Prema lani usvojenim planovima za ovu godinu, TZ Fažana trebala je ostvariti prihod od 4,1 milijun kuna, međutim, već sada, na pola tekuće godine, rebalansom je predložen proračun od 1,3 milijuna kuna, što predstavlja smanjenje za čak 68 posto.
Naime, s obzirom na situaciju i posljedice pandemije korona virusa, predviđa se, s jedne strane, znatan pad ostvarenih noćenja, pa je temelj planirane turističke pristojbe 20 posto ostvarenih noćenja u 2019. godini. Drugi razlog smanjenja su odluke Vlade RH o smanjenju zakonskih obaveza prema turističkim zajednicama, čime se značajno umanjuje planirani prihod. Treći razlog je promjena u raspodjeli turističke pristojbe. Naime, dok je po prijašnjem Zakonu dio od 30 posto pristojbe bio prihod lokalnih turističkih zajednica, koje su ga potom prosljeđivale jedinicama lokalne samouprave, po sadašnjem Zakonu to više nije prihod TZ-a. On će se od sada uplaćivati direktno, u ovom slučaju, Općini Fažana sa žiro-računa Državnog proračuna, čime konkretno TZ Fažane ostaje uskraćen za nešto više od milijun kuna.
- Za sada na likvidnost našeg poslovanja i mogućnost održavanja programa tijekom ovogodišnje sezone pozitivno utječe dio prenesenih sredstava iz prošlogodišnjih prihoda. Iako su ta sredstva bila inicijalno planirana za ostvarenje infrastrukturnih projekata, oni su zbog koronavirusa odgođeni za sljedeću godinu. Pored toga, s obzirom da sada treba planirati i likvidnost do sljedeće sezone, TZ Fažana potpisala je ugovor s bankom kojim nam se omogućuje korištenje dozvoljenog minusa po rezidentnom računu do iznosa od 300.000 kuna, koji će se koristiti za pripremu sezone 2021. godine, rekla je direktorica fažanskog TZ-a Melita Peroković.
Kako je pojasnila, zbog smanjenja planiranih prihoda, Vijeće je donijelo i prijedlog promjene Programa rada. Tako su za ovu godinu postavljena dva prioriteta: jedan je pojačana promocija, a drugi održavanje aktivnosti prilagođenih epidemiološkoj i financijskoj situaciji. Pored toga, Turistički ured kontinuirano radi na za situaciju s korona virusom.
Intenzivnija promocija Fažane započela je prošli vikend i to online kampanjom na Google display i društvenim mrežama te će se oglašavati na značajnim emitivnim tržištima. Tako je najznačajniji dio kampanje usmjeren na njemačko tržište, s posebnim naglaskom na Bavarsku, zatim austrijsko, slovensko, nizozemsko te manjim dijelom domaće tržište, posebice na Zagreb i Međimursko-varaždinsku regiju. U toj ponudi, naglasak je stavljen na privatni smještaj i kampove.
Prijedlog rebalansa Programa rada i Financijskog plana usvojit će Skupština koja će se održati krajem ovog mjeseca. Osim svega navedenog, TZO Fažana počela je s procesom usklađivanja s novim Zakonom o radu turističkih zajednica. Prvi korak je usvajanje Statuta koji će, nakon što je dobivena suglasnost od resornog ministarstva, također biti usvojen na Skupštini. Potom će se u kolovozu održati Izborna skupština TZO-a Fažane, na kojoj će se birati članovi Turističkog vijeća i predstavnik u Skupštini Turističke zajednice Istarske županije te donijeti potrebni novi akti za nastavak rada TZ-a.