(Press IDS)
U vremenu ubrzanih tehnoloških promjena i globalizacije, očuvanje posebnosti i
kulturnog identiteta postalo je važnije nego ikada prije. Upravo s tim ciljem Istarska županija pokrenula je projekt zavičajne nastave – inicijativu koja djecu i mlade uči o Istri, o njezinoj tradiciji, kulturi, jeziku i svemu onome što čini bogatstvo i raznolikost istarskog identiteta, istaknuo je danas u Hrvatskom saboru saborski zastupnik i v.d. predsjednika IDS-a Loris Peršurić.
"Kroz ovaj projekt razvija se osjećaj pripadnosti i ponosa prema zavičaju - u vrtićima, osnovnim i srednjim školama, djeca i mladi uče voljeti Istru – promatranjem, učenjem i otkrivanjem svega što našu regiju čini jedinstvenom. Poseban se naglasak stavlja na govore, dijalekte, običaje, lokalnu povijest i tradiciju jer upravo kroz njih živimo i prenosimo svoj identitet", poručio je Peršurić. Dodao je kako su važan dio svakog kvalitetnog obrazovanja stručna putovanja, terenska nastava i škole u prirodi – iskustva koja učenicima omogućuju da ono što nauče u učionici dožive i u stvarnosti.
No, kako ističe, posljednjih godina taj važan segment obrazovanja postaje sve manje dostupan.
"Cijene stručnih ekskurzija i terenske nastave u Hrvatskoj, pa tako i u Istri, u nekim su
slučajevima udvostručene u odnosu na prije petnaestak godina. Jednodnevna škola u prirodi, koja je donedavno stajala 150 do 200 kuna, danas doseže 50 ili 60 eura, dok višednevna putovanja prelaze 500 eura. Agencije navode opravdane razloge – poskupljenje prijevoza, smještaja i ulaznica te manjak vozača – no činjenica ostaje da su ta iskustva sve teže dostupna brojnim obiteljima", upozorio je Peršurić.
Naglasio je kako je upravo zato, važno da, uz uspješne primjere poput istarske zavičajne nastave, i na nacionalnoj razini sustavno pristupimo ovom pitanju – kroz bolju organizaciju kurikularno propisane terenske nastave, zajedničke nabave prijevoza i smještaja te subvencionirane cijene ulaznica, osobito za muzeje, kulturne ustanove, parkove prirode i povijesne lokalitete.
Napominje da ulaganje u zavičajnu nastavu i terensku edukaciju nije trošak, već ulaganje uznanje i identitet naše djece jer kad djeca uče o svom kraju, o zemlji i ljudima koji su ih
oblikovali, jača se i naša zajednička svijest o vrijednosti korijena i poštovanju prema vlastitom prostoru.
"Ako želimo da Hrvatska bude zemlja znanja i jednakih mogućnosti, onda moramo omogućiti da svako dijete, bez obzira na to kolika su primanja njegovih roditelja, može sudjelovati u stručnoj ekskurziji, terenskoj nastavi ili školi u prirodi.", zaključio je Peršurić.