O NAJAVLJENOM PROSVJEDu ISTARSKIH TAKSISTA

Prometni stručnjak ŽELJKO MARUŠIĆ: Blokada Ipsilona ugrozila bi NACIONALNE INTERESE


Treba podsjetiti da je upravo blokadama turističkih cestovnih prometnica u kolovozu 1990. počeo Domovinski rat. Stoga od policije očekujem da preventivno, razmjerno najavljenoj općoj ugrozi, reagira prema onima koji najavljuju subotnju blokadu Istarskog ipsilona, kaže Željko Marušić, jedan od vodećih hrvatskih prometnih stručnjaka

"Svaka namjerna i organizirana blokada prometnica nedopustiva je i višestruko štetna, posebice za turizam, dakle za nacionalne interese. Ima elemente terorizma i treba podsjetiti da je upravo blokadama turističkih cestovnih prometnica u kolovozu 1990. počeo Domovinski rat. Stoga od policije očekujem da preventivno, razmjerno najavljenoj općoj ugrozi, reagira prema onima koji najavljuju subotnju blokadu Istarskog ipsilona. A ako taksisti to ipak pokušaju, Ustavom zagarantiranu slobodu kretanja građanima i turistima, uz prometnu policiju, treba osigurati temeljna, po potrebi i interventna! Ovo jest krajnje bezobzirno i sebično, protiv interesa građana, turista i društva u cjelini, ali postaje i suludo".

Tim je riječima jedan od vodećih hrvatskih prometnih stručnjaka Željko Marušić komentirao najavu istarskih taksista da bi zbog, kako tvrde neki od njih, nelojalne konkurencije Cammea i Ubera u subotu mogli prosvjedovati blokadom Istarskog ipsilona. Taksisti, kaže, nemaju nikakva posebna prava na temeljnu cestovnu infrastrukturu u odnosu na ostale građane, odnosno imaju jednaka onima koja podcijenjeni učitelji, radnici koje poslodavci izrabljuju, a ne plaćaju, ili nepošteno osiromašeni umirovljenici imaju, primjerice, prema javnom vodovodu.

"Zamislite da oni, istom logikom i "pravima" masovno krenu blokirati vodovod, odnosno nasilno zatvarati glavne ventile, počevši od onih u istarskim turističkim mjestima, pa dalje. Bilo bi to jednako, samo što bi tada policija drukčije reagirala. Bi li ih u tome taksisti podržali?, pita Marušić.

Svako ozbiljno ispitivanje javnog mišljenja, drži, pokazalo bi da više od 90 posto građana podržava liberalizaciju taksi prijevoza kroz novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu jer građani, kazao je, konačno sami za svoj novac imaju pravo birati s kim će se i po kojoj cijeni voziti.

Isti ili sličan udio, drži, bio bi i onih koji bi osudili najavu blokade prometnica, koja, kaže, ne samo što mnoge maltretira, već može dovesti i do tragičnih ishoda jer izaziva blokade i hitnih prijevoza, te ostavlja djecu, starije i bolesne da se usred ljeta u i oko svojih automobila prže na suncu.

"Izravne i neizravne gubitke teško je i sumirati", kaže Marušić te dodaje kako se radi o najavi teške zloupotrebe prometnih sredstava i prometnica vjerojatno potaknute i time što je u sličnim prethodnim slučajevima policija zakazala po više kriterija.

"Osim što je namjerna, te usto i najavljena blokada prometnica kazneno djelo "par excellence", njome bi se mnogostruko kršio i Zakon o sigurnosti u cestovnom prometu i to u čak desetak članaka... (Milan PAVLOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU
Podijeli: Facebook Twiter