ISTRAŽILI SMO

SLUŽBENA VOZILA U ISTRI: Grad Pula koristi automobila skoro kao cijela Vlada Danske. Najbolje aute voze čelnici Vodnjana i Pazina. Zaposlenici Istarske županije "furaju" se u 28 Mazdi

| Autor: Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ

Nedavno nabavljena službena vozila Audi A6 za trojicu od petorice potpredsjednika Sabora ponovno su na površinu podignula temu o službenim automobilima koje koriste dužnosnici. Tako je u prvi plan isplivao podatak da hrvatska Vlada, koju čini 20 ministarstva, za potrebe svojih službi raspolaže s 4.355 vozila, dok primjerice Danska, s istim brojem ministarstva, ima svega 20 službenih automobila.

Spustili smo se na lokalnu razinu i istražili u čemu se voze istarski gradonačelnici, imaju li službene vozače, koliko iznose troškovi najma ili kupnje vozila koje koriste te kako izgleda vozni park službi Istarske županije. Prema podacima koje smo dobili, čini se da su gradonačelnici poprilično skromni jer u voznom parku nemaju skupocjene limuzine.

Skoro kao Danska

No, krenimo s najvećim gradom Pulom, čija uprava ima samo šest službenih vozila manje od danske vlade. Grad Pula, u kojem je zaposleno 178 ljudi, raspolaže sa 14 službenih vozila. Od toga su u vlasništvu Grada tri: Citroen Berlingo (2004.), Citroen C5 (2011.) i Renault Twingo, star osam godina. Za najam ostalih 11 službenih automobila Grad u prosjeku izdvaja oko 292 tisuće kuna godišnje.

Mjesečni najam za tri Renault Meganea, četiri Renault Clija i tri Fiat Pande kreće se u rasponu od 1.738 do 2.940 kuna bez PDV-a. Službena vozila koriste dužnosnici, pročelnici, službenici i namještenici gradskih upravnih odijela, a iznimno i treće osobe po ovlaštenju gradonačelnika. Pravo na korištenje službenog vozila imaju i članovi pulskog Gradskog vijeća, a iznimno i treće osobe te udruge građana i druge institucije.

Nejasno ostaje ima li pulski gradonačelnik Boris Miletić službenog vozača jer na to pitanje nismo dobili jasan odgovor. Iz gradske uprave poručuju "da u radnom odnosu nema službenog vozača, te se po potrebi koristi onaj zaposlen u trgovačkom društvu Vodovod Pula d.o.o.".

U Gradu Vodnjanu je zaposleno 35 djelatnika, a Grad ima četiri službena vozila: VW Passat 2.0. iz 2007. godine i novu Daciu Sandero kupljenu prošle godine. Za najam Fiat Pande i Mazde 6 Vodnjanci godišnje potroše oko 109 tisuća kuna. Gradonačelnik Klaudio Vitasović na raspolaganju ima Mazdu 6.

Sudeći po reakciji koju smo na postavljena pitanja dobili iz Grada Buja, čini se da smo zbog dodatnog posla pokvarili dan tamošnjem savjetniku za opće i kadrovske poslove Mauriciju Sinkoviću, kojeg su naša pitanja - iznervirala. Evo što nam je poručio: "Po 15. put u posljednjih pet godina nekome dostavljamo podatke o službenim vozilima Grada Buja. Glasu Istre barem tri, do četiri puta. Od vašeg posljednjeg upita se u našem voznom parku nije ništa promijenilo, rekao je Sinković, ali podatke je ipak poslao.

U Bujama je zaposleno 18 ljudi, a voze se Citroen Xsara (2002.) i Citroen C3, star šest godina i kupljen za 40 tisuća kuna. Prije deset godina nabavili su i Hondu Accord koja je koštala 179.900 kuna. Sva su vozila u vlasništvu Grada, a koriste ih gradonačelnik Fabrizio Vižintin, pročelnici i svi ostali službenici prema potrebi. Ove godine spremni su platiti do 100 tisuća kuna za nabavku još jednog rabljenog vozila, ali ne otkrivaju za koje su se odlučili.

Grad Rovinj s 80 zaposlenih ima pet službenih vozila za potrebe gradske uprave. Dva su vozila u njihovom vlasništvu, dok su ostala u najmu za koji godišnje izdvajaju oko 72 tisuće kuna. Rovinježi voze Passat (2011.), Peugeot Partner (2018.), Toyotu Auris 1.8 Hibrid Sol (2017.), Volkswagen GV Caddy (2017.) i Peugeot Rifter iz 2019. godine.

Iako gradonačelnik Marko Paliaga nema osobnog vozača, rovinjska uprava na plaći ima jednog šofera, a on je svima na raspolaganju, ovisno o službenim obavezama. Automobile koriste gradonačelnik i službenici upravnih odjela.

Umag s 89 zaposlenih u svom vlasništvu ima osam automobila i četiri mopeda. Napominju da su pod pojmom "službena vozila" obuhvaćena i prilagođena radna vozila komunalnih službi. U tom gradu najviše vole francuske marke pa prednjači Renault Megane Grandtour, Megane, Twingo, Kangoo, a tu je i Opel Insignia, te skuter Kymco i elektro NIU.

Službena vozila koriste dužnosnici, službenici i namještenici Grada te gradskih ustanova, uz prethodnu suglasnost i odobrenje nadležnog pročelnika. Gradonačelnik Umaga Vili Bassanese nema službenog vozača, baš kao ni gradonačelnik Labina Valter Glavičić.

Grad Labin vlasnik je šest vozila, a to su Renault Twingo (2013.), moped Kymco (2014. ), Škoda Superb Ambition (2014.), Passat (2008.) Citroen C4 ( 2017.) te Škoda Fabia Combi iz 2002. godine. Vozila koriste službenici, gradonačelnik i njegovi zamjenici.

Vozni park Grada Buzeta, u kojem je 24 zaposlenih, uglavnom čine Citroeni. Svih šest vozila su starija od deset godina i u njihovom su vlasništvu. Na popisu su Citroen C4, Citroeni C3, Berlingo i C5 te Peugeot 1.5 Blue. Buzetski gradonačelnik Siniša Žulić nema službenog vozača.

Porečani na struju

Šofera nema ni pazinski gradonačelnik Renato Krulčić. Grad Pazin u vlasništvu ima tri vozila i isto toliko u najmu ili na leasing. Gradonačelnik Krulčić vozi Mazdu 6, staru dvije godine, koja je u najmu, ali ne znamo po kojoj cijeni. Grad je vlasnik i Citroena C3 (2007.), Škode Fabia Combi (2006.). Tu je i Toyota Auris (2015.) na leasing te nova Dacia Duster 1 (2019.) koju koristi komunalni redar koji pokriva Pazin, Cerovlje, Gračišće, Lanišće i Lupoglav. Nabrojane općine participiraju s 2/5 troškova leasinga. Grad Pazin vlasnik je i Renaulta Lagune (2008.) koju koristi trgovačko društvo Usluga odvodnja d.o.o.

Ni porečki gradonačelnik Loris Peršurić nema službenog vozača, a Grad ima sedam automobila i dva skutera. Porečani koriste Opel Merivu i Astru, tri Renaulta, Daciu Duster i električni Renault ZOE INTENS Q90. Imaju skuter Piaggio te jedan električni skuter. "Na struju" se voze komunalci, a nabava vozila je sufinancirana sredstvima Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Službena vozila koriste svi djelatnici Grada te djelatnica poduzeća Parentium.

Upitali smo i što se vozi u Istarskoj županiji, koja je ove godine produljila ugovor o najmu s firmom Auto Benussi d.o.o., u vrijednosti od 1,2 milijuna kuna. Po tom ugovoru, u najam su uzeli trinaest Mazdi 2, deset Mazdi 3 i pet Mazdi 6. Istarska županija na raspolaganju ima 28 vozila u dugotrajnom najmu.

Nakon što je ove godine Ured državne uprave prešao u njihovu nadležnost, Županija je preuzela i njihovih 18 službenih vozila te ukupno raspolaže s njih 46. U međuvremenu su tri odjavili. Većina preuzetih automobila je staro i s velikom kilometražom. U Županiji su zaposlena dva službena vozača koje po potrebi koriste župan Fabrizio Radin i njegove zamjenice Sandra Čakić Kuhar i Giuseppina Rajko.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter