(Hina/EPA)
Na najvećem i najznačajnijem europskom sajmu namještaja u Europi, IMM K?ln, koji se održava od 13. do 19. siječnja, izlažu i četiri hrvatske tvrtke - Spin Valis, Prostoria, Mundus Viridis i Modul, izvijestili su u srijedu iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).
IMM, kako ističu, definira i diktira buduće trendove uređenja interijera, stoga ne čudi interes domaćih kompanija za nastup na tom sajmu.
Predsjednik nadzornog odbora tvrtke Mundus Viridis Ivić Pašalić napominje kako unatrag nepune dvije godine rade na razvoju proizvodnje dizajnerskog namještaja od masiva pod brandom Milla&Milli te na razvoju projekata opremanja.
"To su dvije nove razvojne niše tvrtke Mundus Viridis, a strateški cilj nam je u narednih pet do sedam godina osigurati da proizvodnja dizajnerskog namještaja od masiva i poslovi opremanja postanu naš core business", kazao je.
Izlaganje na sajmovima kao što je IMM, kako je kazao, je nužno kako bi svoj brand dizajnerskog namještaja Milla&Milli predstavili međunarodnim kupcima, posebno zato jer se radi o proizvodima visokog cjenovnog razreda, sa visokom dodanom vrijednošću.
Pašalić je rekao i kako su zadovoljni dosadašnjim razvojem branda i suradnjom s domaćim dizajnerima.
Naglasio je i da su troškovi ovakvih sajmova vrlo visoki, pogotovo u fazi razvoja i izgradnje branda i izgradnje pozicije na tržištu.
"Na žalost kod nas nema sustavnih i ozbiljnih potpora za ovakve projekte. Državni dužnosnici vrlo često načelno govore o važnosti dizajna u proizvodnji namještaja, visokim dodanim vrijednostima kao ključnom cilju kod te proizvodnje, no istodobno ne postoje nikakve sustavne potpore za tako važne ciljeve", kazao je te dodao kako je jedina iznimka HGK, koja podupire proizvođače pri izlaganju na sajmovima.
Pašalić smatra da razvoj kvalitetnih, prepoznatljivih i skupih dizajnerskih proizvoda mora biti strateški cilj Hrvatske.
Ako želimo smanjiti izvoz poluproizvoda i drvne građe, onda se moraju donijeti dugoročne i održive mjere potpore proizvođačima koji se ohrabre za razvoj i investiranje u proizvodnju kvalitetnog, lijepog i skupog namještaja, poručio je Pašalić
Iz HGK u priopćenju navode kako Pašalićev apel za sustavan pristup razvoju industrije namještaja itekako ima smisla što pokazuju i brojke. Naime, u prvih devet mjeseci 2019. Hrvatska je izvezla namještaja u vrijednosti 206 milijuna eura, što je pad od 6 posto u odnosu na isto razdoblje 2018. kada je izvoz bio 220 milijuna eura.
S druge strane uvoz je u istom razdoblju rastao za osam posto (s 283 na 306 milijuna eura).
Dobra vijest je, kako navode, da proizvodnja namještaja bilježi značajan rast od za 8,1 posto u razdoblju od siječnja do studenog prošle godine.
Tvrtka Prostoria u K?lnu predstavlja dizajn svojih novih proizvoda među kojima se ističu atraktivne modularne sofe Absent i After. Direktor tvrtke Tomislav Knezović ističe da se radi o dizajnu namještaja koji postaje dijelom arhitekture.
"Radikalno jednostavan i čist dizajn ovih proizvoda ih čini idealnim za opremanje većih prostora“, naglasio je Knezović uz napomenu da je njihov namještaj dostupan u 60 zemalja i 890 prestižnih trgovina diljem svijeta.
Inače, na ovogodišnjem IMM-u izlaže 355 tvrtki, sajam je prošle godine obišlo više od 150.000 posjetitelja, a očekuje se da će ove godine premašiti tu brojku.