FONTICUS

U Grožnjanu izlaže trinaest fotografa iz Londona: FOTOGRAFSKO PROBLEMATIZIRANJE STVARNOSTI

| Autor: Luka JELAVIĆ

Skupina londonskih fotografa okupljenih pod nazivom Thirteen (Trinaestoro) do sada je višestruko nagrađivana za vrhunsku fotografiju. Iako različitih fotografskih procesa Clive Bevan, Chris Brock, Davies Gareth, Marcus Fernando, Bari Goddard, Tony Hale, Avril Harris, Adrian Johnson, Gordana Johnson, Chris Moxey, Andrew Ridley, Norman Smith i Duncan Unsworth poveznicu nalaze upravo u različitosti tema, pristupa i poetika kojima preispituju vlastitu viziju svijeta

Za svoju treće predstavljanje u Hrvatskoj grupa od trinaest londonskih profesionalnih fotografa i vrhunskih fotoamatera odabrala je Grožnjan i u njemu Gradsku galeriju Fonticus. Skupina fotografa pod jednostavnim nazivom Thirteen (Trinaestoro), koliko ih uvijek izlaže, iako ih ima više, do sada je nagrađivana za vrhunsku fotografiju, kako u Engleskoj tako i u drugim zemljama. Iako različitih fotografskih procesa Clive Bevan, Chris Brock, Davies Gareth, Marcus Fernando, Bari Goddard, Tony Hale, Avril Harris, Adrian Johnson, Gordana Johnson, Chris Moxey, Andrew Ridley, Norman Smith i Duncan Unsworth poveznicu nalaze upravo u različitosti tema, pristupa i poetika kojima preispituju vlastitu viziju svijeta. U Grožnjan su stigli i zahvaljujući Marcusu Fernandu, koji je povremeni stanovnik Grada umjetnika, a već je izlagao u galeriji Fonticus u projektu s Rokom Zelenkom i Tinom Hoffman.

Bilješke vremena sadašnjeg

Kolektivnu izložbu fotografija srednjih formata pod radnim naslovom "Bilješke vremena sadašnjeg" otvorio je kustos galerije Fonticus Eugen Borkovsky. Svaki autor predstavio se s četiri fotografije povezane istom ili sličnom temom koje su obrađene originalno i u različitim fotografskim tehnikama. Većina je prihvatila digitalnu fotografiju, dok je dio fotografa ostao vjeran klasičnoj, analognoj tehnologiji.

Dio kolekcije Marcusa Fernanda

- Motivi su u rasponu od urbanog do pejzaža, prikaza prirodnih krajolika. Samoća pojedinca naglašeno je interpretirana. Nalazimo prikaze osoba koje u nizu postaju nesame. No, unutar pojedinog formata ostaju usamljeni. Na nekim radovima je to očito, a na nekima je prikriveno gestom ili grimasom. Autori slute da samoća ostaje jedina konstanta koja nas prati. Ponekad samoću nazivamo osobnošću, ali na kraju uvijek ostajemo sami. Većina autora propituje recentni povijesni trenutak dovodeći u sumnju institucionalizirane konvencije. Pred nama je niz asocijativnih scena izvedenih fotografskom tehnikom uz poneku inventivnu uporabu kompjuterske manipulacije. Radovi ovog postava problematiziraju suvremenost. Problem slobode, napor konvencija, pokazuje se kao pitanje recentnog vremena. Prisjetimo li se riječi Paula Kleea koji kaže da 'umjetnost ne prenosi vidljivo, ona stvara vidljivim', u tom slučaju autori iniciraju, a promatrač je pozvan da spozna problematiku civilizacije, rekao je na otvaranju izložbe Eugen Borkovsky koji je uz svaku fotografiju dao prigodnu ocjenu radova i autora.

Raznoliki fotografski motivi

Fotograf Clive Bevan u ovoj izložbi uspoređuje svoj vizualni doživljaj super urbanog Londona i arhaičnog Dubrovnika. Chris Brock nudi fotografije portreta s zanimljivim atribucijama, odnosno parafraziranju svetaca. Gareth Davies predstavlja niz od četiri fotografije pejzaža snimljenih panoramskim fotografskim aparatom, dok Marcus Fernando predstavlja dva para fotografija. Jedan diptih nudi bilješke dviju trgova s poštanskim sandučićima, dok se drugi oslanja na tjelesno kroz predstavljena dva motiva golišavih žena koje su u pokretu. Bari Goddard nudi tematiku "zabranjenog voća", propitujući konvencije, što čini izborom motiva, režiranjem scena i (ili) tehnološkom manipulacijom snimljenog materijala. Tony Hale predstavlja niz koloristički dojmljivih radova na kojima su kombinacije geometrijskih oblika, dok Avril Harris donosi seriju crno–bijelih fotografija vode, tijeku vodene mase po razvedenim kamenim kaskadama, što pokazuje znalačko korištenje klasičnog fotoaparata. Adrian Johnson je predstavio kolekciju dokumentarnih fotografija iz siromašnih naselja s juga Afrike. Gordana Johnson, autorica splitskih korijena, predstavlja niz fotografskih bilježaka morske površine.

Jedna od fotografija Chrisa Brocka

Niz fotografija s ulice predstavio je Chris Moxey nudeći figure i lica u realnim okolnostima. Maštovitost igre oblicima očita je na radovima Andrewa Ridleya koji uz računalnu manipulaciju realizira zanimljive kombinacije. Svakodnevne urbane situacije u čijem su središtu ljudi predstavljene su na fotografijama Normana Smitha, dok Duncan Unsworth predstavlja kolekciju radova izvedenih fotografskom tehnologijom, konačnici bliskih slikarskom iskazu nudeći kvalitetne artističke rezultate.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter