NAJNOVIJE

PROŠIRENJE TRASE

ULAGANJE U ISTARSKI IPSILON: Europska komisija odobrila plan od 165 milijuna eura


Europska komisija napokon je odobrila ulaganje u proširenje Istarskog ipsilona u iznosu od 165 milijuna eura. Ta se odluka dugo čekala - najavljivalo se da bi radovi na proširenju trase duge 28 kilometara od Rogovića do tunela Učke mogli započeti u prosincu 2017. godine, pa potom u veljači, travnju i početkom ljeta ove godine. Konačnim odobrenjem Bruxellesa koncesionar BINA Istra može započeti dovršetak izgradnje Istarskog ipsilona u punom profilu. Preciznije rečeno, Europska komisija odobrila je u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama plan Republike Hrvatske da produlji ugovor s društvom Bina-Istra o koncesiji za Istarski ipsilon.

"Napokon dobre vijesti za istarsko gospodarstvo. Kreće nova faza izgradnje ipsilona i vrlo je važno da je došlo do produljenja koncesije jer je bitno da investitor posluje u realnim poslovnim okvirima. Definitivno je jasno kako će to pozitivno utjecati na sigurnost prometa u Istri, posebice u odnosu na povezivanje s ostalim djelovima Hrvatske jer je riječ o vrlo opterećenoj dionici," kaže istarski eurozastupnik Ivan Jakovčić.

Jakovčić priznaje kako se do dogovora s Europskom komisijom nije došlo ni lako, ni brzo: "Ova je odluka bila dugo očekivana. U njezinoj je pripremi, treba to otvoreno reći, bilo puno lobiranja. No sva lobiranja bila su u okvirima potpunog poštivanja europskih pravila o državnim potporama što je i ostvareno."

"Imali smo puno razgovora s Europskom komisijom i treba reći da su pažljivo saslušali sve naše argumente. Zahvaljujem se povjerenici za politiku tržišnog natjecanja Vestager i svima ostalima koji su sudjelovali u ovome, za Istru iznimno važnom, projektu. Vjerujem da je sada do kraja otvorena mogućnost da se napokon završi Istarski ipsilon i da se njime može upravljati na način koji će zadovoljiti sve građane Istre i sve one koji nas posjećuju. Ova odluka Europske komisije još jednom potvrđuje koliko je važno imati odlične odnose s EU institucijama. Živimo zajedno na jednom kontinentu i vjerujem da razvijanjem odličnih odnosa s Bruxellesom potvrđujemo želju građana Hrvatske da zajedno s Europskom unijom gradimo našu zajedničku budućnost", zaključio je Ivan Jakovčić.

Poznato je kako su državne subvencije Istarskom ipsilonu, odnosu tvrki Bouygaus ugovorene još u vrijeme vlade HDZ-ova premijera Hrvoja Šarinića u drugoj polovici devedesetih godina. Prema tadašnjem planu, subvencije su bile nadomjestak za tadašnji slab promet na ipsilonu kakav je bio u početku izgradnje. Nakon 2000. godine, promijenjeni su uvjeti subvencija u korist države, ali sve to je došlo u pitanje ulaskom Hrvatske u Europsku uniju 2013. godine. Koncesionar je stoga tražio produljenje koncesije za još nekoliko godina, kako bi se nove investicije isplatile iz prometa na ipsilonu koji je sve isplativiji. Odobrenjem Europske komisije za produljenje važenja koncesije, koje je upravo stiglo, otvorene su mogućnosti nove investicije teške oko 165 milijuna eura. (D. G.)