AUTOMOTO DRAGULJI

FOTO / 20° Histria Oldtimer Rally: Sjajno očuvani limeni ljubimci na dva i četiri kotača obišli Istru

| Autor: Igor Zenzerović


Pod vrelim lipanjskim suncem odvožen je 20° Histria Oldtimer Rally, međunarodni rally oldtimer vozila u organizaciji Vespa Cluba Istra i Oldtimer kluba "Histria" Pula. Boris Jurevini, predsjednik oba kluba pobliže nam je opisao cijelo događanje koje je započelo na Rivi u Rovinju, odakle je karavana krenula za Labin a nakon toga u Barban gdje je održano natjecanje u spretnosti vožnje. Po završetku natjecanja nastavili su put, posjetivši Savičentu a zatim i Vodnjan. Na svakoj postaji građani su imali priliku pobliže razgledati mažene i pažene dragulje na kotačima dok su vozači uživali u zasluženom odmoru i zaklonu od nemilosrdnog sunca. Kraj puta bila je Pula, gdje je znatiželjnicima na Rivi pružena još jedna prilika za fotografiranje a zatim je u pizzeriji Jupiter održana dodjela nagrada po kategorijama te večera i druženje za sudionike. Rally su suorganizirali te materijalno pomogli gradovi Pula, Rovinj, Labin i Vodnjan, te općine Barban i Svetvinčenat.

(Snimio Srećko Niketić / Pixsell)(Snimio Srećko Niketić / Pixsell)

Među nagrađenima su: U 1. kategoriji motocikala (godina proizvodnje do 1976.) Marinko Perković, a u 2. kategoriji (godina proizvodnje do 1994.) Dragan Smiljan. Najstariji automobil među okupljenima je bio Fiat Topolino iz 1951., a najstariji motocikl BMV R60 iz 1961. Najljepšim automobilom proglašena je Alfa Romeo iz 1979. a najmotocikl je Honda Goldwing Sidecar iz 1992. Spomenimo i da je Armando Krok (84) najstariji sudionik Rallya sa svojom VW "Bubom" starom 55 godina.

(Snimio Srećko Niketić / Pixsell)Armando Krok i njegova "Buba"(Snimio Srećko Niketić / Pixsell)

Ukupno je prijeđeno 110 kilometara što uopće nije zanemariva količina, no ova vremešna prometala održavaju se s ljubavlju i posebnom pažnjom te su i danas u stanju zauzeti svoje mjesto u prometu i privlače pažnju gdje god se pojave. Vozila koja su sudjelovala, njih 46 od kojih 28 automobila i 18 motocikala, nisu samo lijepi i očuvani primjerci iz automoto prošlosti, nego prava umjetnička djela na kotačima.

(Snimio Srećko Niketić / Pixsell)(Snimio Srećko Niketić / Pixsell)

Minimalno 80% originalni su dijelovi a pažnja se pridaje svakom detalju: od posebnih, izvorno korištenih boja i lakova do prilagođenog goriva koje je potrebno kako bi funkcionirali stariji primjerci. Stroga su to pravila koja diktiraju sami proizvođači a koja garantiraju da kada na cesti sretnemo nekog od ovih oldtimera, možemo biti sigurni da je sve onakvo kakvo je bilo kada je auto ili motor izašao iz tvornice prije 30, 40, 50 ili više godina.

(Snimila Jelena Milović)Boris Jurevini (Snimila Jelena Milović)

Ako se pita Jurevini, stajanja nema. Vespa Club Istra najesen će posjetiti i Rim u sklopu velike međunarodne manifestacije Povijesnog registra Vespi, gdje je planiran posjet papinskim bazilikama a kulminacija je svečana misa na Trgu sv. Petra gdje će misu voditi papa Lav XIV. Sretan put i još mnoge kilometre želimo ovim entuzijastima i njihovim limenim ljubimcima.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter