PROBLEM S PARKIRANJEM

GROŽNJAN: Dok se ne osmisli konačno rješenje, SVIMA BESPLATNO PARKIRANJE


Napravit ćemo javnu raspravu, građanima predstaviti neke modele, tražeći najbolji koji će biti cjelovito rješenje za kompletan sustav naplate parkiranja. To ćemo raditi u nastavku godine i sve pripremiti do nove sezone, kaže načelnik Claudio Stocovaz

Ni ove turističke sezone, kada su Grožnjan posjetili brojni turisti, samostalno ili organizirano autobusima, ni jedna kuna nije ubrana od vlasnika parkiranih automobila ili autobusa. U proteklih godinu dana naknadu za parkiranje plaćali su jedino mještani ili drugi koji rade u Grožnjanu, a željeli su imati rezervirano mjesto na parkiralištu.

Novi ugovori o zakupu parkirališta nisu produžavani, odustalo se od svega, sada je svima besplatno. Istina, svi koji su do sada plaćali zakup na neasfaltiranom parkiralištu mogu i dalje koristiti svoja mjesta, besplatno. Kako na ulazu u to parkiralište nema nikakve rampe ili druge zapreke, možda će biti i nesporazuma ako se netko drugi parkira na njihovo mjesto označeno brojem. Naplata paušalistima je privremeno obustavljena, u Općini Grožnjan uvažili su primjedbe građana, sve do iznalaženja pravog rješenja kojim bi bili svi zadovoljni, koliko je to moguće u takvim projektima. Uskoro će i asfaltirano parkiralište biti otvoreno, sve dok se ne nađe cjelovito rješenje pa će se vidjeti ostaju li na njemu rampe ili ne.

Tko će ih kontrolirati jesu li platili?

- Sve smo vratili na početak i tražimo cjelovito rješenje. Nije ni ovo sa zakupom bilo neko dobro rješenje, vidjeli smo, a nije ni u redu da se za istu cijenu parkiraju tri ili četiri vozila. Napravit ćemo javnu raspravu, građanima predstaviti neke modele, tražeći najbolji koji će biti cjelovito rješenje za kompletan sustav naplate parkiranje. To ćemo raditi u nastavku godine i sve pripremiti do nove sezone, kaže načelnik Općine Grožnjan Claudio Stocovaz dodajući da su u praksi dva sustava, otvoreni i zatvoreni. Po njemu za Grožnjan je najpraktičniji i najefikasniji zatvoreni sustav s rampama na ulazu i izlazu iz naselja. No, mnogim građanima sama pomisao na rampu izaziva nezadovoljstvo.

- To je danas dio prometne kulture, a može se tehnički dobro riješiti i nitko ne bi trebao patiti što postoje rampe na cesti. Mnogo je važnije da je sustav efikasan. Po meni je za nas najbolji zatvoreni sustav jer je fizički označen dio grada, odnosno područja koje je pod sustavom naplate. Ulaziš, ako izlaziš treba platiti. Za domaće, za one koji tu borave, rade, može se naći način kako ulaze i izlaze, ima tehničkih rješenja, nije to nepoznato, toga ima u mnogim mjestima. Drugo, taj sustav registrira i visinu vozila, pa će plaćati autobusi i kamperi. Sada kamperi dolaze, ne plaćaju ništa, ostavljaju smeće, ujutro odlaze, opet dođu… Ako bude otvoreni sustav, oni opet mogu doći, biti, noćiti, tko će ih kontrolirati jesu li platili. Kod zatvorenog sustava moraju platiti, jer ne mogu izaći bez plaćanja. Ako budemo imali otvoreni sustav, da se samo postave naplatni uređaji i sve bude prepušteno hoće li netko po savjesti platiti ili ne, bez kontrole, plašim da nećemo imati ekonomski opravdan način naplate. Treba netko sve kontrolirati, kontrolora treba platiti, a to iz proračuna nije moguće ako naplata parkinga ne osigurava toliko sredstava, obrazlaže Stocovaz.

Glavni trg je opet ispunjen vozilima

Mnogima se nije svidjela ideja o rampama jer bi pri tome mještani koji prolaze kroz Grožnjan morali dva puta biti na rampi, što drugima nije problem. To bi se sve vidjelo na raspravi o novim prijedlozima sustava parkiranja, kada će se prikazati prednosti i nedostaci svakog od ponuđenih sustava. Neku odluku treba donijeti, vrijeme prolazi, od brojnih turista općinska kasa nema nikakve koristi. I mnogim je turistima neobično što su plavim crtama označena mjesta za parkiranje, a nigdje ni osobe ni uređaja za naplatu. Mnoge turističke agencije usmjerile su izlete turista prema Grožnjanu, a odustali od nekih destinacija gdje se naplaćuje parkiranje autobusa. Do početka nove sezone nešto treba riješiti, toga su svi svjesni, ali i sami građani Grožnjana morat će se prilagoditi nekom od tih modela.

U zadnje vrijeme glavni trg je opet ispunjen vozilima, lanac koji je bio zapreka ulasku je razbijen, novi nije postavljen. Osim mještana na trgu kod crkve parkiraju i turisti koji vide tamo automobile, zapreka nema, pa slobodno nađu mjesto. Sve se to događa dok je na snazi zabrana parkiranja na glavnom grožnjanskom trgu. Sve dok nema sankcija, bit će tako.

Izgradit će još jedno parkiralište

- Stalno postavljamo lance, dozvoljen je ulaz za određene potrebe i to se i koristilo. Ali, svi bi željeli što bliže stanu, kući. No, morat će se uvesti reda. Planiramo izgraditi još jedno parkiralište, između groblja i nogometnog igrališta, a mještani će se moći stepenicama spustiti u mjesto, do svojih kuća ili lokala. To će biti zaista blizu i ne znam kome bi to smetalo da tamo parkira. Pa i sadašnje parkiralište je zaista blizu središta mjesta. Sadašnje stanje je velika zbrka, navike se teško mijenjaju, a morat će. Nadamo se da će novim sustavom naplate sve biti uređeno, jer je svima cilj da u turističkoj sezoni Grožnjan bude slobodna pješačka zona, da mogu svi biti sigurni u gradu, bez automobila i biciklista. Jedino ako svi tako razmišljamo Grožnjan može biti turistički prihvatljivo mjesto, da posjetitelji u njemu uživaju, poručuje Stocovaz.

Bilo je i prijedloga da se zaposli prometni redar koji ima ovlasti i kažnjavanja, te komunalni redar. No, od prometnih kazni korist nema općinski proračun, a za plaću komunalnog redara nema dovoljno sredstava u slabašnom općinskom proračunu. Ukoliko se dođe do pravog rješenja za naplatu parkiranja, postojala bi mogućnost zapošljavanja jednog kontrolora koji bi obavljao poslove i prometnog i komunalnog redara. (Luka JELAVIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter