NAJNOVIJE



NAMJERA ILI OBJESNO PONAŠANJE 

Ulična svakodnevnica koja žitelje Rovinja ljeti baca u očaj OPREZ BICIKLIST SE ZALIJEĆE U PROLAZNIKE! 

| Autor: Nina ORLOVIĆ RADIĆ

Od 18 sati starogradska je jezgra otvorena isključivo za vozila s karticom. No, proglasiti u tom slučaju starogradsku jezgru pješačkom zonom, besmisleno je, ali i opasno, jer bi za one naivne koji u to vjeruju pa se i ponašaju slobodnije ili, još gore, puštaju djecu da se igraju na trgu i oko fontane koja služi i kao okretište, moglo biti i pogibeljno

 

"Marš u p.m. Govno jedno! Dabogda slomio noge!", iz petnih je žila mlađa žena dovikivala muškarcu na biciklu koji je projurio između šetača na Trgu na mostu i pri tom ju zavrtio za 180 stupnjeva, umalo je bacivši na asfalt. Mladić se nije ni osvrnuo, već je manevrirajući između prolaznika, projurio u željenom smjeru.   Žena je doslovce bila van sebe, ali i brojni šetači koji su u ranim poslijepodnevnim satima bili na dupkom ispunjenom Trgu.

Nedovoljno komunalnih redara

Ova (ne)zgoda mogla bi biti samo jedna od svakodnevnih prometnih priča iz Rovinja da se kojim slučajem nije povela rasprava o konkretnom biciklisti koji se, kako mi vele sugrađani, namjerno zalijeće u šetače. Koliko je tu namjere, a koliko obijesnog ponašanja mladog čovjeka teško mi je dokučiti. Jer, iako sam ga i sama tog istog dana uočila kako bjesomučno juri rivom, nije bilo šanse da ga zaustavim. Poput vjetra, a nakon obavljenog posla, nestajao je iza kantuna uličica starog grada.

Uz mladog provokatora, Grad je prepun i drugih biciklista koji imaju pravo voziti se rivom i trgovima. S jedne strane ima dakle puno biciklista (da ne spominjemo mopede i motore koji ipak ne bi smjeli voziti tim dijelom grada), a s druge strane puno šetača. Bilo bi normalno kada bi se oprezno i sporije vozilo, odnosno kada se ne bi, poput muhe bez glave (a dodajmo i da je riječ o pješačkoj zoni), pretrčavalo s jedne na drugu stranu. Pomiriti dvije strane, u danima kada Rovinj doslovce vrije gostima, nemoguće je. Jer i jedni i drugi imaju pravo biti na trgu i njime se koristiti.

Osnovni je problem što Grad nema dovoljan broj komunalnih redara koji bi sve sudionike mogli upozoriti da ti prostori nisu automobilske piste. S one, pak, treće strane činjenica je da je starogradska jezgra pješačka zona, međutim, samo povremeno, odnosno od 18 sati uvečer, kada prema odluci grada ni jedno vozilo, izuzev interventnog, ne bi smjelo ući u Grad. Od tog vremena starogradska je jezgra otvorena isključivo za vozila s karticom. Jer, kako se objašnjava, Grad ipak mora normalno funkcionirati, što znači osigurati ulazak servisnim vozilima za popravke ledomata, kamionima za opskrbne centre, taksistima za potrebe gostiju… U svakom slučaju, da bi vuk bio sit, a ovce na broju, izdano je oko dvije tisuće nužnih i potrebiti kartica na osnovu kojih se može prijeći rampa.

U takvoj situaciji i s takvim obrazloženjem da svi imaju pravo na život i poslovanje, odnosno promptno otklanjanje kvarova, dovoz robe do restorana, marketa, galerija, hotela… proglasiti starogradsku jezgru pješačkom zonom, besmisleno je. Čak je i opasno, jer bi za one naivne koji u to vjeruju pa se i ponašaju slobodnije ili, još gore, puštaju djecu da se igraju na trgu i oko fontane koja služi i kao okretište, moglo biti i pogibeljno.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU
Podijeli: Facebook Twiter




Više iz rubrike

Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no

Web kamere

Pula

Pula: new hospital − Building yard (1)
Pula: new hospital − Building yard (1)

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum
Webcams provided by webcams.travel add a webcam