IZLOŽBE

"The Apple Shrinking" Stipana Tadića u Zagrebu

| Autor: Bojana ĆUSTIĆ JURAGA
Stipan Tadić "Čekajući B61",2021., akvarel i gvaš na papiru 26 x 36 cm (Foto: Goran Vranić, Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb)

Stipan Tadić "Čekajući B61",2021., akvarel i gvaš na papiru 26 x 36 cm (Foto: Goran Vranić, Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb)


Za postav izložbe Branko Franceschi, ravnatelj Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti i autor koncepcije, odabrao je 18 djela. Riječ je o radovima na papiru, uljima na platnu, uljima na drvu i slici na staklu, na kojima Stipan Tadić poput vlastitog dnevnika bilježi transformaciju životnih navika Njujorčana za vrijeme pandemije COVID-19, kao i drugačiju atmosferu kojom je taj velegrad odisao

Nacionalni muzej moderne umjetnosti izložbeni program u Galeriji Josip Račić u 2023. godini započinje izložbom "The Apple Shrinking", renomiranog hrvatskog slikara, strip-crtača i muralista Stipana Tadića, koji od 2018. živi i radi u New Yorku. Naziv umjetnikove zagrebačke izložbe, koju će publika imati priliku razgledati od 10. siječnja do 5. veljače, parafraza je naziva pjesme Melvina Van Peeblesa "The Apple Streching" koja opisuje velegradski život New Yorka, a koju je 1982. na LP-u "Living My Life" objavila i proslavila Grace Jones.

Prikazi života i portreti

Za postav izložbe Branko Franceschi, ravnatelj Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti i autor koncepcije, odabrao je 18 djela. Riječ je o radovima na papiru, uljima na platnu, uljima na drvu i slici na staklu, na kojima Stipan Tadić poput vlastitog dnevnika bilježi transformaciju životnih navika Njujorčana za vrijeme pandemije COVID-19, kao i drugačiju atmosferu kojom je taj velegrad odisao, najavljuju iz Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti.

Prikazi života i portreti Tadićeve generacije najmarkantniji su dio umjetnikova njujorškog opusa ističe Branko Franceschi u predgovoru pratećeg kataloga izložbe, stoga je uz prizore praznih gradskih ulica i trgova, stanica podzemne željeznice, divovske stambene zgrade utonule u sumornu atmosferu civilizacijskog zastoja u odabir uvrstio i portret Renea te nekoliko umjetnikovih autoportreta ( Autoportret s New Yerseyem, Autoportret u Kineskoj četvrti, Manhattan, Autoportret s uličnom hranom, Šetnja kroz Mott Street).

Duboko poniranje u stvarnost

"Tadića generalno govoreći resi zanimanje za stvarnost koja ga okružuje, a njegova izrazita pronicljivost i sposobnost da izborom motiva i koncipiranjem kompozicije u segmentu svakodnevnice kojeg slika iznese puno dublje viđenje stvarnosti od onog što oko neposredno vidi, čine ga vrsnim kroničarem kurentnih zbivanja", piše između ostalog Branko Franceschi u predgovoru kataloga izložbe Stipana Tadića "The Apple Shrinking", te zaključuje: "Raznolikost umjetnina koje konstituiraju izložbu glede njihovog formata i tehnike izvedbe odražava dinamiku Tadićeve prilagodbe novoj sredini. Ono što ovom prilikom dobivamo kao kvalitetu, novo je poglavlje u dugoj priči hrvatskih umjetnika u svjetskim umjetničkim središtima, samo su motivi Pariza kojima obiluje Nacionalni muzej moderne umjetnosti sada zamijenjeni njujorškima. Nikad to nije bilo sretno slikarstvo, ali je uvijek bilo slikarstvo dubokih uvida. Stipan Tadić upravo radi na novom poglavlju kontinuiranog dijaloga naše likovne sredine s njenim globalnim pandanom."

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater