Tradicionalno su Slovenci prvi na top listi zemalja iz kojih nam sve stižu gosti, slijedi Njemačka, Austrija i Italija, dok su češki gosti bili u porastu za 5,8 posto, Slovaci sa 7,9 posto, a Mađari sa 9,4 posto, kaže direktor TZ-a Umaga Milovan Popović
Ljetne vrućine uzele su maha i u listopadu, pa ako je vjerovati Vakulinim prognozama „bablje ljeto“ će potrajati još desetak dana. U Umagu je to utjecalo na povećani broj gostiju čijih je noćenja u prvih deset dana ovog mjeseca bilo čak 33 posto više nego lani, pa trenutno u gradu boravi 2.000 turista koji su Umag odabrali kao svoju „okrijepnu“ jesensku destinaciju. Najviše ih je smješteno u hotelima: Sol Garden Istra, Melia Coral i Sol Umag. A kako je proteklo devet turističkih mjeseci i sama špica turističke sezone odgovore smo potražili kod prve osobe Turističke zajednice Grada Umaga, direktora Milovana Popovića.
Veća potražnja za suites smještaj
- Ukupni rezultati su pohvalni jer je ostvareni rast dolazaka u odnosu na prošlu godinu za prvih devet mjeseci od 2,31, a noćenja od 2,22 posto, pa kada se to usporedi sa 2017. godinom, apsolutno rekordnom turističkom godinom, moramo biti više nego zadovoljni. Najveći porast gostiju zabilježili smo u ožujku kada je ostvareni indeks dolazaka gostiju bio127,96, a za noćenja 127, pa zatim u svibnju kada je indeks rasta bio 121,41 za dolaske i 133,53 za noćenja. U srpnju, kolovozu i rujnu, prosječno povećanje indeksa rasta za dolaske i noćenja bio je 102,25, kaže Popović.
Plava Laguna je u ovoj godini ostvarila najveće investicije u Umagu uloživši 15,7 milijuna eura u izgradnju Garden Suites & Rooms Sol Umag te Kampa Stella Maris.
- Na Punti, između hotela Sol Umag i Ville Rite, nadomak morske obale, sagrađene su nove 54 smještajne jedinice u koje je Plava Laguna investirala 4,7 milijuna eura, a biti će vezane na uslugu hotela Sol Umag for Plava Laguna jer su u potpunosti opremljene kao suitovi, bez kuhinje. U kategoriji 4*, tipologije „suites“, uz samu obalu mora, podigle su konkurentnost i kvalitetu ovog turističkog proizvoda te osigurale odmor novim gostima koji biraju takav ambijent i najvjerojatnije će u Plavoj Laguni nastaviti s takvim tipom ulaganja jer se već u ovoj sezoni pokazalo da postoji sve veći interes za takav oblik smještaja, ističe Popović.
Hoteli su ostvarili indeks dolazaka od 99,5, a noćenja od 97,6. Kampovi bilježe indeks rasta od 105,2 za dolaske, a 106,4 za noćenja. Objekti u domaćinstvu ostvarili su za dolaske indeks rasta 110,4, a za noćenja 109,4.
Slovenci vode u dolascima i noćenjima
Veliki rast bilježi i nekomercijalni smještaj, indeks noćenja je 106, 17 što iz godine u godinu ima tendenciju rasta i pomalo zabrinjava. Jer radi se o privatnom smještaju gdje vlasnici kuća i stanova za odmor ne registriraju iznajmljivačku djelatnost. Shodno tomu, plaćaju znatno niži godišnji paušal u odnosu na registrirane iznajmljivače, a vjerojatno rentaju i na crno, što je teško utvrdivo jer mehanizmi kontrole takvih apartmana od carinske inspekcije nisu dovoljno efikasni, mišljenja je Popović. Ovakvim smještajem utječu na kvalitetu ponude narušavajući cijene apartmanskog smještaja i čine nelojalnu konkurenciju registriranim iznajmljivačima obiteljskog smještaja.
- Tradicionalno su Slovenci prvi na top listi zemalja iz kojih nam sve stižu gosti, slijedi Njemačka, Austrija i Italija, dok su češki gosti bili u porastu za 5,8 posto, Slovaci sa 7,9 posto, a Mađari sa 9,4 posto, nabraja ih Popović, a u oči nam upada brojka iz tablice koja pokazuje indeks rasta od 131,2 za dolaske, odnosno 120,9 za noćenja.
- Radi se o Nizozemcima koji bilježe najviši rast, a uglavnom su to gosti koji borave u autokampovima, pojašnjava Popović i navodi da je Umag prepoznat na turističkoj mapi kao obiteljska destinacija, a što potvrđuje najveći broj gostiju „turističke starosti“ koja se kreće između 35-64 godine kao i onih gostiju dječje dobi između 0-17 godina.
- Idealno smo mjesto za boravak obitelji, jer imamo dobru cestovnu komunikaciju, uređenu komunalnu infrastrukturu, kvalitetne smještajne objekte, mirno smo i lijepo uređeno mjesto sa nizom sadržaja za djecu, lokacija s brojnim biciklističkim stazama i dugom šetnicom uz more te čistim morem što kao prednosti Umaga gosti prepoznaju i u našim anketama ocjenjuju visokim ocjenama prilikom svojih boravaka na našoj destinaciji, kaže Popović.
Nedostatak noćne zabave
Od primjedbi najviše ističu nedostatak noćne zabave nakon gradskih eventa koji završavaju oko pola noći. Ljetne večeri su tople i ugodne, pa bi gosti, osobito mladi, produžili sa zabavom do ranih sati, a takav vid zabave odlično funfcionira na programu u vrijeme ATP-a i stoji činjenica da se osjeća manjak u ostalom ljetnom periodu. Možda netko od poduzetnika pokrene privatnu inicijativu adekvatnog sadržaja po uzoru na ostale turističke zemlje Mediterana što bi svima koristilo, zaključuje Popović.
Posezonska ponuda
Zadovoljan ovosezonskim rezultatima, i bogomdanim nastavkom Miholjskog ljeta koje još puni smještajne kapacitete, Popović pozitivno gleda i na posezonsku ponudu kojom u „bojama Istre“ Turistička zajednica Umag i klaster Sjeverezapadne Istre nastavlja nuditi sadržaje vezane uz nadolazeća godišnja doba, boje, mirise i okuse podneblja te ostala bogatstva prirode kojima Poluotok obiluje. (Sanja BOSNIĆ)