Započeli su predupisi u podružnicu Osnovne waldorfske škole, Rijeka, Područnu školu Brtonigla * Za sada u Hrvatskoj djeluju tri waldorfske škole, u Rijeci i Zagrebu i u Osijeku, a u procesu realizacije su škole u Splitu i Dubrovniku
Waldorfska škola
"Dragi roditelji, s početkom proljeća i mi smo dospjeli na sljedeću razinu priprema papirologije koju smo radili zajedno s matičnom školom, kako bismo mogli ove jeseni dočekati prve generacije u Brtonigli. Sa zadovoljstvom izlazimo pred vas potvrditi kako smo spremni krenuti s prvim prijavama - predupisima u podružnicu Osnovne waldorfske škole, Rijeka, Područnu školu Brtonigla - Scuola periferica a Verteneglio", netom je objavljena informacija na stranicama Waldorfske škole za Istru, čije se otvaranje najavljuje već neko vrijeme.
U Istri, naime, već neko vrijeme postoji takva inicijativa, no, kako veli Ivana Pilat, iz inicijative sjeverozapadne Istre za otvorenje takve škole, sada su došli do završne faze.
Waldorfski vrtići, škole i studiji postoje na svim kontinentima. Više od 1.100 škola i 2.000 vrtića djeluje u skoro sto država svijeta - nezavisno od jezika, vjerske ili političke situacije u zemlji. Za sada u Hrvatskoj djeluju tri waldorfske škole, u Rijeci i Zagrebu i u Osijeku, a u procesu realizacije su škole u Splitu i Dubrovniku.
U Istri postoji nekoliko inicijativa za otvaranje takvih škola, koje su javne, jer su njihovi osnivači udruženja roditelja i učitelja, s planom koji je verificiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Inicijativu sjeverozapadne Istre (Brtonigla) pokrenula je Ivana Pilat s Tejom Diaz i Elsom Demark Mazalović, tu je inicijativa Rovinj predvođena Sarom Ursić Budim, dok su inicijativu za područje Pule pokrenule Maja Jurić i Ana Užarević.
Kako je još prošle godine rekla za naš list Andrea Prenka, koja je dio pulske inicijative, svi oni surađuju na otvaranju waldorfske škole u spomenutim mjestima.
Waldorfsko obrazovanje je osnovano početkom 20. stoljeća, a temelji se na uvidima, učenjima i principima obrazovanja koje je uspostavio dr. Rudolf Steiner, a principi waldorfske edukacije razvijaju se iz razumijevanja ljudskog razvoja koje se bavi potrebama rastućeg djeteta. U toj školi nema ocjena niti ponavljanja, a umjesto natjecanja razvija se solidarnost. U svakoj waldorfskoj školi tvrde da se u tim školama uči za život, a ne za ocjene, pri čemu se uči glavom, srcem i rukama.
Put k otvaranju ovakve škole krenuo je nakon osnivanja outdoor programa Šumskih boja u Novoj Vasi, a riječ je o programu aktivnog boravaka u prirodi za djecu u dobi od tri do 12 godina gdje se povezuju moderni, uključivi pristupi odgoju djece radi razvoja cjelovitog odnosa prema prirodi od najranije dobi.
Prije dvije godine formirala se skupina roditelja s ciljem pokretanja inicijative za stvaranje mogućnosti razvoja pluralizma u školstvu. Ubrzo je formirana službena inicijativa koja nastavlja svoj rad kroz Udrugu Zorin dvor.