U izgradnju Hotela Pinea uložiti će se 790 milijuna kuna, a prve goste trebao bi primiti već 2021. godine. Uz hotel Pinea zona Pical obuhvaća lani otvoreni Valamar Collection Marea Suites s pet zvjezdica, Valamar Parentino Hotel s 4 zvjezdice koji će se proširiti i dodatno obogatiti sadržajima za ovogodišnju sezonu, te postojeće smještajne kapacitete Valamar Pinia Hotela
Valamar Rivera već dulje vrijeme postavlja trendove i snažno pomiče granice u domaćem turizmu, a novi snažni iskorak vodećeg hrvatskog hotelijera prema budućnosti predstavlja nedavno započet projekt uređenja porečke zone Pical. S više od 1,5 milijardi kuna ulaganja ta zona pretvara se u jednu od najatraktivnijih turističkih zona u Hrvatskoj, te najsjajniji dijamant u kruni prijestolnice domaćeg turizma Poreča. Projekt predstavlja transformaciju porečkog turizma prema onom više kvalitete, koji će otvoriti 500 cjelogodišnjih radnih mjesta, dovesti goste bolje platežne moći, povećati potrošnju, produljiti turističku sezonu i poboljšati kvalitetu plaža i šetnica u zoni Pical za građane i goste grada Poreča.
Budući izgled kongresnog centra
Najznačajnija investicija u zoni odnosi se na izgradnju Hotela Pinea u koji će kompanija uložiti 790 milijuna kuna i koji bi prve goste trebao primiti već 2021. godine. Uz hotel Pinea zona Pical obuhvaća lani otvoreni Valamar Collection Marea Suites s pet zvjezdica, Valamar Parentino Hotel s 4 zvjezdice koji će se proširiti i dodatno obogatiti sadržajima za ovogodišnju sezonu, te postojeće smještajne kapacitete Valamar Pinia Hotela. Valamar će u novoj zoni Pical u suradnji s Gradom urediti plaže, šetnice, sportske i rekreacijske sadržaje za građane i goste grada Poreča. Posebna briga posvećena je uređenju hortikulture i očuvanju šumice u zoni Pical, što uključuje i sadnju novog drveća, raslinja i ukrasnog bilja kako bi se sačuvala posebnost zelene zone Picala. Novoizgrađeni hotel Pinea bit će luksuzni cjelogodišnji hotel s pet zvjezdica i 514 smještajnih jedinica u okviru kojeg će se nalaziti i najveći hotelski event centar u Istri.
MICE turizam
Pical Convention Center moći će primiti i do 1.200 ljudi, prilagoditi se svakoj vrsti konferencije, seminara, sastanka, izložbe i eventa te osigurati najvišu razinu podrške organizaciji eventa. Veliki je to i značajan projekt za ovu turističku kompaniju, ali i za Poreč, odnosno Istru, kojima se na ovaj način širom otvaraju vrata za još ozbiljniji iskorak u MICE turizam. Prema riječima potpredsjednika za prodaju i marketing u Valamar Rivieri Davora Brenka MICE turizam jedan je od brže rastućih segmenata turizma u Hrvatskoj.
"Najistaknutiji gradovi u ovom segmentu su svakako Zagreb, Dubrovnik, Opatija, odnedavno i Šibenik, dok se među regijama najviše ističe Istra, a ovom investicijom još ćemo jače zakoračiti u tom smjeru. Razvijanje MICE turizma od velike je važnosti za sve dionike koji su direktno ili indirektno uključeni u turističku djelatnost na određenom području. Zahvaljujući kongresnom turizmu znatno se produljuje turistička sezona, što naravno podrazumijeva i veće prihode cjelokupnom turističkom sektoru. Obogaćivanje ukupne turističke ponude, unaprjeđenje infrastrukture, sinergija svih dionika u turizmu te destinacijski management važni su za razvoj turizma i raduje nas činjenica da ćemo Poreču i Istri ovim projektom dati polugu za turizam još više kvalitete", kaže Brenko.
Davor Brenko, potpredsjednik za prodaju i marketing u Valamar Rivieri
Pical Convention Centar, dodaje, najveći je projekt tog tipa u Istri. Projekt je zamišljen kao kongresni centar najviših standarda na svim nivoima. Takvi centri moraju zadovoljiti niz važnih faktora, moraju biti multifunkcionalni, modularni, a uz niz zahtjevnih tehničkih standarda, važno je gostima omogućiti raznolike vrste smještaja na pješačkoj udaljenosti. Također, od velike su važnosti i prateće usluge nužne za uspješnu organizaciju evenata kao što su gastronomska ponuda, transferi, ponude izleta u destinaciji i druge. Projekt smo postavili ambiciozno, realizacija je u tijeku i vjerujemo da će značajno doprinijeti Poreču i Istri pri pozicioniranju na turističkoj mapi. Pical Convention Centar moći će primiti i do 1200 ljudi, prilagoditi se svakoj vrsti konferencije, seminara, sastanka, izložbe i eventa te osigurati najvišu razinu podrške organizaciji eventa. Osim velike kongresne dvorane, gostima će na raspolaganju biti sedam soba za sastanke te vrhunska event oprema, zvuk i tehnologija. U sklopu Pinea Valamar Collection Resorta u ponudi će biti 514 smještajnih jedinica, a u blizini ukupno čak 1.100 jedinica smještaja za goste. Nekoliko minuta pješice udaljen od centra Poreča i stare gradske jezgre, okružen predivnim krajolikom, novi kongresni centar imat će i sjajnu gastronomsku ponudu te će gostima nuditi i zanimljive turističke ture. Naravno, cijela destinacija mora pratiti razvoj ovakve infrastrukture, pa je gostima važno omogućiti i doživljaje izvan samog objekta.
"Tu veliku priliku, između ostalih, imaju ugostitelji, ali i svi oni koji svojom djelatnošću kreiraju doživljaje za naše goste", kaže Brenko.
Da se u MICE industriji nalaze veliki potencijali za daljnji razvoj domaćeg turizma smatra i dr.sc. Sanja Čižmar, direktorica tvrtke 505 savjetovanje, specijalizirane za turizam.
"Iako je Hrvatska još uvijek prije svega destinacija obiteljskog odmorišnog turizma, MICE turizam tj. industrija poslovnih sastanaka, insentiva i drugih događanja zauzima sve značajnije mjesto. Doduše, u razvoju infrastrukture koja je potrebna za ovaj vid turizma još uvijek je predvodnik privatni sektor, to jest hotelijeri koji razvijaju suvremene konferencijske kapacitete i centre u okviru hotelskih objekata. Još uvijek se manje radi o javnim inicijativama izgradnje destinacijskih kongresnih centara, iako postoje mogućnosti sufinanciranja ove vrste multifunkcionalne javne infrastrukture i kroz sustav EU fondova. Nakon naznake recesijskih uvjeta na glavnim emitivnim tržištima, pojavila su se pitanja da li će se to odraziti na MICE industriju. Posebno što danas postoje tehnološke mogućnosti održavanja sastanaka i konferencija "na daljinu", korištenjem digitalnih tehnologija. Do sada to međutim još nije imalo većeg negativnog utjecaja na broj održanih skupova", kaže Čižmar. Dodaje kako su preduvjeti uspješnog bavljenja MICE businessom tehnički jasni, ali ponekad kompleksni za realizirati. Prije svega se to, kaže, odnosi na dostupnost.
"Ako imamo aspiracije organizirati veće kongrese ili konferencije europskog ili možda čak i globalnog značaja, dostupnost nije faktor o kojem se razgovara, već se ona podrazumijeva, i to naravno avio povezanost. To znači dovoljan broj izravnih letova iz glavnih gradskih središta iz kojih dolaze delegati, i to kroz veći dio godine. Drugi je preduvjet postojanje odgovarajućeg konferencijskog centra dovoljne veličine, strukture i opremljenosti. Treći je preduvjet atraktivnost destinacije i okolice, dovoljno mogućnosti za stjecanje autohtonih doživljaja, gastronomske mogućnosti, upoznavanja i interakcije s lokalnom zajednicom. Rekla bih da je zbog sezonalnosti turizma koju prati i znatno smanjivanje broja letova izvan glavne sezone, u Hrvatskoj najteže u potpunosti osigurati uvjet dostupnosti kroz cijelu godinu. Istra je ovdje u boljem položaju, jer se može osloniti na zračne luke u inozemstvu koje nisu previše udaljene", kazala je. Na pitanje koliko se u Hrvatskoj brzo prilagođavamo zahtjevima tog tržišta i te vrste gostiju Čižmar kaže da je generacijska smjena kroz veći udjel milenijalaca prisutna je i u MICE segmentu, tako da i u njemu vidimo pojačanu težnju delegata ka potpunom doživljaju, autentičnosti i upoznavanju lokalne zajednice. Napominje da sudionici skupova danas više nego ikad prije spajaju rad i užitak, pa je nastao i novi pojam Bleisure koji obuhvaća business i leisure. Isto tako, nove generacije sudionika izuzetnu pozornost pridaju održivosti, tako da organizatori skupova vrlo često prije same organizacije rade provjeru održivosti lokacije na kojoj se konferencija održava.
Prilagodba potrebama
"Konačno, gastronomiji se u MICE businessu poklanja sve više pažnje budući da sudionici skupova očekuju da bude utemeljena na lokalnim proizvodima, da ponudi autohtonost domaće kuhinje, ali i da se prilagodi individualnim potrebama sudionika poput vegetarijanskih ili veganskih jelovnika, osjetljivosti na gluten ili laktozu i slično. S obzirom na visoku atraktivnost Hrvatske i činjenicu da gastronomija predstavlja našu jaku stranu, ne vidim problema da u potpunosti odgovorimo na nove zahtjeve potrošača u ovom segmentu", kaže poznata konzultantica. Kad je Valamarova investicija u pitanju, nema dvojbi o njezinom značaju za jačanje svih segmenata domaćeg turizma, uključujući MICE turizam.
Sanja Čižmar, konzultantica
"Izgradnja Valamarovog kongresnog centra u Istri kao najrazvijenijoj turističkoj regiji koja je odlično pozicionirana na tržištu obiteljskih godišnjih odmora i kratkih boravaka, predstavlja značajan tržišni iskorak. To će naime osigurati mogućnosti dodatnog pozicioniranja Istre na europskom i globalnom MICE tržištu. U tome će biti od pomoći blizina više zračnih luka koja povećava stupanj avio dostupnosti. Dostupnost cestom iz regije je dobro poznata. Valamarova Experience Concierge usluga predstavlja pravi odgovor na zahtjeve sudionika skupova da upoznaju autentičnost destinacije kroz razne aktivnosti i različite doživljaje. Znamo da Istra ima što ponuditi ne samo u gastronomiji, već i u vinskom turizmu, bogatstvu povijesno-kulturnih znamenitosti te rekreativnih aktivnosti. Jednom rječju, Istra sa svojim vrlo razvijenim turističkim lancem vrijednosti predstavlja pravo okruženje koje se odlično uklapa u suvremene zahtjeve MICE tržišta. Vjerujem da je investicijska odluka Valamara da izgradi tako velik centar kapaciteta 1.200 delegata predstavlja jasno izražen rang ambicija za organiziranjem ozbiljnih paneuropskih, a možda i globalnih evenata. Osobno vjerujem da je to dobra strateška odluka jer će donijeti koristi cijeloj destinaciji Istre, ne samo Poreču kao najbližem okruženju kongresnog centra. Za očekivati je naime znatno pojačanu potrošnju različitih usluga u destinaciji upravo u razdobljima izvan glavne ljetne sezone, odnosno u proljeće i jesen kada je najviša sezona u MICE industriji.", zaključuje Sanja Čižmar.