Tomo Ricov, direktor Festivala i direktor programa Božo Skoko, član programskog tima iz Millenium promocije, agencije partnera Festivala
Ilustracija
Nešto manje od tjedan dana dijeli nas od početka najveće regionalne konferencije, jubilarnog, 15. izdanja Weekend Media Festivala. Rovinjska stara Tvornica duhana ponovno će na nekoliko dana, od 22. do 25. rujna, pod sloganom #Samodođi, okupiti vodeće stručnjake i entuzijaste iz različitih područja i postati epicentar medijskih, kreativnih i oglašivačkih zbivanja. Posjetitelji će imati priliku poslušati predavanja renomiranih govornika poput Yossija Melmana, najvećeg stručnjaka međunarodne sigurnosti, Vuka Vukovića, ekonomskog eksperta te Ghadu Wali, najmlađu TED govornicu.
Tomo Ricov, direktor Festivala i direktor programa i Božo Skoko, član programskog tima iz Millenium promocije, agencije partnera Festivala za Glas Istre su predstavili zanimljive govornike, zvijezde koje će nastupiti, kao i neke od novosti koje donosi ovogodišnji festival, a kojeg mnogi s nestrpljenjem iščekuju.
- Ovogodišnje izdanje Weekend Media Festivala donosi zaista raznovrsne predavače i teme, od turizma, medija, sporta, oglašavanja, ekonomije, kreativne industrije i društvenih zbivanja. Koja se predavanja nikako ne smiju propustiti?
Ricov: Iz godine u godinu se trudim poslušati što više predavanja, ali mi to ne polazi za rukom. Kad Festival počne, teško da nalazim vremena za panele. Ono što bih preporučio posjetiteljima je svakako panel koji će dati odgovor na pitanje o sličnostima i razlikama između TikToka i ostalih kanala društvenih mreža. Ove smo godine pokrenuli i Weekend TikTok i tek sam u komunikaciji s tim mladim genijalcima shvatio koliko je ta društvena mreža različita od svega što smo poznavali. Također, rado bih poslušao Ghadu Wali koja se pojavila i na Forbesovoj listi 30 under 30. Wali je osmislila kreativnu i jedinstvenu platformu za učenje arapskog jezika uz pomoć LEGO kockica. Zanima me i predavanje Fabia Seidla, glavnog kreativca za globalni razvoj u METI. I Yossi Melman bit će gost Weekend media festivala. Riječ je o jednom od najvećih stručnjaka u području špijunaže i međunarodne sigurnosti, koji je napisao niz bestsellera o Mossadu i izraelskoj službi unutarnje sigurnosti Shin Bet. Mnoštvo je tu predavanja koja me interesiraju, a premalo vremena da to sve popratim.
Skoko: Uistinu je teško izdvojiti neke sadržaje, jer imamo više od stotinu govornika iz Hrvatske, regije i svijeta. Pokušali smo prezentirati i komentirati globalne trendove u medijima, komunikacijskoj i kreativnoj industriji, ali i gospodarstvu i društvu općenito. Kao što vidimo granice su sve tanje, a sinergija između pojedinih područja sve veća, pa da bi bili informirani moramo spajati i naizgled nespojivo. Tako smo ove godine pripremili niz panela koji će uspješno povezati medijsku scenu, inovativnost i kreativnost, IT, kulturu, gastronomiju, turizam… Svakako bih izdvojio panel Smrt činjenica, na kojem će se raspravljati o kulturi širenja fake newsa, kao i problemima senzacionalističkih i click bait naslova. Imat ćemo sjajno predavanje prof. Zorana Kurelića o posljedicama dvojbene kulture otkazivanja. Uvijek zanimljivi Korado Korlević i znanstvenici s različitih institucija će govoriti o tome može li se inovativnost naučiti. Analizirat ćemo i ovogodišnju turističku sezonu te pokušati doći do odgovora je li ovakav turizam u Hrvatskoj održiv. Imat ćemo i sjajnih primjera iz poslovnog svijeta, poput Stipe Oreškovića, koji je posljednjih godina napravio tržišni iskorak vrijedan divljenja. Ugostit će ga uvijek provokativni Zoran Šprajc. Budući da cijenim uspješne poslovne priče, mislim da ću svakako poslušati i Nikolu Deškovića koji stoji iza kompanije AutoScout24, kao i Alana Suminu koji stoji iza Nanobita. Mnoštvo je još tema, a ne bih volio nekoga preskočiti. Program je tako koncipiran da će naše goste educirati, inspirirati i zabaviti. Weekend Media Festival već 15. godina kontinuirano radi na kreiranju trendova u medijskoj, komunikacijskoj i kreativnoj industriji. Nastojimo pratiti želje i potrebe tržišta, ali i usmjeravati trendove. Pritom je Rovinj kao jedna od naših najizvrsnijih destinacija sjajan magnet za naše goste. Ove godine bi mogli srušiti i rekord po broju posjetitelja. Jasno, sve to ne bi bilo moguće bez našeg glavnog pokrovitelja Adris grupe.
- Smatrate li da se sve više razvijamo u tehnološkom smislu, no da istovremeno nazadujemo što se tiče nekih osnovnih ljudskih prava, kao što to sugerira naziv panela "Vodimo li ponovno bitke naših baka?"
Skoko: Istina je negdje, kao i uvijek, na pola puta. Usudim se reći, da se od pojave interneta svijet razvija nevjerojatnom brzinom. Zahvaljujući komunikacijskim tehnologijama smanjuje nam se sadašnjost jer nemamo vremena sve to procesuirati, a kamoli uživati u novitetima koji su već sljedeći mjesec zastarjeli. Tehnološki dosezi rapidnom brzinom mijenjaju našu sadašnjost, ali i budućnost, naše navike i obrasce ponašanja. Međutim, to ne znači da kao društvo postajemo bolji, napredniji, odgovorniji. Naprotiv, svjedočimo nekim prilično pogubnim trendovima u politici poput jeftinog populizma, estradizacije, srozavanja povjerenja u institucije, nedostatka etičnosti i društvene odgovornosti… Pritom, nedostatak vrhunskih i moralnih lidera na razini Europe i svijeta, doveo nas je u situaciju koja se počesto čini bezizglednom. Zato mi je drago da ćemo ove godine govoriti i o tim trendovima. Među ostalim i o načinima vođenja politike, pa i ratova putem društvenih mreža… Istina, govorit ćemo i o ljudskim pravima. Na panelu koji ste spomenuli imat ćemo zanimljive gošće, koje imaju što reći na tu temu. To su žene čiji primarni posao nije aktivizam, ali se njihov glas čuje kad su u pitanju položaj i prava žena u društvu. To su Ivana Paradžiković, Milana Vlaović Kovaček, Vanja Jurić i Aleksandra Dilevska Simova.
Ricov: Ne bih apriori donosio ocjene da nazadujemo, no da bismo trebali biti glasniji i bez kompromisniji u zagovaranju nekih pozitivnih društvenih promjena, to svakako. Uvijek se čuje glasna manjina, s kojom se možda i ne slažemo. Mi većina, koji smo najčešće istomišljenici i ujedinjeni oko ideje da u našoj državi svi trebaju imati jednaka prava, šutimo jer prečesto smatramo da se to treba podrazumijevati. Povijest nam je pokazala da se ništa ne podrazumijeva, i da agitiranje nikad ne treba stati.
- Osim brojnih predavanja, Festival je iznimno poznat i po glazbenom programu koji čini njegov svojevrsni forte. Tko će biti zadužen za dobru zabavu u večernjim satima?
Ricov: Od samih početaka gradili smo Festival kao prostor na kojem će vladati ugodna, nepretenciozna atmosfera. Prostor gdje istodobno možete čuti neke od najboljih svjetskih predavača iz raznih sfera, marketinga, odnosa s javnošću, novinarstva, IT-a, kulture, sporta; ali i prostor gdje možete s istim tim ljudima popiti piće na šanku i prodiskutirati o temi koja vas dublje zanima, ili ostati plesati do jutra na nekoliko različitih floorova. Ove godine glazbeni program je uistinu šarolik, tajnu zdrave kose Meghan Markle saznat ćemo od glazbene senzacije Konstrakte i Zemlje Gruva, svojim nastupom će nas počastiti i glazbeni velikan Darko Rundek potpomognut Jazz orkestrom HRT-a. Uz njih će nastupati i Matija Cvek s bandom Funkensteins, band Gift, i još mnogi drugi. Bit će zabave na svim floorovima, a na našim posjetiteljima je samo da ponesu udobnu obuću i ostanu s nama do jutra.
- Za prošlogodišnje izdanje kazali ste da je nadmašilo sva očekivanja i da je vladala najbolja atmosfera dosad. Budući da ste si sami postavili ljestvicu vrlo visoko, je li bilo težak zadatak isplanirati ovogodišnje izdanje Festivala?
Skoko: Ljestvica je postavljena vrlo visoko, ne samo prošlogodišnjim, već i svim dosadašnjim izdanjima. Redoviti sam gost od onog prvog, a evo posljednja dva sam u organizaciji. Sve ovo je rezultat dugotrajnog rada uistinu velikog tima stručnjaka s različitih područja. Pritom je zanimljiv proces planiranja. Svake godine prolazimo nekoliko faza brainstormanja, od osluškivanja želja naših gostiju, preko praćenja globalnih trendova do usuglašavanja tema i gostiju. Često neke teme ispadnu jer jednostavno više nemamo prostora i vremena. Ponekad se u procesu planiranja nametne neka aktualna društvena tema pa moramo pokriti i to područje. Tako ćemo se sljedeći vikend sigurno dotaknuti i budućnosti brenda britanske monarhije nakon odlaska dugovječne kraljice Elizabete. Uistinu je svake godine izazov kako pomaknuti granice i nadmašiti očekivanja. Ali, to je čar ovog posla.
Ricov: Weekend je manifestacija koja s godinama nije izgubila na atraktivnosti upravo zbog odlično koncipiranog programa Festivala. Željeli smo omogućiti kolegama iz niza povezanih profesija, poput novinarstva, marketinga, odnosa s javnošću, kreativne industrije… da posljednji ljetni vikend provedu na jednom od najljepših komadića Jadrana te se pritom informiraju, educiraju, inspiriraju, zabave i sklope nove dogovore i poslove. Pritom nam je misija svake godine donositi novitete i postavljati trendove. Upravo iz tog razloga osjećamo veliki respect prilikom sastavljanja programa, moramo poštovati naslijeđe i tradiciju dosadašnjih 15 godina, ali moramo nametnuti i neke nove formate da bismo ostali zanimljivi i konkurentni. Svakako, organiziranje takvog Festivala veliki je izazov.
- Što čini dobitnu kombinaciju ovog Festivala? Što se promijenilo u ovih 15 godina otkako ste pokrenuli projekt Weekend Media Festival?
Ricov: Sunce, more, Rovinj. Predavanja, paneli, networking. Zabava, tulumi, networking. Eto nekako tim redom bih složio recept za uspjeh Weekenda. Na papiru djeluje jednostavno, ali naših 15 godina dokaz je da put do ovogodišnjeg izdanja nije bio ni malo jednostavan. Od prvog izdanja do danas mnogo se toga promijenilo, društvene mreže su sve brže i komuniciramo na potpuno drugačije načine nego što smo običavali, ali ono što je ostalo nepromijenjeno je dobra zabava.
Skoko: Weekend je kroz godine postao jedna od najuzbudljivijih manifestacija koje se događaju u Hrvatskoj. Dio moći Weekenda leži i u brendu Rovinja u koji gosti uvijek rado dolaze. S druge strane, ova manifestacija na atraktivan i kvalitetan način pridonosi produženju sezone u ovoj perjanici hrvatskog turizma. Sve je to sjajna sinergija za koju su zaslužni i Weekend, i Rovinj, i Maistra, odnosno Adris grupa. Zamisliti Weekend bez stare tvornice TDR-a gotovo je nemoguće. Festival tako omogućuje da spojite sve u jednom, posezonu, more, odličnu gastro destinaciju, kvalitetna predavanja i tulumarenje do zore, a sve – kako reče Tomo - zaokruženo networkingom. Meni se čini kao odličan recept za uspjeh jednog eventa.
- Koje bi predavače u budućnosti htjeli ugostiti, možete li izdvojiti nekoga?
Ricov: Naših interesa je puno, a festivalskih dana i dvorana je malo. Mnoštvo je predavača od kojih bismo i mi sami voljeli učiti, a vjerujem da bi oduševili i naše posjetitelje. Svake godine dižemo ljestvicu, primjerice ove godine imamo nekoliko predavača koji su iznimno utjecajni u svijetu novinarstva, dizajna i marketinga. Što nam nosi iduća godina? To ćemo vidjeti nakon 25.9. Vidimo se u Rovinju.