(G. Č. Š.)
Projekt In-LoRe, najveći je nacionalni projektni konzorcij koji za cilj ima osposobljavanje javne uprave za razmjenu eRačuna. Ukupna vrijednost projekta iznosi milijun eura, od čega Europska komisija sufinancira 75 posto prihvatljivih troškova, odnosno 765.769 eura
Grad Buzet sufinancirat će uvođenje eRačuna sredstvima odobrenim u sklopu projekta In-LoRe -Croatian eInvoicing for Local and Regional Authorities kojim je započela jednogodišnja suradnja Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, kao nositelja projekta, s do sada najvećim brojem konzorcijskih partnera, ukupno njih 80, među kojima je i Grad Buzet.
Novi računi s početkom prosinca
Projekt In-LoRe predstavlja najveći nacionalni projektni konzorcij koji za cilj ima osposobljavanje javne uprave za razmjenu eRačuna, kao i pripremu tijela javne uprave za njihove predstojeće obveze vezane uz primjenu eRačuna. Ukupna vrijednost projekta je milijun eura, od čega Europska komisija sufinancira 75 posto prihvatljivih troškova, odnosno 765.769 eura. Od tog se iznosa na Grad Buzet odnosi 12.055 eura, od čega je sufinancirano 9.041 eura.
- Sukladno zakonskim obvezama od početka prosinca u gradskoj upravi moramo početi primati eRačune, a od srpnja iduće godine uspostaviti potpuni promet. Prijavili smo se stoga na europski projekt kako bi to uspjeli uskladiti što prije, što efikasnije i naravno uz financijsku potporu Europske unije. Želja nam je da se u sklopu tog projekta poslovanje sa eRačunima u potpunosti integrira u gradski informacijski sustav, kaže gradonačelnik Siniša Žulić.
Grad Buzet je radi pripreme zaprimanja eRačuna početkom ovog tjedna otvorio novu mejl adresu [email protected] na koju sada stižu i računi poslani elektroničkom poštom u PDF obliku.
Projekt se financira u okviru Programa CEF (Connecting Europe Facility - Instrument za povezivanje Europe) i nastavlja na rezultate dva prethodno financirana CEF projekta u okviru kojih je platforma "eRačun za državu" nadograđena i usklađena s Europskom normom (EN), razvijene su eDelivery PEPPOL pristupne točke te je započeta integracija jedinica lokalne i regionalne samouprave na navedenu platformu.
Nova procedura u procesu fakturiranja
Cilj je poticanje širenja i ubrzanje korištenja strukturiranog elektroničkog računa od javne uprave, nacionalno i prekogranično, kroz osiguravanje tehničkih i operativnih preduvjeta tijela javne uprave za integraciju sa središnjom platformom "eRačun za državu".
Projektom se želi postići daljnja transformacija javnog i državnog sektora za uvođenje digitalnih procedura u procese fakturiranja, kao i ostvarivanje svih ostalih prednosti koje donose elektroničko fakturiranje i korištenje eRačuna.
Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi koji je donesen na sjednici Sabora 12. listopada ove godine, predstavlja jednu od mjera Nacionalnog programa reformi Vlade 2018. godine, a glavni cilj mjere i zakona je 100 posto izdavanje i zaprimanje eRačuna u javnoj nabavi.
- Koristi od uvođenja eRačuna za izdavatelje su smanjeni administrativni troškovi pripreme, ispisa i kuvertiranja računa, eliminira se trošak poštarine, račun se isporučuje u puno kraćem vremenu i pohranjuje u sigurnu i kontroliranu elektroničku arhivu. Za primatelje eRačuna ključna je brzina zaprimanja i obrade računa, minimalizira se mogućnost ljudske greške te osigurava brže plaćanje. ERačun omogućuje i kvalitetnije upravljanje financijskim poslovanjem, utječe na povećanje produktivnosti rada te potpunu transparentnost fiskalnog učinka u javnoj nabavi, ističe resorna gradska pročelnica Ornela Rumen. (Gordana ČALIĆ ŠVERKO)