S problemom manjka radne snage duž cijele obale ove sezone susreli su se i gotovo svi veliki trgovački lanci koji su se, kako navode, ipak uspjeli pronaći dovoljan broj sezonskih radnika. Potvrđuje to i Sindikat trgovine Hrvatske, a najzornije ga opisuje nedavno iskustvo naše čitateljice, što joj je bio povod da se javi u našu redakciju.
- Uđem u trgovinu i eto scene. Pun dućan ljudi, što naših, što stranaca. Dvije blagajne, jedna radi. Na pultovima suhomesnatih i pekarskih proizvoda radi samo jedna prodavačica. Još je jedna leteća koja jadna ne zna što će prije, a uz to kontrolira voće i povrće te ljude zbog eventualnih krađa. Znači ukupno tri djelatnice u trgovini u centru grada u jutarnjoj špici za vikend, a sezona traje već najmanje mjesec dana. U dućanu je tri puta više ljudi nego inače, a ispomoći nigdje. Dok kupujem jedan gospodin drsko napada djelatnicu, pita je hoće li ga netko napokon poslužiti te kome da se obrati po pitanju manjka radne snage u dućanu, prepričava svoje iskustvo čitateljica. Dodaje da je gospodinu, unatoč napadnom nastupu, prodavačica ljubazno odgovorila i nastavila raditi sa suzama u očima.
Je li doista situacija s manjkom radne snage alarmantna upitali smo nekoliko trgovačkih lanaca.
- Iako je Lidl Hrvatska jedan od najpoželjnijih poslodavaca u zemlji, nismo mogli izbjeći negativne demografske trendove koji u Hrvatskoj utječu na raspoloživost sezonskih zaposlenika. Suočeni smo s većim izazovom nego prijašnjih godina, ali i ove smo sezone uglavnom popunili sve svoje kapacitete, odgovaraju iz Lidla. Dodaju da svojim sezonskim radnicima nude rad na puno radno vrijeme, iznadprosječna primanja u maloprodaji te naknadu za prekovremeni rad, rad nedjeljom i blagdanima te noćni rad.
- Svojim sezoncima osiguravamo smještaj u kvalitetno opremljenim apartmanima, a za svaki provedeni dan na sezonskom radu plaćene su dnevnice, kao i troškovi prijevoza u mjestu rada, dolazak u mjesto rada na početku te povratak kući na kraju sezone. Dodatno je plaćen i trošak jednog odlaska kući za vrijeme sezonskog rada. Ono što je svakako dodatan poticaj Lidlovim sezonskim radnicima jest mogućnost produljenja ugovora o radu i nakon sezone u sezonskoj trgovini ili u trgovini najbližoj mjestu stanovanja, te mogućnost dodatnog usavršavanja i razvoja unutar Lidl Hrvatska, napominju iz Sektora korporativnih komunikacija ovog trgovačkog lanca.
SPAR Hrvatska također priznaje da, kao i ostali trgovački lanci, imaju teškoća s pronalaskom radne snage na području Istre. (PIŠE Borka PETROVIĆ)