MOBILNOST

Što napraviti u Labinu da bi promet bio funkcionalniji, zdraviji, čišći i bez pretjeranih gužvi

| Autor: Branko Biočić
Labin (Arhiv Glasa Istre)

Labin (Arhiv Glasa Istre)


Predstavnici Prometnog fakulteta iz Zagreba u prostorijama gradske knjižnice održali su prvo predstavljanje Studije odnosno Plana održive mobilnosti za grad Labin. Kroz svoja su kratka predavanja prisutne s temom upoznali Marko Šoštarić, Marko Švajda, Filip Sirovica i Mario Mataija s navedenog fakulteta te Goran Lampelj iz udruge Odraz

Istaknuto je kako je Grad Labin ušao u izradu ovog važnog dokumenta upravo zbog boljeg planiranja i donošenja plana upravljanja prometom po uzoru na neke od svjetskih gradova koji su na ovaj način razmotrili te implementirali najbolje moguće načine prilagođene vlastitim potrebama kako bi se poboljšala kvaliteta života građana.

Prometno planiranje uglavnom je dosad bilo usmjereno na motorna vozila, poticalo se širenje cestovne infrastrukture. Nakon što se pokazalo da to i nije dobar smjer, zbog zagušenja prometa, zagađenja okoliša i stvaranja buke, ušlo se u drugu fazu. Upravo ta druga faza predmet je razmišljanja na koji način u budućnosti napraviti konkretne poteze u Labinu da bi promet bio funkcionalniji, zdraviji, čišći i bez pretjeranih gužvi. Kroz raspravu mnoga su mišljenja saslušana i jasno je kako je ova tema jedna od iznimno bitnih te da samo ovim pristupom, kroz zajednička mišljenja, Labin može iznaći najbolja moguća rješenja za budućnost.

- Ako o problemu ne pričamo i o njemu ne govorimo otvoreno, vjerojatno ga nećemo ni riješiti. Ovo je početak, ali vrlo bitan. Nalazimo se u Gradu s preko 10 tisuća ljudi i po broju stanovnika smo mali, ali smo urbani. Grad Labin je, odmah nakon Pule, prvo urbano mjesto. I ovo je urbani projekt, o kojem valja promišljati na urbani način, i riješiti ga. Želimo uključiti široki krug dionika koji mogu pomoći svojim viđenjem trenutne mobilnosti u Labinu, ali i prijedlozima za prometni razvoj grada Labina, rekao je labinski gradonačelnik Valter Glavičić.

Upravo zato, na sinoć održanom predavanju bili su predstavnici različitih sfera društva, od gospodarstva, gradskih vijećnika, obrtnika, turističkih djelatnika, policije, predstavnika mjesnih odbora, škola i mnogih drugih te je nakon održanih predavanja izrađivača studije održana i zanimljiva rasprava.

S obzirom na važnost teme i želju da kroz izradu budu uključena mišljenja svih koji žele doprinijeti, kao i da javnost bude bolje informirana o svakom sljedećem koraku, izrađene su i web te facebook stranica Mobilitylab.in na kojima će biti objavljivani svi detalji prilikom izrade Plana održive mobilnosti, a sve to uz moto cijelog projekta "Zajedno u pokretu".

Nakon sinoć održane prezentacije, kao jedna od mogućnosti o kojima se razgovaralo tijekom rasprave je i uvođenje kvalitetnije linije javnog prijevoza, s češćim voznim redom, linijama koje povezuju dijelove grada, te je bila prezentirana kroz kratku vožnju Labinom u minibusu.

Hoće li u budućnosti promet biti jednako usmjeren samo na korištenje automobila ili će se ipak navike i potrebe mijenjati te hoće li se automobili zamijeniti javnim prijevozom, električnim busevima, romobilima, biciklima ili pak nečim drugim, ostaje za vidjeti. No, jedno je sigurno, samo ovakvim načinom promišljanja i zajedničkim planiranjem, pronalaskom rješenja po uzoru na mnogo veće europske gradove, Labinu predstoji izrada i implementacija najboljih mogućih rješenja koje za cilj imaju samo jedno, povećanje kvalitete života građana Labina.

Zajednički je to projekt Grada Labina, gradske tvrtke Labin 2000, Fakulteta prometa iz Zagreba i udruge Odraz o kojem će zasigurno još biti riječi jer su u planu i druga predstavljanja i rasprave prije konačnog usvajanja, a nešto bi o tome trebali reći i građani.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter