MINISTARSTVO NEMA NIKAKVO RJEŠENJE

Više od 11 tisuća bala goriva iz otpada samo što ne proguta Kaštijun. Od stajanja su se POČELE RASPADATI!

| Autor: Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ

Godišnje se u ŽCGO-u proizvede oko 35 tisuća tona SRF-a, ali već postoje neslužbene procjene da bi količine mogle biti puno veće pa čak i dosezati oko 50 tisuća tona * Prema nekim procjenama, Kaštijun bi odvoz i zbrinjavanje tog otpada mogao plaćati preko 40 milijuna kuna godišnje, što je cijena bez PDV-a

  

Prije točno godinu dana država se obvezala izraditi smjernice koje bi ponudile kakvo takvo rješenje za plasman goriva iz otpada (SRF) koji nastaje u županijskom centru Kaštijun. Iako je to dogovoreno na sjednici Vlade u Puli u rujnu prošle godine, nadležno ministarstvo još nema nikakvo rješenje, a kamoli konkretne smjernice.

Naime, Vlada je u Puli donijela odluku kojom je Ministarstvo zaštite okoliša bilo dužno izraditi Studiju koja će analizirati, ocijeniti i predložiti mjere za uspostavu sustava energetske oporabe otpada u Hrvatskoj. Ta je studija trebala riješiti problem zbrinjava goriva iz otpada (SRF) koji nastaje u županijskim centrima Kaštijun i Marišćina i ponuditi neka konkretna rješenja. Od tog obećanja još ništa, pa je jasno da država nije pronašla model kako zbrinuti taj nusprodukt koji nastaje u novootvorenim centrima u Puli i Rijeci. 

Udvostručena količina

 Da je tome tako svjedoči i odgovor Ministarstva u kojem nas obavještavaju da rade na smjernicama i kada budu gotove izvijestit će javnost. U međuvremenu nitko i dalje ne zna gdje će se zbrinuti na tisuće i tisuće bala koje su preplavile Kaštijun. U samo nekoliko mjeseci njihov se broj gotovo udvostručio. Tako je u travnju ove godine van centra bilo oko šest tisuća bala, a u ovom ih je trenutku čak 11.200! U svakoj od tih bala nalazi se po jedna tona upakiranog SRF-a koji čeka preuzimanje. Znači, 11.200 tona upakiranog gorivog otpada samo što ne progutaju centar. Problem zbrinjavanja goriva iz otpada pao je u drugi plan zbog smrada koji se širio s Kaštijuna, a centar se u godinu i dva mjeseca od otvaranja pretvorio u pravo skladište goriva iz otpada.

Prema ugovoru iz ožujka 2019. godine koji je Kaštijun sklopio na određeno vrijeme sa zajednicom ponuditelja, Holcimom, Geocycleom i Manšpedom, isporučeno je 463,13 tona goriva iz otpada u rasutom stanju po cijeni od 240 kuna po toni. Budući da je ugovor istekao, SRF u rasutom stanju trenutno se ne odvozi u Holcim. S druge strane, Kaštijun je sklopio ugovor i s tvrtkom Kemokop koja je preuzimala bale i taj otpad prevozila u Tuzlu. Ta je tvrtka prema ugovoru sklopljenom u lipnju ove godine dosad preuzela 3.298,84 tona goriva iz otpada po cijeni od 968 kuna po toni. Prema ugovoru sklopljenom s tvrtkom Kemokop i zajednicom ponuditelja u tijeku je novi postupak javne nabave za preuzimanje i zbrinjavanje goriva iz otpada procijenjene vrijednosti 8,6 milijuna kuna bez PDV-a.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter