Edvard Lesnik, prokurist tvrtke Maslinica
Nakon Gorana Zahtile i Hansa Steurera, hotelska kuća Maslinica u Rapcu, koja u svom sastavu ima hotele "Lido", "Mimosa", "Hedera" i "Narcis" te autokamp "Oliva", dobila je u studenom prošle godine novog prokurista. To je Edvard Lesnik, koji u turizmu radi već više od 30 godina, a od poznatijih tvrtki radio je kao član Uprave u Sunčanom Hvaru, bio direktor prodaje u Valamaru, a više od pet godina radio je i kod većih tour operatora kao što je Uniline iz Pule.
Rodom je iz Pirana, a već desetak godina živi u Vodnjanu, gdje je zasnovao obitelj pa svaki dan putuje na relaciji Vodnjan - Rabac i natrag. Kako je s tvrtkom Maslinica surađivao i ranije, dolazak u Rabac nije mu bio potpuna nepoznanica.
- Maslinicu znam od ranije te ja odluka da se pridružim timu bila dosta brza i za mene jednostavna, jer se radi o stabilnoj tvrtki s dugogodišnjom tradicijom, a smatram da svojim znanjima mogu doprinijeti daljnjem razvoju kompanije, govori nam Lesnik i najavljuje novu organizaciju i način vođenja i poslovanja tvrtke.
- Riječ je o dugotrajnom procesu koji smo tek započeli, ali želim naglasiti da nam je cilj zaposliti što više lokalnog stanovništva te nastaviti graditi dobre odnose s lokalnom zajednicom. U tom smislu i financijski podržavamo sportske klubove, doniramo sredstva potrebitima i nabavljamo robu od lokalnih dobavljača, govori Lesnik.
Na upit hoće li područje Maslinice i plaža biti dostupniji i otvoreniji lokalnom stanovništvu jer je do sada bilo mnogo primjedbi na zatvorenost putem rampi, zaključanih vrata, nemogućnost parkiranja na vanjskom parkiralištu i drugo, odgovara da su cijelo područje Maslinice, kao i plaža, bili i bit će dostupni lokalnom stanovništvu uz pridržavanje i poštivanje kućnog reda unutar hotelskog resorta.
- Svjesni smo da postoji veliki interes, ali u glavnoj sezoni imamo ograničen broj parkirnih mjesta koji je jedva dostatan za naše goste, a tu su i zaposlenici koji moraju doći na posao i nemaju previše izbora gdje parkirati, kaže Lesnik.
Na upit oko koncesija i koncesijskih odobrenja na plaži, oko čega je u prošlosti bilo dosta nesuglasica i polemika, pojašnjava da će se do kraja travnja Istarskoj županiji prijaviti za koncesiju na 20 godina na veliku plažu Maslinica.
- Prošle godine nismo to učinili, već su pojedinci imali koncesijska odobrenja na dijelove plaže. Znam za polemike i sporove, ali ja tada nisam bio ovdje. Nadam se da ćemo u svibnju od Županije dobiti koncesiju za tu plažu koja gravitira naših hotelima jer sve hotelske kuće imaju koncesiju na plaže ispred svojih hotela, kaže Lesnik.
Govoreći pak o pripremama za novu turističku sezonu, kadrovima i očekivanjima, Edvard Lesnik dodaje kako idu prema planu, a da su, kao i svi hotelijeri, veliku pažnju posvetili zapošljavanju sezonske radne snage i do sada dogovorili suradnju s oko 190 zaposlenika.
- Naša tvrtka ima 110 redovno zaposlenih, a tijekom sezone više od 300 radnika. Mnogi koji su otišli su nam se i vratili. Zaposlili smo i osam Filipinaca, a uskoro ih očekujemo još tridesetak. Maslinica, kao i druge hotelske tvrtke, koristi različite oblike zapošljavanja, od sezonskih ugovora do uvoza radne snage iz država šire regije, a ove godine ćemo prvi put zapošljavati i radnike koji dolaze iz zemalja izvan EU. Ti radnici dolaze posredstvom agencija, a kod nas rade i brojni studenti i školarci s Labinštine, na što smo posebno ponosni, ističe Lesnik.
Kao i svake godine, dodaje, vlasnici su uložili značajna sredstva u infrastrukturu, pa su tako i sada kompletno renovirali 45 soba i suita u hotelu "Mimosa Lido Palace", nabavili 12 novih mobilnih kućica, a dosta ulažu i u opremu ugostiteljskih objekata.
- Ove godine očekujemo bolju predsezonu tako da će sva tri naša hotela i kamp biti otvoreni već prije prvomajskih blagdana, a lani smo treći hotel otvorili tek u lipnju. Prodaja glavne sezone kao i posezone za sada ide vrlo dobro te s optimizmom gledamo na ovu turističku godinu. Očekujemo deset i više posto noćenja nego prošle godine i isto toliko veći prihod nego lani, kada smo ostvarili više od 15 milijuna eura prihoda. Planiramo privući što više direktnih gostiju te zato stalno ulažemo u kvalitetu, a značajno smo povećali ulaganja u marketing i izradili novu web stranicu. U budućnosti računamo i na više avio gostiju iz Skandinavije, Velike Britanije i Francuske. Jedna od novosti je da ćemo u 2023. godini u hotelu Narcis primati i kućne ljubimce, što dosad nije bio slučaj, zaključio je Eduard Lesnik, koji najavljuje nastavak ulaganja u sve hotele i kamp kako bi zadovoljili goste koji imaju sve veća očekivanja.
Također, planiraju se ozbiljnije uključiti i u kongresni turizam, kako bi rezultati izvan glavne sezone bili još bolji.