ZAGREB

Koncesija za bivši Radio 101: AZTN zaključio da nema nezakonitog kartela

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) zaključila je da nema dovoljno dokaza za nezakonitu koncentraciju vodećih radijskih postaja u dodjeli koncesije za frekvenciju 101 MHz te je o tome izvijestila šest prijavitelja koji su upozoravali na nezakoniti medijski kartel.

Obavijest AZTN-a uslijedila je nakon što je u srpnju 2021. Vijeće za elektroničke medije (VEM) tvrtki Top radio u vlasništvu Ivana Jurića-Kaćunića dodijelilo koncesiju za frekvenciju 101 MHz-a na kojoj je emitirao nekad popularni Radio 101. Zbog toga je AZTN između kolovoza 2021. i siječnja 2022. zaprimila čak šest podnesaka na temu, kako se isticalo, nezakonitog hrvatskog medijskog radijskog kartela.

''Slijedom svih analiziranih činjenica i okolnosti u ovom predmetu zaključak je kako u konkretnom slučaju ne postoje uvjeti za pokretanje postupka ocjene dopuštenosti koncentracije poduzetnika od strane AZTN-a po službenoj dužnosti u odnosu na poduzetnike Antena Zagreb d.o.o., Narodni radio d.o.o., Gold FM d.o.o., Enter Zagreb d.o.o., Extra FM d.o.o., Top radio d.o.o. Radio Dalmacija d.o.o. i Ultra Split d.o.o„ iz Splita, agencija Media Servis d.o.o., AMM-All Market Media d.o.o. , AMM Global Institut d.o.o. i 4Media Global d.o.o.'', ističe se u odluci AZTN na više od 40 stranica danoj na uvid Hini.

Podnositelj koji je tražio anonimnost naveo da je Ivan Jurić Kaćunić skriveni vlasnik radijskih nakladnika te da je u konkretnom slučaju riječ o uspostavi svojevrsnog monopola, dumpinga i dogovaranja cijena oglašavanja navedenih radijskih nakladnika i poduzetnika Media Servis kroz agenciju All Market Media. Naveo je i da su svi ti poduzetnici vođeni zajednički i ponašaju se kao povezane osobe, zajednički nastupaju na tržištu na kojem zajednički drže više od 70 posto tržišta oglašavanja komercijalnih radijskih medija u RH, te da u Zagrebu i Splitu drže gotovo 90 posto tržišta i da su u 2020. ostvarili prihode veće od 120 milijuna kuna.

Podnesak su dali i ponuditelji za koncesiju bivšeg Radija 101 – tvrtke Nepce svijet d.o.o. Radio 101 d.o.o, Zwei 01 d.o.o. te bivši predsjednički kandidat Dario Juričan. Posebno se ističe podnesak Hrvatskog novinarskog društva (HND) i Sindikata novinara Hrvatske (SNH) koji su obavijestili AZTN o tome kako je VEM u postupku za dodjelu koncesije donio odluku o izboru Top radija d.o.o., “za kojeg se sumnja kako prikriva svog stvarnog vlasnika i što predstavlja ozbiljnu ugrozu slobode medija''. U AZTN-u ističu da se u podnesku HND-a i SNH ponavljaju navodi iz prvozaprimljenog, anonimnog podneska.

''Top radio kao ponuditelj dolazi iz medijskog kartela koji već desetljećima drži prikriveni monopol nad radijskim postajama u RH što je pogubno za razvoj slobode medija i njihov pluralizam, za što podnositelj ukazuje na moguće kršenje Zakona o medijima i Zakona o elektroničkim medijima'' ističe se u odluci AZTN. Navodi se i kako zbog toga, prije svega, HND I SNH traže od Državnog odvjetništva RH, Porezne uprave i AZTN-a, ali i Ministarstva kulture i medija te odbora za informiranje informatizaciju i medije Hrvatskog sabora ''postupanje u navedenoj stvari''.

S druge strane, upravo saborski Odbor za medije najavio je još početkom travnja moguće održavanje zajedničke sjednice s Antikorupcijskim vijećem o zaprimljenim predstavkama o udruživanju u tajni radijski kartel, no ta se sjednica nije održala.

Zaključno, u Vijeću za elektroničke medije potvrdili su da su upoznati s zaključkom AZTN-a, ali i da je jedan od ponuditelja za koncesiju 101 MHz – Nepce svijet d.o.o. obustavio pravni spor koji je pokrenuo protiv Agencije za elektroničke medije zbog dodjele koncesije za frekvenciju bivše ''stojedinice''. Razlog je taj što je tužitelj povukao tužbu u ovom predmetu, potvrdili su u VEM-u.

 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum