(Snimio Edi Prodan)
Zemja ud istarskih tartufi, najnoviji suvenir Grada Buzeta, svakako i čitave Istre, svečano je predstavljen na petom izdanju Prvog sajma istarskih tartufi koji se prvog dana lipnja održao u buzetskom Starom gradu, konkretno u znamenitoj Staroj oštariji koja posluje u sustavu Tartufo Vero. Oznaka je to da se u njoj poslužuju isključivo svježi tartufi, a s terase oštarije se pruža pogled od "milijun dolara", ne samo na Buzet nego na mnogo širi kraj, pa tako i susjednu Sloveniju.
- Prvi sajam, jer riječ je o crnom tartufu na kojeg je lov, odlukom najznačajnijih institucija Republike Hrvatske koje skrbe o zaštiti okoliša i prirodne baštine, dozvoljen od 1. lipnja do kraja srpnja, nakon čega ide kolovoz u kojem je lov na tartufe najstrože zabranjen. Ove smo godine, uz "Zemju" lansirali i Buzetsku tartufatu koja se sastoji isključivo od najprirodnijih sastojaka.
(Snimio Edi Prodan)
Dakako, crni tartuf, kao najvažniji sastojak, uz najbolje extra djevičansko maslinovo ulje i desetak začina definiraju kulinarstvo Istre. Dodatni poticaj za ovu tartufatu bili su mi određeni tekstovi koji su napadali postojeće "tartufate" tako da mi je želja bila vratiti povjerenje u djelatnosti koje dolaze zahvaljujući jednom od najznačajnijih istarskih posebitosti - bijelom i crnom tartufu, naglasio nam je Robert Marušić, agilni ugostitelj, ali i vrsni promotor gastronomskih posebitosti Istre.
(Snimio Edi Prodan)
Sam sajam tartufa privukao je u Buzet, konkretno u njegovu starogradsku jezgru velik broj posjetitelja, dominantno stranaca tako da se upravo sjeveru Istre može pripisati početak samog "srca sezone" u velikom stilu. Kako je naime poznato, smjer razvoja turizma čitave Hrvatske nije u "bildanju brojki" nego u podizanju kvalitete ponude i dakako "rastezanju" sezone na čitavu godinu.
(Snimio Edi Prodan)
- To je najispravniji smjer. Oduvijek mi je želja pokazati ono što je i nas same je oblikovalo u svakom smislu - socijalnom, kulturološkom pa tako i gastronomskom. Bogatstvo naše zemlje, što i jeste najvažnija poruka suvenira koji smo danas promovirali, je nešto što nitko drugi nema. Samim time, upravo će se kod nas i pronaći užici i doživljaju koji se nigdje drugdje ne pronalaze, zaključio je Marušić.