MINISTAR TURIZMA GARI CAPPELLI U ROVINJU SE SASTAO S HOTELIJERIMA

Više gostiju u hotelima - VIŠE NOVCA OSTAJE U HRVATSKOJ. Više gostiju u apartmanima - MANJE NOVCA OSTAJE U HRVATSKOJ

| Autor: Aleta BRATTONI
(M. MIJOŠEK)

(M. MIJOŠEK)


Cappelli je istaknuo da Hrvatska u hotelima i kampovima ima 26 posto smještajnih kapaciteta, a prosječna potrošnja gostiju koji borave u hotelima čak je 55 posto veća od ostalih. Ili konkretnije, dnevni prosjek potrošnje gosta hrvatskih hotela, naveo je Cappelli, je 122 do 123 eura, a prosječna potrošnja u hrvatskom turizmu 79 eura

 

Ministar turizma Gari Cappelli danas se sastao s predstavnicima hrvatske hotelske industrije u Grand Hotelu Park u Rovinju i iskoristio priliku da istakne važnost hotela za hrvatski turizam. Naime, kako je istaknuo ministar, Hrvatska u hotelima i kampovima ima 26 posto smještajnih kapaciteta, a prosječna potrošnja gostiju koji borave u hotelima čak je 55 posto veća od ostalih. Ili konkretnije, dnevni prosjek potrošnje gosta hrvatskih hotela, naveo je Cappelli, je 122 do 123 eura, a prosječna potrošnja u hrvatskom turizmu 79 eura.

"Možemo zamisliti što bi onda bilo s više hotela na razini 4 i 5 zvjezdica. Zbog toga je važno da kontinuirano vršimo dijalog s predstavnicima hotelske i kamp industrije kao i s drugim predstavnicima privatnog sektora kako bi zajedničkim djelovanjem doprinijeli povećanju kvalitete hrvatskog turizma", rekao je Cappelli, dodavši da njegovo ministarstvo do kraja mandata planira donijeti novu Strategiju razvoja turizma.

Promet u hotelima u odnosu na prošlu godinu raste, prije svega zbog toga što je sve više kapaciteta. Do kraja travnja u hotelskom smještaju zabilježeno je ukupno 1,4 milijuna dolazaka i 3,2 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 10 posto u dolascima i 5 posto u noćenjima. Top destinacije kad su u pitanju hoteli su Zagreb, Dubrovnik i Poreč.

Bez spuštanja cijena

Jedan od razloga za strah za hrvatski turizam uoči ove sezone bio je veliki povratak konkurenata iz Turske i Grčke. Ministar je ponovio da straha nema, da se konkurencija vratila snažno, ali da Hrvatska ima svoje prednosti. Zbog toga, posebno je istaknuo, nije nam u interesu spuštati cijene, kao što je to, primjerice, slučaj u Turskoj.

- I dalje stojim iza onoga što već nekoliko mjeseci govorim, a to je da nismo preskupi i da Hrvatska nipošto ne smije spuštati cijene. Popunjenost ponude koju trenutno imamo, pogotovo one na razini 4 i 5 zvjezdica, dokaz je da cijene odgovaraju, rekao je Cappelli.

Kad je u pitanju Turska, istaknuo je da postoji velika razlika u kapacitetu.

"Turska u hotelima ima 1,4 milijuna kreveta, a Hrvatska oko 170 tisuća, ali u toj brojci većinu čine hoteli visokih kategorija. Dakle, ulaže se u kvalitetu, ne u kvantitetu, što dolazi do izražaja kod razlike u cijeni", rekao je Cappelli.

Dodao je da je 56 posto kapaciteta u predsezoni popunjeno upravo u hotelima, čemu pogoduje dodatna ponuda, kvaliteta, wellness, zdravstveni turizam…

Ulaganje u marketing

Ministar je dodao i kako je potrebno sve više ulagati. Na sastanku se ozbiljno razgovaralo i o sljedećoj turističkoj godini, te je odlučeno kako će se veliki iskorak napraviti u području marketinga, u koji se planira uložiti 20 do 25 posto više nego ove godine. Planirana su i dodatna sredstva za avio program.

Što se tiče ovogodišnjih investicija, do 70 posto onoga što se predviđalo je i ostvareno, a planirane su investicije od milijarde i 50 milijuna eura, što javnog, što privatnog sektora. Posebno je značajno, istaknuto je, što se većina investicija odnosi na izgradnju novih hotela i turističkih naselja visoke kategorije. Od ukupno 18 novih hotela koji se u Hrvatskoj otvaraju u 2019. godini, u Istri su tri, a ukupno ulaganje u njih iznosi više od 200 milijuna eura.

Novi iskorak trebala bi donijeti i nova zakonska rješenja vezana za turističko zemljište, što je u pripremi. Vrlo brzo se očekuje izlazak zakona na javno savjetovanje.

- Taj nam je zakon važan jer će doći do dodatne 3 milijarde eura ulaganja u kampovima, rekao je Cappelli.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU OD SRIJEDE

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter