u njemu/Bejturan i ruža" redateljice Selme Spahić. Riječ je o predstavi nastaloj prema romanu Aleksandra Hemona "Bejturan i ruža". Glume Ermin Bravo, Alban Ukaj, Snežana Bogićević, Tatjana Šojić, Kemal Rizvanović, Igor Skvarica, Hana Zrno i Faruk Hajdarević, a publika će imati priliku vidjeti predstavu reprizno 17. i 18. srpnja. Bio je to povod za razgovor s redateljicom.

Kako je krenula ideja o realizaciji ove predstave, odnosno kako je odabran upravo navedeni književni predložak?

- Znala sam da želim raditi ovaj roman u kazalištu još dok sam ga čitala. Osim što je stilski predivan, što vodi kroz cijelo stoljeće preko više kontinenata, privukao me jer se radi o epskoj priči o ljubavi u ekstremnim političkim i društvenim okolnostima. Iako većinski fikcija, donosi jednu od neispričanih homoseksualnih priča s početka XX. stoljeća koje povijest i dominantni narativi namjerno brišu. Uzbudljiv je, napet, erotičan, nježan i tanan, surov i mračan, ali prije svega, pun ljubavi i nadam se da je takva i predstava.

Predstavite nam glumački ansambl/ekipu.

- U predstavi igraju Ermin Bravo, Alban Ukaj, Snežana Bogićević, Tatjana Šojić, Kemal Rizvanović, Igor Skvarica, Hana Zrno i Faruk Hajdarević. Autorski tim čine Emina Omerović i Nejra Babić Halvadžija kao dramaturginje i koautorice dramatizacije, zajedno sa mnom, Draško Adžić i Damir Imamović, koji su kompozitori, Ena Kurtalić, suradnica za pokret, Selena Orb, kostimografkinja, Lili Anschütz, scenografkinja, Mirna Ler, suradnica za scenografiju i Nedim Pejdah, dizajner svjetla. Predstavu su producirali Maja Salkić i Ishak Jalimam, u ime SARTR-a i Realstagea u Sarajevu, uz Ulysses.

Prostor brijunskog ljetnog kina dobit će novo ruho za tu prigodu.

- Da, predstava ima vrlo specifičnu scenografiju koja se ne mijenja, uprkos različitim lokacijama na kojima igramo. Publika je dio tog prostora, dio svijeta u kojem pratimo živote koji se odvijaju oko nas dok gledamo. Okruženi smo zidovima preko kojih putujemo od Sarajeva, preko Galicije, Taškenta, pustinje Taklamakan, sve do Šangaja i Hong Konga. Ono što će sigurno biti posebno iskustvo je igranje na otvorenom i sigurno će se na određeni način to odraziti na izvedbe.

Rad na predstavi bio je zasigurno zahtjevan jer je riječ o polifonom epu, a prirodna pozornica ljetnog kina je specifična.

- Bilo je zahtjevno jer je roman obiman i bogat i jer je trebalo naći kazališni pandan tome i prilagoditi priču kazalištu. Ali kada smo otključali kojim putem idemo, zapravo se predstava dosta brzo složila. Ovo nam je prva adaptacija na nekazališni prostor, ali imamo dovoljno vremena da se prilagodimo i mislim da će predstava lijepo funkcionirati u prostoru ljetnog kina.

Izazovi ambijentalnog kazališta, posebice u prirodnim ljepotama poput Brijuna?

- Zvuk, akustika i svjetlo, prije svega. Ali, to su sve lijepi izazovi. Dio radnje predstave se i u romanu dešava pored vode i priroda je skoro pa lik u romanu, jer se junaci i junakinje kroz nju probijaju i istovremeno uz pomoć nje preživljavaju. Jako se radujemo izvedbama u ovom okruženju.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama