(Hina)
"Jedna takva situacija ne može trajati beskonačno, naročito u gospodarstvu da se ne dogodi gospodarski krah jer onda nismo ništa napravili. Mjere se mogu relaksirati, ali ne smije biti kao prije, moraju se uvesti posebni uvjeti poput distanciranja", rekao je Capak
Austrija je prva krenula s najavom postupnog ukidanja mjera nacionalnog Stožera civilne zaštite, a slijedit će je Slovenija, Njemačka, ali i Italija i Španjolska, dvije zemlje koje su u Europi najviše pogođene koronavirusom.
O ukidanju mjera i epidemiološkoj situaciji u Hrvatskoj novinari Indexa razgovarali su sa šefom Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i članom Nacionalnog stožera civilne zaštite Krunoslavom Capakom.
"Jedna takva situacija ne može trajati beskonačno, naročito u gospodarstvu da se ne dogodi gospodarski krah jer onda nismo ništa napravili. Mjere se mogu relaksirati, ali ne smije biti kao prije, moraju se uvesti posebni uvjeti poput distanciranja", rekao je Capak, piše Novi list.
"Jedna od tih stvari je javni prijevoz. Kada se vrati javni prijevoz propisat će se mjere socijalnog distanciranja. No prije relaksiranja mjera, poput normaliziranja javnog prijevoza, mislimo da se epidemiološka situacija mora ustabiliti da nam se, ne daj bože, ne dogodi ovakav skok u broju novozaraženih kakav se danas dogodio u Srbiji", kaže Capak za Index.
Kada govori o tome da Stožer čeka da se epidemiološka situacija ustabili, Capak zapravo govori o tome da Stožer za ublažavanje mjera čeka da više dana brojke novozaraženih stagniraju ili, još poželjnije, padaju bez nepredviđenih skokova.
Šefa HZJZ-a Krunoslava Capaka pitali smo za što od onoga što je mjerama ukinuto ili ograničeno kao epidemiolog u Stožeru procjenjuje da predstavlja najmanji rizik te bi moglo relaksirano u prvom valu popuštanja mjera i hoće li to upravo biti vraćanje javnog prijevoza, piše Novi list.
"To će svakako biti nešto što je gospodarski dobro, što je dobro za oporavak gospodarstva, a ne predstavlja veliki rizik. Tu će nam i gospodarstvenici malo pomoći tako da nam kažu koja je to mjera koja će najviše pomoći gospodarstvu, a da neće proizvesti kaos u smislu širenja zaraze i povećanja broja novooboljelih", objašnjava Capak naglašavajući da je odluku o ublažavanju mjera, kada za to bude vrijeme, donijeti Stožer.
Uz relaksiranje mjera kako bi se pomoglo gospodarstvu, a koje tek treba definirati, Capak nam je potvrdio da bi upravo ranije spomenuti javni prijevoz mogao biti jedna od prvih mjera koje će se ublažiti.
"Javni prijevoz ćemo svakako razmatrati i vrlo pažljivo osmisliti kako ćemo to izvesti. Mi sada u Zavodu za javno zdravstvo imamo ljude koji voze naše najbolje ljude koji nam trebaju u laboratoriju, a nemaju drugih opcija za dolazak osim javnog prijevoza. Neki ljudi jednostavno nemaju druge mogućnosti. Javni prijevoz ćemo svakako uskoro razmatrati, ali pod vrlo strogim uvjetima", otkrio je Capak.
Kazao je kako se o produljenju radnog vremena trgovina kako bi, kao i pred Uskrs, radile od 7 do 20 sati, zasad ne razmišlja.
"Ostajemo kod vraćanja radnog vremena na ono skraćeno radno vrijeme od 8 do 17 sati. Kad smo to dogovarali, željeli smo postići da bude jedna smjena, da se ljudi koji rade u trgovinama rotiraju i da se smanji broj ljudi koji idu na posao. Mislim da je jako to bitno i da je to uspješna mjera", rekao nam je Capak, piše Novi list.