POVEZIVANJE

Projekt održivog prometa između jadranskog priobalja i unutrašnjosti: GRAD VODNJAN PLANIRA NABAVITI ELEKTRIČNI TURISTIČKI VLAKIĆ

| Autor: Patricija SOFTIĆ
Moderni električni turistički vlakovi već odavno se koriste diljem svijeta

Moderni električni turistički vlakovi već odavno se koriste diljem svijeta


Cilj projekta je razvijanje novih vrsta mobilnosti za bolju povezanost obalnog i ruralnog područja te pridonositi smanjenju emisije ugljikova dioksida * Budući da je upravo Vodnjan zadužen za provedbu pilotne aktivnosti, u planu im je nabavka električnog turističkog vlaka s ciljem povezivanja obalnog područja s centrom naselja

Grad Vodnjan zajedno s devet projektnih partnera započeo je provoditi prekogranični projekt SUTRA, Sustainable transport in Adriatic coastal areas and hinterland, koji se provodi u sklopu prekograničnog programa Interreg Italija – Hrvatska.

Cilj projekta je razvijanje novih vrsta mobilnosti za bolju povezanost obalnog i ruralnog područja te pridonositi smanjenju emisije ugljikova dioksida. Budući da je upravo Vodnjan zadužen za provedbu pilotne aktivnosti, u planu im je nabavka električnog turističkog vlaka s ciljem povezivanja obalnog područja s centrom naselja.

Po obnovljenim stazama kažuna

- Vlakić bi nam prvenstveno služio za potrebe prijevoza posjetitelja manifestacija na području Grada Vodnjana, kao i za organiziranje održivog prometa između obalnog područja i ruralnog dijela Grada. Naime, Grad Vodnjan već dugi niz godina za potrebe akcije "Moj kažun-La mia casita" iznajmljuje turistički vlakić koji vodi posjetitelje po obnovljenim stazama kažuna.

Dnevni najam vlakića i vozača iznosi 2.750 kuna plus PDV, a tijekom akcije, usluga se koristi u prosjeku osam dana. U sklopu projekta SUTRA predviđene su fokus grupe putem kojih bi se definirale potrebe građana, te slijedom navedenog, a i istraživanjem tržišta, odredit će se koje su trenutačne mogućnosti na tržištu, no smatramo kako bi električni turistički vlakić bio najidealnije rješenje, rekao je gradonačelnik Vodnjana Klaudio Vitasović.

Spajanje obalnog i ruralnog područja

Spajanje obalnog i ruralnog područja alternativnom vrstom prijevoza ne odnosi se samo na Grad Vodnjan već i na sve ostale partnere na projektu, a to su talijanski gradovi Caorle, Chioggia, Pescara i Ravenna, međugradska organizacija "UTI Riviera Bassa Friulana, Institut za međunarodnu sociologiju Gorizia, grad Split i Splitsko-dalmatinska županija, te grad Poreč. To znači da će se putem projekta razviti održivi promet na jadranskom priobalnom području i zaleđu kojim će biti omogućeno prometovanje između obalnog područja i naselja koji se nalaze u unutrašnjosti. Ukupni proračun projekta iznosi gotovo tri milijuna eura, od čega je gradu Vodnjanu namijenjeno 309.500 eura, od čega se 85 posto iznosa financira sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj.

Budući da se radi o europskom projektu, rezultati projekta ne smiju ostvariti profit. Stoga se postavlja logično pitanje kako će Grad upravljati ovim vozilom, hoće li mu se isplatiti besplatne vožnje i troškovi održavanja vlaka, tko će vlak voziti i kako, te kako će grad naplaćivati karte putnicima ukoliko to bude morao činiti. Međutim, Vitasović kaže da je cijeli projekt još u pilotnoj fazi te da će se o svim tim detaljima odlučivati u toku njegove realizacije. Priznao je da je moguće da će putnici plaćati kartu za vožnju, ali će ista biti minimalne vrijednosti s obzirom da se prihod od prodaje karti može utrošiti samo na održavanje vozila. Projektni partneri morat će se usuglasiti i oko vrste električnog vlakića s obzirom da njegova dužina, te vrsta lokomotive i vagona uvelike utječu i na samu cijenu vlakića, ali i na kompletnu kvalitetu ove vrste turističke ponude.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama