Moji će amandmani biti upućeni izvjestitelju Dominiqueu Riquetu. Imamo sreće što je izvjestitelj za TEN-t reviziju zastupnik iz moje političke grupacije - Renew Europe - s kojim usko surađujem, kaže Flego
Valter Flego
"Osnovni zadatak svakog parlamentarca, pa tako i mene, isto kao i u hrvatskom Saboru, jest donošenje zakona koji su u ingerenciji Europske unije. Ja u Europskom parlamentu radim tri glavne stvari - rad u odborima, na plenarnim sjednicama i u grupama, oko različitih zakonskih prijedloga koji dolaze od Europske komisije, a koji će regulirati razne stvari. Druga stvar je davanje inicijativa za nešto, recimo rješavanje određenog problema u EU. Treća stvar se tiče novaca iz EU fondova, a obzirom da je Europski parlament sukreator u mnogim fondovima. Posao mi je prilagoditi koliko se može taj novac za nas doma tako da ih možemo biti spremni povući", kazao je europarlamentarac iz redova IDS-a Valter Flego na današnjem radnom druženju u Bruxellesu, na kojem je okupio novinare iz cijele Hrvatske i predstavio rad Europskog parlamenta i odbora u kojem je član, kao i nastojanja svojeg tima u rješavanju krucijalnih i strateških pitanja za Hrvatsku i Istru.
U kontekstu tekućih zbivanja Flego je najviše govorio o prometnim koridorima, odnosno TEN-t mreži. Naime, Komisija je u prosincu 2021. nakon deset godina predstavila novi prijedlog europske prometne mreže TEN-t s devet koridora. Tim je prijedlogom Hrvatska od noviteta dobila samo poveznicu na koridor Baltik - Jadran, od Zagreba do Mađarske. Osim toga, Hrvatskom prolazi i novi koridor Zapadni Balkan, koji ide od Salzburga preko Slovenije i Hrvatske do juga Grčke.
Valter Flego
"Tijekom revizije mnoge smo prilike propustili. Luka Rijeka i dalje je jedina sjevernojadranska luka koja nije na koridoru Baltik - Jadran, a Istre i Dalmacije uopće nema, čak ni u planovima do 2040. godine. Baltik - Jadran, u kojem je i naš najvažniji projekt - nizinska pruga - ide samo od Zagreba, umjesto da obuhvaća cijelu prometnu dionicu od Rijeke do mađarske granice", kazao je Flego i napomenuo da smo propustili i priliku da geostrateški pozicioniramo Luku Ploče na Zapadnom Balkanu, koja bi bila ključna teretna luka za prijevoz tereta iz Dalmacije prema sjeveru Europe.
Također, upozorio je da nema nikakvih naznaka o modernizaciji ličke pruge, zbog koje drastično pati prijevoz tereta iz Luke Split, kao i jačanje te proširenje kapaciteta te luke.
"Što se tiče Istre, nema modernizacije našeg prometnog pravca Pula - Buzet - Trst. Pristali smo da u reviziju uđe cestovni i željeznički prometni krak Rijeka - Trst preko Postojne umjesto preko Divače, što je nauštrb hrvatskih interesa te financijski i vremenski neisplativo za naše putnike, ali i za prijevoz tereta", kazao je.
Jer, krajem listopada takvo će izvješće Komisije o TEN-t-u biti predstavljeno u Odboru za promet, kojeg je Flego upravo i član, nakon čega slijede, veli on, njegovi amandmani, za što ima vremena do 10. studenog.
"Moji će amandmani odnosno prijedlozi uključivati gore navedeno, i oni će biti upućeni izvjestitelju Dominiqueu Riquetu. Imamo sreće što je izvjestitelj za TEN-t reviziju zastupnik iz moje političke grupacije - Renew Europe - s kojim usko surađujem i dat ću sve od sebe da tijekom pregovora u Parlamentu moji prijedlozi budu uključeni u konačno izvješće. Želim ispraviti makar dio propusta i učinjenih pogrešaka zbog kojih Istra i Hrvatska ponovno ostaju slijepo crijevo na karti Europe. Želim Hrvatskoj konačno osigurati jednak status na europskoj prometnoj mreži, kao što imaju ostale zemlje članice, posebice susjedne", poručio je Flego i kao primjer naveo Sloveniju koja je, podsjeća, umrežila cijelu svoju zemlju koridorima Baltik - Jadran i Mediteranskim, čime si je osigurala dodatna financijska sredstva EU-a i geostratešku prednost pri financiranju projekata.
"Svih smo alarmirali jer je sada 89. minuta utakmice ako želimo postići te ciljeve. Ovi koridori će vjerojatno biti izglasani u prvom mjesecu i od tada će biti na snazi. Onaj tko nije na mreži ne treba fantazirati da će dobiti nekakav novac za gradnju željeznice. Može, ali iz svojih sredstava. Ipak, nismo toliko bogati da možemo reći da nas baš briga za europske sredstva", rekao je Flego.