Sadašnja prometnica razdvaja grad, a intencija je da rekonstrukcijom sve postane jedna gradska, urbana cjelina. Izvest će se obostrano sigurniji nogostupi prilagođeni osobama s invaliditetom, a posebna pažnja posvetit će se izradi povišenih pješačkih prijelaza na mjestu postojećih
Promet je glavnom pazinskom ulicom zatvoren već mjesec i pol dana (snimio Anđelo DAGOSTIN)
Rekonstrukcija glavne prometnice kroz Pazin u Ulici Matka Brajše Rašana, u ukupnoj duljini od oko 300 metara, za sada se odvija prema planiranoj dinamici te bi, ukoliko ne bude nepredviđenih okolnosti, trebali biti dovršeni u travnju.
U mjesec i pol dana izvedeni su tako radovi skidanja asfaltnih slojeva postojećeg kolnika i nogostupa i svi elementi koji su bili dio kolničke konstrukcije te se trenutno izvode vrlo zahtjevni radovi na podzemnoj infrastrukturi.
- Radi se o vrlo zahtjevnoj infrastrukturnoj dionici, koja je sva premrežena. Većina te infrastrukturne instalacije je označena i ucrtana, ali ima i dijelova koji su nešto izmaknuti u odnosu na očekivano, odnosno instalacije se nalaze na drukčijim dubinama što iziskuje oprezniji pristup. U svakom slučaju, sve se uzima u obzir i ništa se ne prepušta slučaju te je cilj da se sada kvalitetno izvedu radovi, ističe pročelnik Upravnog odjela za komunalni sustav Grada Pazina Elvis Kliman.
Pročelnik Elvis Kliman (Arhiva)
Prije konačnog asfaltiranja i postavljanja ostalih elemenata same prometnice, u narednom razdoblju položit će se još cijevi za elektro instalaciju, a u tijeku je zamjena i rekonstrukcija poklopaca i samih šahtova. Također, dijelom se mijenjaju postojeće i polažu nove cijevi oborinske odvodnje, dok je do sada na toj dionici obnovljena gotovo sva vodovodna infrastruktura.
Vrijedi spomenuti da se zbog položaja prometnice očekivala gužva u prometu, no u ovih mjesec i pol dan radova pokazalo se da je privremena regulacija na tehničkoj razini dobro razrađena i promet se obilaznim pravcima relativno dobro odvija.
Promet kamiona i autobusa na kružnom toku na zapadnom ulazu u grad (Plodine) preusmjeren je prema kružnom toku kod benzinske postaje Petrol i dalje na novu pazinsku obilaznicu D 64 prema Lindarskom Križu odakle vozači imaju mogućnost dolaska u Pazin preko Drazeja ili pak mogu koristiti Istarski ipsilon te izaći na Ivole.
Za osobna vozila koja dolaze iz smjera Starog Pazina (Novog naselja i Stancije Pataj), nakon prolaska kraj zgrade općinske uprave, sada skreću u Ulicu Bože Milanovića (u suprotnom smjeru), zatim do zvonika, a onda Muntriljskom ulicom prema centru grada. Pri povratku iz centra sada se kod zvonika skreće prema Starom trgu onda se vozi Vrtlišćem te se zatim spaja na glavnu cestu usponom, odnosno Ulicom Eugena Kumičića. Stanari kvarta Dršćevka imaju izlaz preko Vranice, Ulicom Viktora Cara Emina.
Inače, sadašnja prometnica razdvaja grad, a intencija je da rekonstrukcijom sve postane jedna gradska, urbana cjelina. Izvest će se obostrano sigurniji nogostupi prilagođeni osobama s invaliditetom, a posebna pažnja posvetit će se izradi povišenih pješačkih prijelaza na mjestu postojećih. Još jedan novi pješački prijelaz postaviti će se kod zgrade Županijskog centra 112, odnosno Trgovačkog suda. Unutar zahvata planira se i hortikulturno uređenje, odnosno zelene zone (nisko raslinje).
Da podsjetimo, ukupna investicija iznosi 305 tisuća eura, odnosno nešto više od 2,3 milijuna kuna koju sufinanciraju Hrvatske ceste (187 tisuća eura) te Grad Pazin (nešto više od 118 tisuća eura). Radovi su započeli 25. siječnja ove godine, dok je planirano trajanje radova 90 dana. Izvođač radova su Ceste Pula.