ĆAKULA NA RIVI

ZALJUBLJENIK U MORE I RIBOLOV Rovinjež Milan Konović pravi je maher za popravak foriborda. Kad zagusti, stvari spašava i preko telefona!

| Autor: Aldo POKRAJAC
Milan Konović sa svojim ljubimcem Kokijem (Aldo POKRAJAC)

Milan Konović sa svojim ljubimcem Kokijem (Aldo POKRAJAC)


Iako po struci nije mehaničar, Konović ima vanbrodske motore u malom prstu, pa mu se za pomoć nisu obraćali samo Rovinjci, već i Dalmatinci. Kad ih nisu mogli popraviti, dolazili su mu i iz Zadra i Šibenika da im pomogne

Kada se nekome u Rovinju pokvari foribordo, savjet će potražiti od Milana Konovića, koji često šeta rivom sa svojim psom Kokijem. Iako po struci nije mehaničar Konović, ima vanbrodske motore u malom prstu, pa mu se za pomoć nisu obraćali samo Rovinjci, već i Dalmatinci.

- Više od četrdeset godina odlazim u sportski ribolov. Godinama sam se kao član naše Meduze natjecao duž obale Jadrana. Pročulo se da mi ide popravak foriborda. Kada ih nisu mogli popraviti, dolazili su i iz Zadra i Šibenika da im pomognem, prisjeća se Konović.

Na pitanje kako se počeo baviti foribordima, kaže da je počeo prčkati oko svojeg prvog Tomosa. Kada su prijatelji i kolege vidjeli da mu to ide tražili su od njega usluge, pa je kroz popravke proširivao svoje znanje.

Servis na licu mjesta

- Vanbrodskim motorima se nitko nije bavio, a posla je bilo puno, pa sam njihovo servisiranje prijavio kao dopunsko zanimanje. Svake sam godine obnavljao dozvolu, posla je bilo sve više, pa sam jedno vrijeme razmišljao da se profesionalno posvetiti popravku motora. Prepreka je međutim bio nedostatak poslovnog prostora, pa sam dobivao dopunsku dozvolu za popravak motora na licu mjesta, znači na brodici ili na suhom, kada su se plovila nalazila na remontu ili zimovanju u dvorištima, kaže Konović.

Da je imao svoj poslovni prostor kaže da bi nekoga obučio u ovom poslu. Ovako ni danas Rovinj nema servis za vanbrodske motore. Nakon preuređenja ACI marina više nama servisa, pa se Rovinjci za pomoć mogu obratiti jedino Yacht servisu Nauticar u Valdibori. Tamo se međutim više bave remontiranjem brodica i servisiranjem unutrašnjih motora, pa nemaju puno vremena za sitne popravke.

Popravak preko mobitela

- Ljeti su me zvali ne samo Rovinjci, već i turisti u ovdašnjim kampovima. Zbog probleme s kičmom morao sam odustati od ovog posla, pa sada pomažem savjetima. Danas je to lako, kada imamo mobitele. Uglavnom, nazove me netko od mojih prijatelja i kaže da mu foribordu šteka ili je stao. Ja ga upućujem što činiti i uskoro čujem da je motor startao. Ako se dobro održava, motor će uvijek startati. U suprotnom, evo problema. Najčešće motor neće paliti zbog vode koja se s vremenom kondezira u rezervoaru goriva. Potom, ljudi zaborave da treba održavati nogu s propelerom, pa dolazi do oksidacije i ulaska vode, te ju treba zamijeniti, što je poprilični trošak, objašnjava Milan Konović.

U početku svi su imali Tomose, kasnije su pristigli moderniji motori - Yamaha, Honda, Mercury, Tohatsu i drugi. Sada se uglavnom koriste četverotaktni s elektronskom dijagnostikom pa treba investirati u opremu za traženje kvarova.

- I moj gliser ima Hondu od 115 konja. Puno puta njime sam stizao u pomoć čamcima kojima se pokvario motor, popravljao ih na mjestu ili dovlačio na vez ako su trebali neki dijelovi. Kada imaš mobitel ne treba ti pomoćni motor. Ovog ljeta jedan me prijatelj zvao u devet navečer sa otoka Šturago jer mu motor nije htio upaliti. Rekao mi je da su mu s gumenjaka cijeli dan skakala djeca u more. Uputio sam ga da namjesti vilicu, kada ju je stavio na mjesto motor mu je startao. Drugi me zvao jer mu je puknula špaga za pokretanje motora, Uputio sam ga da skine poklopac motora i navije rezervnu špagu iz pribora. Za nekoliko dana sam ga upitao da li je promijenio špagu, a on mi je rako da i dalje starta sa rezervnom, priča Konović.

More za opuštanje

- More mi je veliko zadovoljstvo, uživanje, opuštanje i rekreacija. I dalje za svoju dušu odlazim na ribolov, ali se ne takmičim, već pomažem na takmičenjima kao barkariol. Kad je god lijepo vrijeme, zimi krećem na more oko deset, a vraćam se oko 14 sati. Karamaja gotovo da i nema, a to mi i odgovara jer me više ne privlači zimski noćni ribolov. Ljeti idem na pecanje predvečer. U svakom slučaju ribe je manje nego nekad, a uz lignje gotovo da nema ni mola, kaže Konović.

Ističe da danas odista treba puno iskustva i poznavanje morskog dna da bi se ulovila koja riba. Zimi treba ići dalje od obale jer se riba zbog nižih temperatura povlači na veće dubine. Treba pažljivo pratiti morske struje i pravilno se postaviti između seka.

S jednim od naših najboljih udičara Davidom Pinezićem, inače i predsjednikom Meduze, Milan Konović je sudjelovao u snimanju dokumentarnog filma o sportskom ribolovu za televiziju Al Jazeera. S dva snimatelja uputili su se na more i pokazivali vještine udičarenja. Film je nekoliko puta pokazan na televiziji.


Podijeli: Facebook Twiter