Polaznice programa Erasmus+ iz pazinskog vrtića (D. ŠIŠOVIĆ)
Teme, odnosno sadržaji edukativnih programa koje su u pojedinim zemljama pohađale pazinske odgojiteljice bile su komunikacijske vještine, out-door učenje, glazbeni odgoj u ranoj dobi, alternativne pedagoške koncepcije i drugo
Pazinski Dječji vrtić "Olga Ban" tijekom prošlih godinu dana sudjelovao je u međunarodnom projektu "Iznutra prema van krenimo svi!" koji je financiran u sklopu programa Erasmus+ za 2019. godinu. Rezultate i plodove rada predstavili su na završnoj konferenciji za novinare ravnateljica vrtića Vesna Rusijan i odgojiteljice koje su sudjelovale u projektu.
- Naše djelatnice koje su sudjelovale u projektu Erasmus+ su avangarda i nositelji razvoja u našoj ustanovi, naglasila je Rusijan i napomenula da pazinski vrtić teži konstantno pratiti nove trendove u području ranog odgoja i obrazovanja te svojim polaznicima nuditi raznolike i kvalitetne programe.
Jedan od dugoročnih ciljeva ustanove je uvesti u rad elemente različitih pedagoških koncepcija, što je bio i sadržaj projekta "Iznutra prema van krenimo svi!".
Djelatnice pazinskog vrtića su, naime, kroz ovaj projekt sudjelovale na međunarodnim seminarima i tečajevima u predškolskim ustanovama u drugim zemljama, konkretno u Italiji, Sloveniji, Cipru, Finskoj i Irskoj, a po povratku su novostečena znanja i vještine prenosile na svoje kolege i implementirale ih u svakodnevni odgojni rad. Za troškove putovanja i boravka djelatnika u drugim zemljama pazinski je vrtić za provođenje ovog projekta dobio 114.000 kuna.
- Teme, odnosno sadržaji edukativnih programa koje su u pojedinim zemljama pohađale pazinske odgojiteljice bile su komunikacijske vještine, out-door učenje, glazbeni odgoj u ranoj dobi, alternativne pedagoške koncepcije i drugo. Kako su projektne aktivnosti započele lani u rujnu, planirano je bilo da se znanja stečena na inozemnim seminarima predstave i podijele s ostalim djelatnicima u ustanovi i s roditeljima, rekla je na konferenciji koordinatorica projekta Maja Obućina.
Međutim, kako je korona zaustavila sve oblike neposredne grupne komunikacije, a vrtići su neko vrijeme morali biti i zatvoreni, odgojiteljice su novostečena znanja pretočile u video-sadržaje koji su objavljeni na vrtićkim web-stranicama te u tiskane brošure. Jedna od zanimljivosti koje su polaznice seminara unijele u svakodnevnu vrtićku praksu je i kruženje "Europskog kovčežića" kroz sve odgojne skupine, a u njemu se nalaze suveniri, edukacijski materijali i igre vezane uz zemlje u kojima su pazinske odgojiteljice boravile, pa kroz razgledavanje kovčežića i proučavanje njegovog sadržaja djeca kroz igru uče i o različitim europskim zemljama.
Iznesimo jedno od iskustava pazinskih odgojiteljica koje su pohađale seminar o out-door edukaciji u Finskoj: u tamošnjim vrtićima s djecom se nastoji provesti što više vremena na otvorenom i u prirodi, formiraju se učionice na otvorenom i eko-škole, edukacija se provodi kroz avanturističke aktivnosti, uči se i o permakulturi; a te finske zanimljivosti i specifičnosti pazinske su odgojiteljice iskušale i u svojim vrtićima na Pazinštini. Područnom vrtiću u Karojbi je općina dodijelila teren na kome je uređena tzv. "šumska soba", djecu se vodi na višekilometarska pješačenja ili na off-road biciklijade, a vani se izlazi bez obzira na vremenske prilike. Međutim, i učenje na otvorenom i kreativni glazbeni programi, i drugo o čemu su pazinske odgojiteljice učile u zemljama koje su posjetile, nije novost za pazinski vrtić, dosta toga se provodi otprije, a inovacije donijete sa seminara su proširenje i podrška dosadašnjim znanjima.
- Aktivnosti ovog projekta usmjerene su na osobni i profesionalni razvoj, unaprjeđenje kurikuluma te razvoj europske dimenzije obrazovanja u cilju podizanja kvalitete i odgovaranja na raznovrsne interese i potrebe djeteta i obitelji, kao i radnika vrtića, pojasnila je također ravnateljica Rusijan te najavila da će pazinski vrtić i ubuduće sudjelovati u ovakvim projektima koji osnažuju kompetencije svih djelatnika ustanove, ne samo odgajatelja, i doprinose podizanju ukupne kvalitete njezinog rada.