PRIZNANJE LONELY PLANETA

Bildanje imidža Istre kao turističke destinacije

| Autor: Davor ŠIŠOVIĆ
Plakat u sklopu kampanje Turističke zajednice Istarske županije

Plakat u sklopu kampanje Turističke zajednice Istarske županije


Svake godine Istra dobiva po dva-tri svjetska priznanja kao najbolja destinacija u pojedinoj kategoriji ili biva uvrštena u izbore pet ili deset najboljih. U zadnjih desetak godina Istra je dobila 40-ak ovakvih priznanja, kaže direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević

 

Turistički najznačajniji dio godine tek je počeo, a Istra je već "osvojila" tri svjetska priznanja u izborima za najatraktivnije europske ili svjetske destinacije. Vodič za najbolja svjetska maslinova ulja Flos Olei nedavno je po četvrti put proglasio Istru najboljom maslinarskom regijom u svijetu, a početkom proljeća u Švedskoj je proglašena najromantičnijom turističkom destinacijom. Najatraktivnije priznanje stiglo je pred 20-ak dana iz Lonely Planeta, jednog od najpopularnijih svjetskih turističkih portala i nakladnika turističkih vodiča, koji je Istru uvrstio u svoj izbor od deset najboljih turističkih destinacija Europe za 2019. godinu (Best in Europe 2019).

Istra se već drugi put našla u izboru Lonely Planeta: prvi put 2010. kada je uvrštena u TOP-10 izbor najboljih svjetskih turističkih destinacija. Ove godine se u izboru najboljih deset europskih destinacija našla u društvu Visokih Tatri u Slovačkoj, Madrida u Španjolskoj, arktičke sjeverne obale na Islandu, Hercegovine u BiH, Barija u Italiji, Shetlandskog otočja u Škotskoj, Lyona u Francuskoj, Lihtenštajna te Veveya u Švicarskoj. Novinari-ocjenjivači Lonely Planeta su istražujući destinacije za ovogodišnji izbor, u Istru prvi put došli inkognito, a zatim još dva puta u vođene obilaske. Posebno ih je zanimao fenomen i ponuda tartufa, a upoznali su i ponudu istarskih agroturizama, konoba, malih obiteljskih hotela te spomeničke cjeline drevnih istarskih gradića, saznajemo od direktora Turističke zajednice Istarske županije Denisa Ivoševića.

Kamenčići u mozaiku

- Svake godine Istra dobiva po dva-tri svjetska priznanja kao najbolja destinacija u pojedinoj kategoriji ili biva uvrštena u izbore pet ili deset najboljih. U zadnjih desetak godina Istra je dobila 40-ak ovakvih priznanja. Kad prvi put dospijete u nečiji TOP-10 izbor, to je velik uspjeh, ali kada se to ponovi više puta, onda to znači da je Istra sposobna podignuti razinu konkurentnosti, da je Istra kao turistička destinacija dobro organizirana i strukturirana i da njezin javni sektor dobro surađuje s privatnim. Želim zahvaliti svim turističkim djelatnicima koji su pridonijeli takvom imidžu jer mnogo je kamenčića u mozaiku Istre kao turističke destinacije, kaže Ivošević.

U minulih desetak godina Istra se našla na top-ljestvicama u 15-ak izbora za naj-destinaciju po različitim kriterijima, a u nekim je izborima ponavljala uspjeh više godina za redom ili pak napredovala od plasmana pri vrhu do samoga vrha. Najdulji kontinuitet Istra ima u izborima njemačkog automobilskog kluba ADAC-a, koji je devet godina za redom, od 2010. do 2018., Istru proglašavao najboljom destinacijom za automobilske goste iz Njemačke. Lijepa uzlazna priča razvija se i preko svjetskog izbora najboljih ekstradjevičanskih maslinovih ulja svijeta Flos Olei, koji je Istru četiri godine za redom, od 2016. do 2019., proglasio najboljom svjetskom maslinarskom regijom budući da je od svih ostalim regija brojem ulja odnosno njihovih proizvođača najzastupljenija u ovom vodiču čiji je izbor limitiran na samo 500 najboljih ulja svijeta.

Neotkriveni dragulj

National Geographic triput je uvrštavao Istru u svoje top-izbore, a svaki put po drukčijem kriteriju: 2011. to je bio izbor deset najboljih mjesta u svijetu za ljetovanje, 2012. izbor 20 najboljih svjetskih destinacija, a 2014. Istra je ušla u izbor deset najboljih destinacija za zaljubljene. Časopis The Huffington Post je Istru odabrao dvaput: 2013. uvrstio ju je na popis najboljih mjesta u svijetu za "zlatne godine", a 2015. među šest "najbolje čuvanih europskih tajni". Svjetski poznata medijska kuća CNN je Istru 2013. uvrstila u popis najboljih svjetskih gastronomskih destinacija, a u čak tri izbora Poluotok je na sebe skrenuo pažnju svojim vinima: 2014. godine časopis Usa Today uvrstio ju je u popis najboljih destinacija za zimsko-proljetna vinska putovanja, 2015. časopis Wine Enthusiast Istru je smjestio među deset najboljih vinskih destinacija svijeta, a 2016. portal Best in Europe među deset najboljih vinskih destinacija u Europi.

U popise "neotkrivenih europskih dragulja", "mjesta koja svakako treba posjetiti" i slično Istru su također uvrštavali The New York Times i LTG Winner 2017. godine te Luxury Travel Magazine i Forbes Magazine 2018. i tako redom. Kako je krenulo, ova bi godina za Istru mogla biti i rekordna po broju uvrštenja u svjetske popise top-destinacija.

Sva ova priznanja nisu "pala s neba", nisu rezultat slučajnosti, već dugogodišnje planske marketinške kampanje koju TZ Istre provodi na nekoliko razina. Jedna od tih razina je strateško partnerstvo, oblik poslovne suradnje u kome se brend Istre spaja s nekim drugim poznatim svjetskim brendom. Ivošević ističe suradnju, reguliranu i ugovorom, s jednim od najprestižnijih i najvećih nogometnih klubova na svijetu, Bayernom iz Muenchena.

- Taj ugovor predstavlja najveći i najsnažniji iskorak destinacije Istre u marketinškom smislu, a učinci tog partnerstva imat će utjecaj na globalnoj razini, prije svega radi popularnosti tog kluba u svijetu. Uz to, većina strateških partnera Istre ima sjedište u Bavarskoj, odnosno Njemačkoj, jednoj od vodećih gospodarskih sila u svijetu, istodobno i najznačajnijem emitivnom tržištu za čitavu Hrvatsku, kaže Ivošević. Istra planira ostvariti sedam ovakvih strateških partnerstva, čime bi se, tumači Ivošević, "stvorila identifikacija kvalitete i vrhunskih proizvoda na način umrežavanja marketinških aktivnosti u offline i online segmentu, e-marketingu te socijalnim mrežama".

Sličnu suradnju Istra ostvaruje i s eminentnim medijskim kućama, rezultat čega su i neka od spomenutih priznanja, ali i bolje pozicioniranje Istre u sadržaju tih medija. "Ovaj posao predstavlja velik suport podizanju reputacije destinacije Istre, stavlja je na radar utjecajnih medija koji sugeriraju svojim čitateljima da nas posjete i, jednom riječju, bildaju brend destinacije Istre", kaže Ivošević. No nisu zaboravljeni ni "novi mediji", projekti digitalnog marketinga poput Share Istrije koju Ivošević smatra najznačajnijom destinacijskom kampanjom Istre. Tim se projektom u Istru već pet godina dovode uglavnom mladi ljudi koji su već stekli reputaciju utjecajnih blogera, odnosno influencera. Čini se jednostavnim, ali nipošto nije.

Opinion-makeri

- Influenceri koje mi dovodimo u Istru su razmaženi, na stolu imaju na desetine ponuda najboljih svjetskih destinacija, od svjetskih metropola, egzotičnih i ekstravagantnih regija pa sve do avanturističkih i riskantnih destinacija. Imaju na raspolaganju najbolje butlere, vodiče, univerzitetske profesore, trenere, znanstvenike, a kad pričamo o uslugama i servisima, sky is the limit. E sad, da bi takve kapitalce doveli u Istru, trebate se staviti u njihov način života, odabrati nekoliko ključnih doživljaja koje ćete im servirati kao izazov u stilu take it or leave it, natjerati ih u ograničenom roku na razmišljanje i na kraju u što je moguće kraćem roku voditi ih do odluke da pristanu. Jednom kada pristanu, počinje najteži dio posla: odabir termina, pa odabir iz koje će svjetske metropole letjeti do Istre, za mnoge moramo ishoditi vize da bi uopće došli ovamo, kaže Ivošević.

Ta se muka ipak isplati jer je prošle godine 26 dovedenih influencera u nepunih 50 dana isproduciralo 1.500 postova o boravku u Istri, postigavši doseg do 389 milijuna ljudi, neposrednu interakciju od gotovo četiri milijuna ljudi za vrijeme trajanja kampanje koji su na njihove postove kreirali četiri milijarde impresija. Ove godine TZIŽ namjerava u Istru, povrh 16 influencera u kampanji Share Istria, dovesti još i 275 novinara te 148 turoperatora, ukupno oko 500 opinion-makera koji u svom poslovnom okruženju ili medijski pronose sliku Istre svijetom. Ove su aktivnosti neposredna investicija u kreiranje reputacije i bildanje imidža Istre kao turističke destinacije, a njihov neposredan rezultat su i priznanja poput izbora Lonely Planeta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter