Nagradu dobivam kad vidim da sam zainteresirala djecu za to što radimo, kad vidim da su oni sretni da su nešto shvatili i da se trude. Pogotovo jer predajem predmete Osnove ekonomije i Računovodstvo koji su jako zahtjevni, rekla je Katarina Justić
Katarina Justić
Katarina Justić jedna je od 15 nastavnika i profesora s područja Istarske županije koja je u povodu Dana učitelja nagrađena kao jedna od najuspješnijih djelatnica u području obrazovanja u školskoj godini 2020./2021. Natječaj je to koji je raspisalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a nagrađuju se istaknuti pojedinci koji kontinuirano unaprjeđuju odgojno-obrazovni sustav.
Katarina Justić jedina je nastavnica i profesorica iz Poreča koja je ove godine dobila nagradu, te je među rijetkima u Hrvatskoj koja je nagradu dobila kao profesorica ekonomskih predmeta. Naime, Katarina Justić u porečkoj Srednjoj školi "Mate Balota" predaje ekonomske predmete - Osnove ekonomije i Računovodstvo. Rodom iz Višnjana, ova majka osmogodišnjeg djeteta kaže da je iznimno ponosna što je jedna od - najboljih.
Zahtjevni predmeti
- Nagrada mi stvarno znači puno jer sam na neki način dobila potvrdu od vrha da to što radim, radim dobro. Iako bih rekla da nagradu dobivam svaki dan i to u školi, odnosno u razredu. Nagradu dobivam kad vidim da sam zainteresirala djecu za to što radimo, kad vidim da su oni sretni da su nešto shvatili i da ulažu trud u to što radimo. Pogotovo jer predajem predmete Osnove ekonomije i Računovodstvo koji su jako zahtjevni predmeti, rekla je za Katarina Justić.
Kaže da je oduvijek željela biti profesorica i da joj je danas kao profesorici jedan od težih zadataka zainteresirati učenike za predmete koje predaje.
- Čak bih rekla da učenici u prvom razredu još ni ne znaju što su upisali, jer zapravo pronalaze sami sebe. Nažalost, dio njih stvarno nije za ovu školu jer nemaju razvijenu ekonomsku logiku, nego su više možda umjetnički tipovi, ali u velikom dijelu kod njih se probudi ekonomsko razmišljanje i mogu se uputiti u neki spektar ekonomije koja je stvarno široki pojam, mogu se naći u nekim različitim stvarima. Naprimjer, računovodstvo i marketing su dvije potpuno različite stvari. Ja nisam marketinški tip, ali netko se prepozna baš u tome, ističe Justić te napominje da je baš u tim slučajevima važna uloga nastavnika da pobudi u učeniku potencijal koje ono ni ne zna da ima.
- Međutim, u današnje vrijeme to je jako teško napraviti. Prije svega je važna disciplina u razredu, ali ne ona klasična disciplina da svi šute, a nastavnik priča. Važno je da te učenik sluša i onda da ti dozvoli da ga vodiš. Kad dijete shvati da ga nastavnik vodi na mjesto gdje je lijepo i zanimljivo, onda se počne otvarati i komunikacija između učenika i nastavnika. Meni je stvarno važna komunikacija, kako između nastavnika i učenika, tako i među učenicima međusobno. Nije dobra ona praksa da nastavnik govori, a učenik samo piše. Toga kod mene nema, govori profesorica Justić.
Teška online godina
Naglašava da je iza nastavnika, profesora, ali i učenika izuzetno zahtjevno razdoblje u školovanju zbog epidemije koronavirusa.
- U početku je bilo izuzetno teško. Bio je to šok i za profesore i za učenike. Srećom, dobro sam informatički potkovana tako da sam se dobro snašla, ali je djeci bilo teško jer dio njih nema toliko informatičko znanje, a dio njih nije imao uređaje koji su bili prikladni za nastavu na daljinu. Djeca su bila prisutna, ali nismo mogli dobiti povratnu informaciju koliko su zapravo shvatili ono što smo mi predavali. Prošle godine je već bila drugačija situacija i bilo je puno bolje. Puno sam se bavila pripremama različitih videomaterijala i lekcija, ali ipak nisam nikada uspjela dobiti točnu povratnu informaciju od učenika koju mogu dobiti u razredu, a to je kad točno mogu vidjeti dokle je stigao, kaže Katarina Justić koja je nagradu, između ostalog, dobila jer je samostalno napisala jedan udžbenik iz predmeta Bankarstvo i osiguranje, te radnu bilježnicu za isti predmet. Osim toga, suautorica je udžbenika Vježbenička tvrtka za četvrti razred srednje škole.
Interes za ekonomsku školu
Ova uspješna profesorica kaže da je prošle godine sudjelovala u jednom vrlo važnom projektu u kojem su učenici Srednje škole "Mate Balota" putem video uradaka pokazivali učenicima osnovnih škola u Poreču zašto bi se trebali odlučiti upisati baš tu školu i zašto su važne i zanimljive srednje škole ekonomskog smjera.
- Interes za ekonomski smjer naše škole je dosta velik. Mi svake godine imamo popunjena dva razreda s 24 učenika, ali pitanje je koliko je to zapravo interes za školu u Poreču, a koliko stvaran interes za ekonomski smjer. U sklopu svoje doktorske disertacije 2016. godine radila sam istraživanje u kojem sam pitala djecu zašto su upisali baš ovu srednju školu. Bilo je učenika koji su rekli da su upisali baš ovaj smjer, ali nažalost dio njih je rekao da je to bio izbor njihovog prijatelja ili prijateljice pa su se i oni odlučili na to, a dio je napisao da su upisali jer im je jedino to blizu. To je ono što je poražavajuće jer dio djece upisuje ovaj smjer samo zato što im je blizu, a ne zato što ih to doista i zanima, kaže Katarina Justić i zaključuje da svoju profesionalnu budućnost vidi u Poreču, upravo u Srednjoj školi "Mate Balota", jer zaista voli raditi sa srednjoškolcima. Još neko vrijeme sigurno se vidi u srednjoškolskim učionicama, a ne iza fakultetskih katedri.