GI
„Kako povećati prihode nakon rezervacije i za vrijeme boravka gosta“ naziv je panela koji je otvorio popodnevni dio HOW Festivala u četvrtak. Uz moderatoricu Mirellu Premeru, direktoricu sektora upravljanja prihodima u tvrtki Valamar Riviera, govorili su Darko Bosančić, regionalni direktor poslovnog razvoja iz poduzeća NOR1, Gabriella Ferentsi, zamjenica voditeljice recepcije u hotelu Kempinski Portorož, Alejandro Francino, osnivač i direktor u kompaniji HBD, te Branko Skela, izvršni direktor za IS i razvoj poslovnih procesa u LifeClassu. Naveli su da goste valja pridobiti na vlastitoj web stranici hotela, kako bi mogli direktno bukirati smještaj te odmah rezervirati i druge usluge koje se uz smještaj na stranici pojavljuju.
Nažalost, kako su se panelisti složili, problem s kojim se svi suočavaju jest što oko 50 posto rezervacija dolazi posredstvom online putničkih agencija koje uzimaju proviziju od 20 posto. Hoteli na taj način ne mogu izravno prodati i druge usluge i time povećati prihode, pa je tako prilika da se to učini kada gost dođe na recepciju. Prati se rad agenata na recepcijama, točno se zna tko je što prodao, pa se diskusija nadovezala na potrebu nagrađivanja osoblja.
Time će biti motivirani i stimulirani da još bolje prodaju dodatne usluge koje hotel nudi. Također, kako bi motivirali goste da smještaj rezerviraju direktno na web stranici nekog hotela, ondje su u ponudi posebni paket aranžmani, bogatiji i s boljom cijenom, koji nisu u ponudi, primjerice, na Booking.com-u. Gosti su danas sve pametniji, žele dobra i nezaboravna iskustva, a što im se može ponuditi i koliko žele potrošiti, to treba znati detektirati osoblje. Zaključeno je stoga da usavršavanje zaposlenika mora biti stalno, kao što treba razraditi i način kako ih stimulirati da prodaju više usluga.
Kreiranje privlačnog doručka bez obzira na iznos novaca s kojim se raspolaže, osluškivanje zahtjeva gostiju i prilagođavati se tome zaključak je druge i posljednje današnje panel diskusije pod nazivom „F&B – Što gosti 21. stoljeća traže za doručak“. Moderator je bio Gregor Jamnik, direktor Best Western Premier Hotela Slon, a iskustva hotelskih lanaca za koje rade iznijeli su Renato Anić, direktor hrane i pića u hotelu Kempinski Adriatic kod Umaga, zatim Mehmet Gok, kulinarski direktor grupacije Dogus Tourism Group i ponovno danas Gustaf Pilebjer, direktor hrane i pića za Europu kompanije Marriott International. Gok je naglasio da u njihovim luksuznim hotelima u Turskoj gosti imaju izrazito bogate doručke u posebnoj velikoj prostoriji s prekrasnim pogledom za koje po osobi kuhar ima na raspolaganju budžet od čak 23 eura, što omogućuje bogatu trpezu. Ne slaže se da se treba potpuno prilagoditi gostu u smislu da se nudi hrana iz njihovog podneblja, jer, primjerice, turske hotele zadnjih godina posjećuju najviše gosti s Bliskog istoka, nego treba ponuditi i lokalne proizvode i znati ih predstaviti. Lokalne namirnice nudi i hotel Kempinski Adriatic, gdje se daje puno prostora da ponuda bude u skladu s onim što se lokalno nudi. U Istri su to, među ostalim, pršut, sir i tartufi. Naglasili su pritom da osoblje treba biti educirano, pa će znati objasniti koje su lokalne namirnice i odakle dolaze, što se gostima sviđa. Pilebjer je naglasio da različita tržišta traže različite doručke. Također, ni gosti ne traže isto – poslovni putnici traže brz doručak, a oni koji se dođu odmarati u luksuznim hotelima imaju više vremena. Zaključili su da je doručak jedan od najvažnijih usluga u hotelima, tijekom kojeg se, među ostalim, događa najveća interakcija s osobljem.
Ted Lelekas, brend ambassador Moet Hennessy-a tijekom svoje radionice objasnio je kako je “prodavanje na čaše” šampanjac učinilo prihvatljivim.
Naglasio je da je ono ključ uspjeha i “upselling-a”. Osvrnuo se na trenutnu revoluciju rose šampanjca koja je zlatna prilika svim hotelijerima.
Energetski sektor u hotelijerstvu je velik te sve više energije je potrebno hotelima. Iako trenutno 50% troškova hotela jesu grijanje i klimatizacija na panelu “Ušteda energije” ukazalo se kako energija stvara dodatnu vrijednost, a ne trošak. Ako trošak energije poskupljuje, mogućnost uštede energije je veća. (GI)