VELIKI ISTARSKI PROJEKT

Bina Istra želi drugu cijev tunela Učka izgraditi sama, bez državnih jamstava i sa smanjenom naknadom od države. JEDINI UVJET JE PRODUŽENJE KONCESIJE

| Autor: Marinko GLAVAN
(Milivoj MIJOŠEK)

(Milivoj MIJOŠEK)


S koncesionarom razgovaramo oko cijene i trajanja koncesije, a za Vladu je prihvatljiv ovaj model u kojemu bi koncesionar osigurao financijska sredstva i smanjio državnu naknadu, uz produženje koncesije za odgovarajući broj godina. Na za to suglasnost moraju dati Državno odvjetništvo i Ministarstvo financija, a nakon toga i Europska komisija, rekao je Butković

Izgradnju druge cijevi tunela Učka, zajedno s pripadajućim dionicama autoceste u punom profilu s istarske i primorsko-goranske strane najavili su jučer u Opatiji ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i Dario Silić, direktor Bina Istre, koncesionara Istarskog ipsilona, na početku konferencije Via Vita koju sedmi put zaredom organizira Hrvatsko društvo za ceste.

Izgradnja bi, kako su istaknuli, mogla započeti već iduće godine, pri čemu bi Bina Istra osigurala financiranje, i to bez državnih jamstava, te uz smanjenje državnih naknada koncesionaru, ali uz uvjet produženja koncesije koju Bina Istra sada ima do 2032. godine.

- Sada se gradi 28 kilometara autoceste u punom profilu, od tunela Učka prema Pazinu. Iduće godine, na ljeto, otvorit ćemo prvih 13 kilometara tog dijela autoceste. O izgradnji druge cijevi tunela Učka i autoceste prema Matuljima pregovaramo s koncesionarom, a sve skupa mora odobriti i Bruxelles, gdje ćemo uskoro poslati svu dokumentaciju. Očekujem da ćemo do kraja iduće godine početi s probijanjem druge cijevi tunela, rekao je Butković.

Ukupna vrijednost radova na Istarskom ipsilonu je, prema njegovim riječima, preko 200 milijuna eura, a radovi će se izvoditi u fazama.

- Prvo će se graditi druga cijev tunela, a potom i puni profil autoceste prema Matuljima. S koncesionarom razgovaramo oko cijene i trajanja koncesije, a za Vladu je prihvatljiv ovaj model u kojemu bi koncesionar osigurao financijska sredstva i smanjio državnu naknadu, uz produženje koncesije za odgovarajući broj godina. Na za to suglasnost moraju dati Državno odvjetništvo i Ministarstvo financija, a nakon toga i Europska komisija, rekao je Butković.

Direktor Bina Istre je potvrdio kako je koncesionar spreman za početak ovog projekta, s ishodovanim građevinskim dozvolama za probijanje druge cijevi tunela i riješenim imovinsko-pravnim pitanjima.

- Na natječaju smo od banaka dobili mogućnost financiranja u iznosu do milijardu eura, s puno povoljnijim uvjetima, čime ćemo smanjiti postojeće kamatne stope i subvenciju države, nadamo se za polovicu, rekao je Silić.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama