kreativni centar

LEGENDARNA DOMAĆICA POSTALA MENADŽERICA. Prvi smo posjetili "Sondu" u Vižinadi - tvorce redizajnirane ambalaže legendarnog keksa koja je uzburkala javnost

Trenutno nas je 20 u Sondi i okupljamo tim dizajnera, copywritera, project managera… koji su stvarno majstori u svom poslu, a ono na što smo najponosniji jest da u Studiju vlada obiteljska atmosfera. Možda ćemo morati još malo rasti, ali svakako ćemo se truditi ostati manja agencija, studio koji ne gubi vrijeme na širinu već se fokusira na ekskluzivu i kvalitetu, kaže Sean Poropat

| Autor:  Sanja BOSNIĆ
Studio Sonda u Vižinadi

Studio Sonda u Vižinadi


Kroz bujnu vegetaciju što se rasprostire u svim nijansama zelene boje, uspinjemo se prema istarskom gradiću Vižinadi, do našega cilja - nezavisnog kreativnog Studija za dizajn i komunikacije Sonda. Njihovo je ime vrlo zvučno i poznato u svojoj niši, poglavito zbog međunarodnih i domaćih nagrada osvajanih na raznim natjecanjima iz kreativnosti, ali su nedavno privukli posebnu medijsku pozornost uzburkavši javnost redizajnom ambalaže legendarnog keksa "Domaćice" iz Kraša s kojim su odrastale brojne generacije i uživat će u njima neke buduće.

Recept za "Domaćicu" smislio je prvi školovani keksar u Jugoslaviji Petar Tutavac koji je preminuo početkom ove godine, a keks mu je bio diplomski rad davnih 50-ih prošlog stoljeća i proizvodi se od 1957. godine. Tko su ovi mladi kreativci iz Istre zaslužni za niz inovativnih rješenja i osvajači tržišta vizualne komunikacije, dizajna i marketinga?

gg

Srdačno su nas ugostili pod novim krovom u netom sagrađenom Kreativnom centru i pripala nam je ekskluzivna čast prvima zaviriti, prije svečanog otvorenja Centra(!), u prostor njihove tvornice ideja. Razgovaramo s Jelenom Fiškuš i Seanom Poropatom, kreativnim direktorima i suvlasnicima Studija Sonda. Opisuju nam nastanak Studija, rad i recentna dostignuća, ali i viziju poslovanja Sonde u dogledno vrijeme.

- Ustvari bismo sve mogli sažeti u jednoj rečenici: od časopisa Sonda do Kreativnog centra. Nekakav prapočetak dogodio se s izdavanjem Informatora Sonda, "besplatnog informatora za dubinsko istraživanje zabave", koji se još 2004. distribuirao po caffe' barovima, dućanima i važnim punktovima, prvo u Istri, zatim na području Kvarnera, a naposljetku i u Zagrebu. To je bilo tako davno kada još nije bilo interneta kakav je danas, a željeli smo pružiti informaciju ljudima što se od evenata i kvalitetnih sadržaja dešava u Istri, zavrtjeti zajednicu da bude upoznata sa zanimljivim sadržajima koji se ovdje odvijaju, prisjeća se Sean.

Bilo je u informatoru, kaže, i sadržaja o glazbi, elektroničkoj sceni, umjetnosti i umjetnicima s ovog područja te zanimljivim događanjima koja su proizlazila iz tradicije Istre. Tekstovi su uvijek bili autorski. U to vrijeme rapidno se razvijaju Istra i njezina turistička ponuda, turističke zajednice, hotelijeri, organizatori lokalnih festivala i svi su u tom projektu našli potencijal za organiziraniju i učinkovitiju prezentaciju svoje ponude.

gg

- Počeli smo surađivati, razvijati za njih prezentacijske brošure, informatore, oglase, koncepte, standarde, projekte… Nastavno na časopis, postali smo tako sudionici organizacijsko-prezentacijske strukture turizma Istarske županije i s vremenom se javila i potreba za drugim projektima. Odonda, u proteklih 15 godina interes klijenata samo raste, pa smo od lokalnog kreativnog studija počeli raditi na projektima koji imaju puno širi, ponekad i globalni odaziv. Ali tek su oni najveći projekti pred nama, ističe Sean.

Sondaše čini ekipa mladih stručnjaka koji su spremni uhvatiti se u koštac s novim izazovima, ali ono što je fascinantno i budi znatiželju jest odabir lokacije za rad - mala zelena općina Vižinada. Ne potiče li njihovu stvaralačku fantaziju upravo zelena i pitoma istarska unutrašnjost, krajolik, pitamo.

- Ima istine u tome. Radimo ciljano u pomalo izoliranoj, a opet iznimno inspirativnoj okolini s pogledom na vinograde, maslinike i prekrasne gradiće Istre i koja nam dozvoljava da se u trenucima kreativnog stvaralaštva, kada to želimo, potpuno odmaknemo od svih vanjskih utjecaja i pogledamo u sebe, što smatramo da je važno u kreativnom procesu, barem što se tiče našeg načina rada gdje volimo ogoliti ideju od svega suvišnog. S druge strane, nemojmo zaboraviti da se nalazimo u 21. stoljeću koje nam omogućava blagodati komunikacije s bilo kojim dijelom svijeta iz bilo kojeg dijela svijeta te potpunu povezanost kada je to potrebno i poželjno. Na dva-tri sata smo od metropola i centara kulture, nekoliko zračnih luka i vrlo brižljivo njegujemo važnost učenja od svijeta kroz razne stručne festivale i manifestacije, izložbe, muzeje. Važno nam je upijati jer smatramo da je najbolji okidač za kreativnost sadržajan i inspirativan život, kaže Jelena.

Sean dodaje da su počeli kao šačica entuzijasta, a nekako završili kao ozbiljna tvrtka koja ima čak i poslovnog direktora i Kreativni centar.

gg

- Iako smo Jelena i ja kao suvlasnici Sonde možda najvidljiviji, mi smo ništa bez cijelog našeg tima i zapravo ne volimo kad nas predstavljaju kao dvojac, kako su ovih dana prenijeli neki mediji. Trenutno nas je 20 u Sondi i okupljamo tim dizajnera, copywritera, project managera… koji su stvarno majstori u svom poslu, a ono na što smo najponosniji jest da u Studiju vlada obiteljska atmosfera. Možda ćemo morati još malo rasti, ali svakako ćemo se truditi ostati manja agencija, odnosno studio koji ne gubi vrijeme na širinu već se fokusira na ekskluzivu i kvalitetu. Ono što nas veseli jest da u našoj maloj Vižinadi okupljamo kreativce iz čitave Istre, od Pule do Novigrada i Umaga, Buzeta, Pazina… koji svaki dan putuju na posao u Vižinadu, a imamo i dio suradnika koji su dislocirani, opisuje Sean.

Interesira nas kako teče proces razrade ideja.

- Ideja proizlazi iz problema, njegova razumijevanja i istraživačkog rada. A zatim je nastojimo lišiti svega suvišnog i naći najbolje moguće kanale za njezin plasman. Sve to ovisi uvijek o zadatku koji rješavamo i razlikuje se od slučaja do slučaja jer svaki je priča za sebe. Mi jednostavno rješavamo problem koristeći sva raspoloživa komunikacijska sredstva koja su relevantna za rješenje tog problema, objašnjava Jelena i nastavljamo razgovor o radu s brojnim klijentima.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter