(Hina/EPA)
Međunarodni turistički sajam Place2Go otvoren je u petak u Areni Zagreb okupivši izlagače iz gotovo cijele Hrvatske te još 12 zemalja, većinom iz regije, poput Crne Gore i BiH, ali i Indije, Indonezije, Maldiva i druge, koji do nedjelje predstavljaju turističku ponudu i proizvode za turizam.
Na tom sajmu, koji se ponovo održava nakon dvije godine pauze zbog pandemije, iz Hrvatske se predstavljaju obrti, OPG-ovi, tvrtke i turističke zajednice iz Slavonije, Zagorja, Istre, Like, Dalmacije, Kvarnera i drugi, a svi ove godine očekuju bolji turistički promet.
Otvarajući sajam ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac čestitala je organizatorima jer je to prvi turistički sajam u pandemiji koji se održava uživo, a naglasila je i kako su "svi danas radosni zbog najave Stožera o ublažavanju epidemijskih mjera od ove subote".
"Nadamo se da će sada i turističkog prometa biti više i da će ugostitelji moći raditi bez ograničenja što je dobra vijest pred Uskrs”, rekla je ministrica, dodajući da je pred turizmom puno izazova, ali i mogućnosti, posebice u smjeru njegovog održivog i društveno odgovornog razvoja.
Time se bavi i strategija održivog razvoja turizma koja je u izradi, a za tim ide i buduće brendiranje turističke Hrvatska pod sloganom "Croatia, naturaly yours”/"Hrvatska, prirodno tvoja”, poručila je ministrica.
Važnost sajma Place2Go za Zagreb istaknula je direktorica zagrebačke Turističke zajednice Martina Bienenfeld, posebice jer je to za sada jedini turistički sajam u Hrvatskoj i prilika da se destinacije i ponuditelji predstave javnosti, razmjene iskustva i znanja.
I ona je najavila da Zagreb ove godine očekuje bolje turističke rezultate, čemu će pridonijeti, kako se nada, novi letovi Croatia Airlinesa, Transaira iz Toronta za Zagreb od svibnja te Turkish Airlinesa koji je i partner sajma.
Zemlja partner sajma je pak Indija, čiji je veleposlanik u Hrvatskoj Raj Kumar Srivastar izrazio želju za jačanjem turističke suradnje Indije i Hrvatske, posebice u segmentima wellness, lječilišnog i aktivnog turizma, za koje drži da će biti najtraženiji nakon pandemije.
Direktorica i organizatorica sajma Damjana Domanovac zahvalila je izlagačima, sponzorima i partnerima, bez kojih to ne bi mogli organizirati u relativno kratkom roku.
U sklopu prvog ili poslovnog dana sajma, u petak je održana i mini konferencija o 'smart' turizmu, koji po riječima konzultantice Ivane Kolar ne znači samo uvođenje novih tehnologija, digitalizacije, umjetne inteligencije, robotike i sličnog u turističke procese i poslovanje nego je to puno više.
"Pametni turizam je i cjelogodišnje turističko poslovanje koje je u Hrvatskoj još rijetko, to je i inovativnost i kreativnost, motiviranje i zaposlenika, i stanovnika i turista za destinacije i proizvode, ali i edukacija, održivo poslovanje, zaštita okoliša i još mnogo toga”, istaknula je Kolar.
Ocijenila je da je hrvatski turizam u to tek zakoračio i misli da je na dobrom putu.
Sajam Place2Go za publiku je otvoren u subotu i nedjelju, a ulaz je besplatan.