GRAĐANI NEZADOVOLJNI 

ROVINJ: Računi za odvoz smeća su trostruko veći u odnosu na ono što je najavljeno

Nove cijene odvoza smeća u Rovinju (Milivoj MIJOŠEK)

Nove cijene odvoza smeća u Rovinju (Milivoj MIJOŠEK)


Što se pak tiče pitanja razloga naplate mjesečne, a ne kvartalne cijene, smatrali smo da će to biti lakša opcija građanima jer se već duže vrijeme očekivalo veće povećanje cijena. Mjesečna je naplata jednostavnija i zbog ispravnog obračuna PDV-a, ali i zbog likvidnosti plaćanja prema Kaštijunu jer on fakturira mjesečno, kaže Želimir Laginja

Dobivanjem novih računa za odvoz smeća, građani Rovinja nikako nisu zadovoljni. Ti su im računi ranije stizali kvartalno sada mjesečno i znatno važnije, ranije su za istu uslugu, kako mi mnogi vele, plaćali niže cijene. Kap koja je prelila čašu strpljenja opetovana je izjava direktora Komunalnog servisa Želimira Laginje, kako je odvoz komunalnog otpada na Kaštijun, jedina novina "starom" računu koji ukupan iznos poskupljuje u visini od 70 do 100 posto. Međutim, prvi novoobrađeni i dobiveni računi za srpanj, mnoge je Rovinjce razljutilo.

Računi su uvećani za 300 posto

- Nije istina da je smeće poskupjelo za 100 posto, već mnogo više. Jednostavno, pogledajte moj račun prije i poslije, najčešće su bile izjave nezadovoljnih građana kojih sam se još naslušala proteklog vikenda.

Osoba koja je htjela biti anonimna pokazala mi je račun za stan od 36 kvadrata za koji je izdvajala 81 kunu za tri mjeseca, a sada mora za mjesec platiti 103, odnosno za tri mjeseca 309 kuna. Nadalje, za 60 kvadrata stana, do jučer se plaćalo 123 kune (tri mjeseca), a po novom 103 za mjesec ili 309 za tri mjeseca.

- Slažem se da ima poteškoća i slažem se da ima određenih problema. No, prije svega želim se ispričati svima koji su dobili neadekvatne obračune koji su mogli nastati zbog pogrešaka u očitavanju podataka. U nekim su situacijama isporučeni spremnici, koji po svemu sudeći, ne odgovaraju stvarnim potrebama domaćinstava, pa pozivam građane da dođu u komunalni s konkretnim podacima i dobiju ispravne spremnike i obračune. Napominjem i da smo danas u prijelaznom razdoblju koje iziskuje usklađivanje s realnim potrebama na terenu. Slažem se, također, kako boljoj situaciji nije doprinijelo niti ispunjavanje obrazaca koje se zbog svoje kompleksnosti nerealno i krivo ispunjavalo. No, podaci se svakodnevno usklađuju i vjerujem da će uskoro sve biti uravnoteženo kao i da će svaki korisnik plaćati realne iznose troška usluge za stvarni volumen smeća koji i stvara, ističe Laginja.

Građani se ne drže vremena i termina

- Što se pak tiče pitanja razloga naplate mjesečne, a ne kvartalne cijene, smatrali smo da će to biti lakša opcija građanima pošto se već duže vremena očekivalo veće povećanje cijena. S druge strane, mjesečna je naplata jednostavnija i zbog ispravnog obračuna PDV-a, ali i zbog likvidnosti plaćanja prema ŽGCO-u, jer nam Kaštijun fakturira mjesečno, kaže Laginja.

Govoreći o rješavanju problema u starom gradu bez kanti, Laginja kaže kako kante nisu problem.

- Problem staroga grada nisu kante niti, kako kažete, ubacivanje smeća u tuđe kante, već činjenica da se građani ne drže vremena i termina kad to trebaju učiniti. Naime, i ptice na grani znaju da se sav otpad odlaže u vrijeme od 6 do 8 sati ujutro, i u vrećicama koje se u pravilu odlažu ispred ulaznih vrata, dok oni kojim imaju kante to isto čine sa svojim kantama. Ovom dodajem, i kako se usluga odvoza smeća u starogradskoj jezgri i u ljetnim mjesecima odvija 24 sata, a zimi svakodnevno. Jednom ujutro, a drugi put poslijepodne, ističe Laginja. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU
Podijeli: Facebook Twiter