Riznica dječjeg stvaralaštva

Zbirka pjesama i priča učenika OŠ Šijana: "Između klupa i snova"

| Autor: Vanesa Begić
(Arhiva Glasa Istre)

(Arhiva Glasa Istre)


"Između klupa i snova" naslov je zbirka priča i pjesama učenika OŠ Šijana nastala pod mentorstvom profesora hrvatskog Vladimira Papića koja će biti predstavljena u ponedjeljak u 18 sati u prostorima škole.

Inače, učenici pod mentorstvom Vladimira Papića već su i ranije objavljivali svoja djela, surađivali su s Udrugom Mlada pera, kao i u prilogu našeg lista Ružmarin.

- Ova zbirka nosi jednostavan, ali snažan naslov – "Između klupa i snova". Upravo ondje, u tom prostoru između svakodnevnog školskog rasporeda i slobodnog leta mašte, rađaju se tekstovi koje držite u rukama. Nastali su iz olovaka učenika Osnovne škole Šijana u Puli, ali mogli bi pripadati djeci bilo gdje – jer su univerzalni, iskreni i duboko ljudski. Zbirka je podijeljena u četiri dijela, svaki s vlastitim karakterom i bojama. U prvom dijelu, Mlada pera, nalazimo priče i pjesme koje su nastajale tijekom redovne nastave, zadaća i radionica kreativnog pisanja. U njima se miješaju narječja, gramatičke vježbe, fantastični svjetovi i školske svakodnevnice, ponekad ispisane u paru, ponekad u ritmu sata, ali uvijek s jednim zajedničkim imeniteljem – slobodom izraza i autentičnim glasom učenika, piše Papić.

(Press)(Press)

Drugi dio, Lektira izvan okvira, rezultat je istraživanja književnih likova iznutra i izvana – susreti Malog princa s Bijelim klaunom, Srne sa svemirom, Parvane s galebom Jonathanom. Ovdje učenici nisu samo čitatelji – oni su suautori, vodiči i tumači svijeta, a lektira nije zadatak, već most između stvarnosti i književne istine.

- U trećem dijelu, Klik, buka i poruka, učenici progovaraju o suvremenim izazovima: o lajkovima i pritiscima, o cyberbullyingu, o svijetu bez knjiga i tehnologije koja briše ljudski dodir. Nastao u sklopu međunarodnog eTwinning projekta, ovaj dio zbirke svjedoči o globalnim temama kroz osobne priče – i o tome kako književnost može povezati djecu iz različitih zemalja i staviti njihove misli u isti dijalog. Završni dio, Od šapta do štorije, vodi nas u prošlost, u legende Istre, u mitove koji se prenose tiho, šaptom, iz generacije u generaciju. Djeca su ovdje postala čuvari baštine, pripovjedači novih legendi koje još nisu ispričane – one koje nastaju iz igre, znatiželje i razgovora sa starijima, zaključuje Papić.

Neki su autori već završili školu, no tijekom školovanja vrijedno su stvaral i tu su ukoričena njihova djela.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter