Kad se radio projekt nitko nas nije kontaktirao, samo su nas pozvali da vidimo gdje prolazi trasa. Stavili su nas pred gotov čin. Dobili smo obavijesti da sve ide sistemom izvlaštenja ako nema nagodbe, a nagodba nije pokrenuta, kažu zabrinuti vlasnici zemljišta i dodaju kako nisu protiv zaobilaznice, već se zalažu za korekciju trase, pravičnu naknadu i dogovorno rješavanje ovog problema
"Neću da mi diraju zemlju. Obrađuje se preko sto godina", kaže Mirela Kajin iz Kajini i dodaje da ta plodna njiva u nizini hrani tri obitelji, a sada bi preko nje trebala proći cesta, zaobilaznica Buzeta, čija trasa je predviđena od rotora u Maloj Hubi do spoja na državnu cestu Buzet - Ponte Porton, ispod naselja Verona.
Mirela je među onim vlasnicima nekretnina na trasi buduće zaobilaznice koji su se ovog tjedna okupili i time, kažu, iskazali protest i dali do znanja Hrvatskim cestama kao potencijalnom investitoru da im je do daljnjeg upaljeno crveno svijetlo za ulazak u njihove posjede. Tako će biti sve dok mještani ne dobiju pismene ponude za svaku nekretninu pojedinačno, ali i ostale naknade za one površine na kojima su zasađene poljoprivredne kulture.
- Kad se radio projekt nitko nas nije kontaktirao, samo su nas pozvali da vidimo gdje prolazi trasa. Stavili su nas pred gotov čin. Dobili smo obavijesti da sve ide sistemom izvlaštenja ako nema nagodbe, a nagodba nije pokrenuta, kažu zabrinuti vlasnici zemljišta i dodaju kako nisu protiv zaobilaznice, već se zalažu za korekciju trase, pravičnu naknadu i dogovorno rješavanje ovog problema.
- Tako da vuk bude sit i koze na broju, dodaju slikovito.
Prihvatljiva bi cijena bila, kažu neki, oko 6 eura po metru četvornom za poljoprivredno zemljište, plus naknada za poljoprivredne kulture, te minimalno 22 eura za građevinsko, iako tvrde da imaju ponude potencijalnih kupaca koji im nude više od 30 eura.
Projekt iz 2006.
Zapadna zaobilaznica dugogodišnji je projekt, a prve konkretnije informacije iznijeli su početkom 2006. godine tadašnji čelnici Grada Buzeta. Pozivajući se na razgovore koje su vodili u Hrvatskim cestama, najavili su da Buzet dobiva zaobilaznicu do kraja 2007. godine. Hrvatske ceste su se obvezale izraditi idejno rješenje i projektnu dokumentaciju. Po prvotnom idejnom rješenju zaobilaznica je trebala biti duga oko 1,3 kilometra. Njenom se izgradnjom namjeravalo rasteretiti promet koji od graničnog prijelaza Požane ide županijskom prometnicom Škuljari - Opatija prema Istarskim Toplicama. Ta prometnica je neadekvatna za taj intenzitet prometa, kako širinom, tako i dotrajalim asfaltom. Međutim, do izgradnje zaobilaznice nije došlo, iako bi se njome od teretnog prometa rasteretio i sam gradski centar.