REZULTATI projekta

Učenici uče kako prepoznati znakove nasilne veze te kako i kada potražiti pomoć


Učenici i učenice uče i o svojim pravima u vezi i time manje pristaju na ponašanja koja im ne odgovaraju ili ih ugrožavaju te kako jasno izreći partneru, odnosno partnerici koja ih ponašanja plaše ili brinu u vezi, kaže Silvia Žufić Dujmović, koordinatorica Centra za građanske inicijative Poreč

 

 Centar za građanske inicijative Poreč u protekloj je godini u pet gradova u Istarskoj županiji proveo projekt "Mladi za nenasilje i prihvaćanje različitosti", koji podrazumijeva provođenje edukacija o nasilju u vezama mladih, upoznavanje s temom rodno uvjetovanog nasilja, znakovima nasilja i pravovremenoj reakciji, mitovima i predrasudama vezanim uz nasilje, nenasilnim metodama te mogućnostima izlaska iz nasilja. Pritom je educiran 491 srednjoškolac, i to učenici trećih razreda srednjih škola u Poreču, Pazinu, Puli, Labinu i Buzetu, o temama koje su važne za prevenciju nasilja u partnerskim vezama mladih.

 Nužna sustavna edukacija mladih

- Na projekt nas je potaknuo dosadašnji rad sa srednjoškolcima i srednjoškolkama u Poreču i Pazinu te od lani u Puli, Labinu i Buzetu, tijekom kojeg smo prepoznale problem i potrebu za ovim projektom, kaže Silvia Žufić Dujmović, koordinatorica Centra.

Dodaje kako su u proteklih sedam godina suradnje sa srednjim školama došle do zaključka da je srednjoškolcima potrebna sustavna edukacija o rodno uvjetovanom nasilju. Iz stavova srednjoškolaca mogle su tako iščitati nedovoljnu informiranost o nasilju u mladenačkim vezama.

- Uvidjele smo potrebu za daljnjim radom na osvještavanju mladih, a njih vidimo i kao ključnu skupinu s kojom treba raditi pošto se njihovi stavovi još uvijek formiraju te je važno raditi na kreiranju novih generacija koje će znati prepoznati i reagirati na nasilje. Želimo educirati čitave generacije mladih u Istri za nenasilje kako bismo kreirali društvo u kojem je nasilje neprihvatljivo, govori Silvia Žufić Dujmović, koordinatorica Centra.

Kroz proteklu godinu i putem radioničkog pristupa, mlade su, kaže, upoznale s temom rodno uvjetovanog nasilja, podučile o znakovima nasilja i pravovremenoj reakciji, razbile mitove i predrasude koje se vežu uz nasilje, razgovarale o nenasilnim metodama te informirale o mogućnostima izlaska iz nasilnih veza.

- Učenici i učenice uče o znakovima nasilne veze te kako prepoznati nasilna ponašanja kojima bi mogli biti izloženi ili koja sami čine. Uče o svojim pravima u vezi i time manje pristaju na ponašanja koja im ne odgovaraju ili ih ugrožavaju te kako jasno izreći partneru, odnosno partnerici koja ih ponašanja plaše ili brinu u vezi, a informiramo ih i gdje potražiti pomoć ukoliko misle da su izloženi zlostavljanju u vezi, kaže nadalje Žufić Dujmović.

Poboljšano znanje i informiranost učenika/ca o nasilju u vezama te unaprijeđene vještine za stvaranje kvalitetnih veza dugoročno će, kaže, povećati kvalitetu života i zaštitu mentalnog zdravlja mladih, što će ukupno rezultirati zdravijim društvom općenito. 

Učenici žele otvoreno razgovarati

- Zaključujemo kako je važno kontinuirano raditi na osvještavanju problema rodno uvjetovanog nasilja, posebice na prevenciji - upravo radi toga, važno je nastaviti raditi na način da se zahvate čitave generacije učenika, kako bi ih podučili o nenasilju, nenasilnim metodama te kao rezultat smanjili pojavnost nasilja te tiho prihvaćanje nasilja u društvu, rekla je i Nataša Vajagić, voditeljica projekta.

Prikazujući rezultate evaluacije ističu da je evaluacija projekta pokazala da 97,57 posto učenika, odnosno učenica smatra da je važno da srednjoškolci u okviru nastave uče o temama nasilja u mladenačkim vezama. Radionicu bi svojim vršnjacima preporučilo 95,8 posto učenika. Cjelokupnu radionicu su učenici ocijenili vrlo dobrom ili odličnom ocjenom u 96,4 posto odgovora; dobrom u 2,9 posto odgovora te nedovoljno ili dovoljno dobrom u 0,69 posto odgovora. U opisnim komentarima, učenici navode kako im se svidjelo što su slobodno mogli otvoreno iznositi vlastito mišljenje i stavove; važno im je što mogu aktivno sudjelovati, bez osobnog napadanja, uz slobodnu komunikaciju i prostor za kritičko promišljanje; smatraju važnim razgovarati o temama koje su životne; mnogo njih navodi da im se posebice svidio pristup, odnos i komunikacija voditeljica s učenicima/icama, uvažavanje mišljenja i interakcija sa svima; svidjelo im se što se raspravlja na primjerima iz stvarnog života; diskutiranje o temama o kojima se baš i ne priča često, a bitne su za ovo doba.

Partneri na projektu su Srednja škola Mate Balota i TUŠ Anton Štifanić iz Poreča, Gimnazija i strukovna škola Jurja Dobrile iz Pazina, Tehnička škola i Škola primijenjenih umjetnosti i dizajna iz Pule, Srednja škola Mate Blažine iz Labina te Srednja škola Buzet iz Buzeta. Projekt financiraju gradovi Poreč, Pazin, Pula, Labin, Buzet te Istarska županija.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter