(G. Č. Š.)
Na 4. Hrvatskom triennalu keramike predstavljeni su radovi 24 umjetnika vrlo raznolikih poetika, koje ukazuju na bogat izbor tema i tehnoloških postupaka pri stvaranju djela suvremene hrvatske keramike
Nakon Osijeka, Rijeke, Šibenika, Zagreba, Ljubljane, Valpova, Našica, Vinkovaca i Slatine, premijerno je u Istri, u glagoljaškom Roču, u ročkom Domu kulture, otvoren 4. Hrvatski triennale keramike na kojem su izloženi radovi 24 umjetnika vrlo raznolikih poetika, koje ukazuju na bogat izbor tema i tehnoloških postupaka pri stvaranju djela suvremene hrvatske keramike.
Posebnost izložbenom postavu zasigurno daje memorijalni dio, djela iz kolekcije Otto Krauthacker, nastala pedesetih i šezdesetih godina, koja pružaju mogućnost zanimljivih komparacija.
Hrvatska je zadnjih godina premrežena sa znatnim brojem izložaba keramike, umjetničkim radionicama i međunarodnim susretima, a istovremeno bilježi uspješne nastupe na važnim selekcioniranim izložbama keramike u inozemstvu te sudjelovanje umjetnika na prestižnim međunarodnim susretima i radionicama umjetničke keramike. Odraz je to stogodišnje tradicije organiziranog umjetničkog djelovanja na području keramike. U takvoj konstelaciji osnovan je 2008. godine Hrvatski triennale keramike sa zadaćom da bude poticajna inventura trogodišnjeg stvaralaštva koju vrednuje stručni međunarodni žiri. Time izložba dobiva svoju međunarodnu umjetničku reputaciju, naglasio je akademik Hanibal Salvaro, član Međunarodne Akademije za keramiku, idejni začetnik Hrvatskog triennala keramike, autor i kurator izložbe, predstavljajući značaj triennala za afirmaciju hrvatskih umjetnika.
- Postoji udruženje primijenjenih umjetnosti koje slavi 70 godina, isto tih godina je EXAT 51 Eksperimentalni atelje proglasio svoje osnivanje i utjecao znatno na razvoj umjetnosti u Hrvatskoj, a ja sam odlučio slaviti na taj način da pravim seriju skulpturalnih instalacija od jeftinih materijala prigodom organizacije izložbi poput ročke pa sam tako postavio instalaciju u Roču koja će trajati do prve kiše, naglasio je Hanibal Salvaro.
Organizator 4. Hrvatskog triennala keramike je Likovni art dizajn centar LADICA iz Zagreba, a pokrovitelji su Kolinda Grabar- Kitarović, bivša hrvatska predsjednica, gradovi Osijek, Rijeka, Šibenik i Zagreb. Pokrovitelj izložbe u Roču je Grad Buzet pa je izložbu, organiziranu u sklopu obilježavanja rujanske Subotine i Dana Grada Buzeta, otvorio gradonačelnik Siniša Žulić koji je izrazio zadovoljstvo što su u Roču, u Gradu Buzetu imali sreću ugostiti jednu ovako eminentnu izložbu. Ceremoniju otvaranja vodila je Ročanka Ines Greblo koja je predstavljajući Roč naglasila kako su ljudi dobre volje koji žive u Roču, kroz stoljeća pa do danas bili nosioci materijalnog i duhovnog razvitka ovoga kraja.
Nekada su to bili popovi glagoljaši, u 15. i 16. stoljeću građani organizirani u bratovštine, a danas su to razne udruge koje kroz svoje aktivnosti obogaćuju i oplemenjuju ovo mjesto.
Djela 24 umjetnika, za izložbu i nagrade, odredio je međunarodni žiri u čijem je sastavu šesnaest članova iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Turske, Argentine, Engleske i Indije. Dobitnica Zlatne plakete je Ivana Petan, a Srebrnih plaketa: Sandra Ban (iz Rijeke), Nadica Eichhorn i Tončica Jelača Marijančević. Očitovanja izvrsnosti dobili su: Marinko Jelača, Kristina Kojan, Ljubica Lovrenčić, Đurđa Medek (iz Rijeke), Marija Milić, Bruno Paladin (iz Rijeke), Melita Tomas, Iva Višković (iz Pule) i Ivančica Vončina.
Domaćin i organizator ročkog gostovanja je Boris Tesko, vlasnik ladanjsko-turističkog objekta Casa Dante Istria, kojim je obogatio turističku ponudu Roča, najpoznatijeg kao grada u kojem je u srednjem vijeku cvala hrvatska glagoljska pismenost, a uz njega, suorganizator je Hari Vidović, vlasnik ateljea Freska Roč. Na otvaranju je nastupio Franjo Ferenčak na gitari, i mlada pjevačka nada Karla Havić. Izložba će biti postavljena u ročkom Domu kulture do 28. rujna.