(Snimila Gordana Čalić Šverko)
Najkasnije sredinom rujna, barem tako procjenjuju u Buzetu, mogla bi krenuti izgradnja buzetske obilaznice, investicija o kojoj se godinama pričalo i dugo se pripremalo. Ukupna dužina planirane dionice je oko 1,2 kilometra, a vrijednost radova je 18,9 milijuna kuna bez PDV-a. U Hrvatskim cestama ističu da je nabava za usluge stručnih radova i nadzora zaključena te su ishođene sve potrebne dozvole. Rok izvođenja radova je devet mjeseci od uvođenja u posao.
- Novom dionicom ostvario bi se novi spoj državnih cesta D44 i D201 zapadno od centra Buzeta s osnovnom funkcijom prihvaćanja tranzitnih prometnih tokova koji se od Italije i Slovenije preko graničnog prijelaza Požane kreću ka jadranskoj obali. Osim preusmjeravanja tranzitnog prometa van samog centra Buzeta, izgradnjom prometnice došlo bi i do preuzimanja dijela postojećeg lokalnog prometa kao i prometa koji će se pojaviti nakon uspostave gospodarskih zona predviđenih uz buduću obilaznicu sukladno važećem Prostornom planu uređenja Grada Buzeta, odgovorila je na novinarsko pitanje glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić.
Zahvat izgradnje obilaznice Buzeta započinje raskrižjem s državnom cestom kod naselja Verona, a završava raskrižjem s državnom cestom kod stanice za Tehnički pregled. Cesta je projektirana kao jednokolnička cesta s dva prometna traka za projektnu brzinu od 80 kilometara na sat. Uz postojeće kružno raskrižje, na kraju trase obilaznice projektirana su još dva raskrižja (s DC 44 i s Ulicom Mala Huba). Pješačka staza predviđena je uz desnu stranu obilaznice.
Gradonačelnik Buzeta Damir Kajin napominje da bi se obilaznica Buzeta već mogla početi graditi jer novci su osigurani, izvođači odabrani, GP Krk i buzetska Ekspert gradnja, odluke objavljene u Narodnim novinama, no još nisu u cijelosti riješena imovinsko pravna pitanja, točnije izvlaštenje, što, kako kaže, nije posao Grada.
- O obilaznici sam nedavno razgovarao i s predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta, a i s županom i dožupanom i znam da je u ovom trenutku u Istri ona jedan od prioriteta Hrvatskim cestama i Istarskoj županiji. Što ona znači? Novi razvoj Gradu Buzetu, nove poslovne šanse, nove razvojne zone. Dobit ćemo i nove biciklističke staze, odnosno šetnice uz zaobilaznicu, a predlažem da se iskoristi i konikolo, odnosno akvadukt, za produženje pješačke staze do naselja Srnegla, izjavio je Kajin te naglasio kako se sada maksimalno treba angažirati na rješavanju imovinsko pravnih pitanja iako sve pada u nezgodan čas, u vrijeme godišnjih odmora.
Buzetski gradonačelnik rekao je i da Grad Buzet u izgradnji zaobilaznice neće participirati sa vlastitim sredstvima za razliku od rekonstrukcije Riječke ulice gdje mora sudjelovati u infrastrukturi, odvodnji i električnoj energiji, tako da će na investiciju od 8 do 9 milijuna kuna, morati osigurati najmanje milijun i pol kuna.
Zapadna obilaznica dugogodišnji je plan, a prve konkretnije informacije iznijeli su početkom 2006. godine tadašnji čelnici Grada Buzeta. Pozivajući se na razgovore koje su vodili u Hrvatskim cestama, najavili su da Buzet dobiva obilaznicu do kraja 2007. godine. Da je obilaznica investicija o kojoj se dugo pričalo, a njena se izgradnja dugo pripremalo potvrđuje i odgovor na zastupničko pitanje iz 2013. godine kada je tadašnji ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić odgovarajući tada saborskom zastupniku Damiru Kajinu, izvijestio da su Hrvatske ceste upravo te 2013. godine planirale sredstva za izradu cjelokupne projektne dokumentacije te upravnog postupka na ishođenju lokacijske i građevinske dozvole za obilaznicu Buzeta, a u pripremi je bio i projektni zadatak za raspisivanje javnog nadmetanja za projektiranje.
Tvrtka IGH, Poslovni centar Rijeka, još je 2005. godine izradila idejno rješenje za obilaznicu od 1,2 kilometra dužine, podsjetio je Hajdaš Dončić. Trasa obilaznice, prema tadašnjoj dokumentaciji, trebala se kružnim raskrižjem ispod naselja Verona na državnoj cesti Buzet - Ponte Porton spajati na raskrižje kod Stanice za tehnički pregled, odnosno na državnu cestu Buzet - granični prijelaz Požane. Na osnovu idejnog rješenja 2007. godine ishođena je lokacijska dozvola, koja je vrijedila do srpnja 2011. godine. Uz provedeni postupak javne nabave za usluge projektiranja te planiranih 18 mjeseci projektiranja i upravnog postupka za ishođenje lokacijske i građevinske dozvole, izgradnja obilaznice najavio je tada Hajdaš Dončić, mogla bi početi najranije početkom 2015. godine. No eto još uvijek nije počela.
Kajin kaže da očigledno tada nije bilo političke volje, te dodaje kako je trebalo iznivelirati sve na nacionalnoj razini i to se sada u velikoj mjeri može zahvaliti premijeru Andreju Plenkoviću, ministru Olegu Butkoviću i direktoru Hrvatskih cesta Josipu Škoriću.