(Hina/EPA)
Obnova zgrade osječkoga željezničkog kolodvora, vrijedna oko četiri milijuna eura, u završnoj je fazi, a rok za završetak radova je lipanj ove godine, izvijestili su u četvrtak nakon obilaska predstavnici HŽ Infrastrukture i lokalnih vlasti.
Voditelj projekta obnove Tomo Dubovečak rekao je da je zgrada izgrađena 1898. godine, a projektirao ju je poznati austrougarski arhitekt Fernec Pfaff, koji je u Hrvatskoj projektirao nekoliko takvih zgrada, poput zgrade Glavnog kolodvora u Zagrebu te kolodvora u Varaždinu, Rijeci i Karlovcu.
Budući da je zgrada u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini, u obnovu su se morali uključiti konzervatori iz Konzervatorskog odjela u Osijeku, prema čijim se zahtjevima njezin vanjski izgled morao vratiti u izvorno stanje, a unutarnji dio prilagođen je službenim potrebama tvrtke i putnika, objasnio je Dubovečak.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić izvijestio je kako je, osim tog projekta, ovih dana završena izgradnja kolodvorske zgrade i pothodnika u Laslovu, a završava se i modernizacija devet željezničko-cestovnih prijelaza u Osječko-baranjskoj županiji.
Istaknuo je kako se očekuje potpisivanje ugovora za modernizaciju još 95 takvih prijelaza u Hrvatskoj, od čega će 11 biti u toj županiji, a priprema se i dokumentacija za prilagodbu kolodvora u Erdutu pravilima schengenskog područja.
"Trenutno imamo aktivne projekte vrijedne 1,5 milijarda eura. Do 2032. godine planiramo pokrenuti projekte vrijedne oko pet milijarda eura, a koji se odnose na glavne prometne koridore od Slovenije do Tovarnika te od Mađarske prema Rijeci", rekao je Kršić.
Osječki gradonačelnik Ivan Radić podsjetio je da je zgrada kolodvora do sada bila u neprimjerenome i derutnom stanju, što ne priliči gradu poput Osijeka.
Za putnike koji dolaze vlakom prvi vizualni kontakt s gradom je zgrada željezničkog kolodvora i zato je bitno da će biti obnovljena i funkcionalna, rekao je Radić.
Osječko-baranjski župan Ivan Anušić rekao je kako se, među ostalim projektima vezanim uz promet, završava projekt obnove perona i kolosijeka u Laslovu, čime će se "ubrzati promet vlakovima između Osijeka i Vinkovaca te drugih mjesta na tom prometnom pravcu".