Dvigrad festival

Ansambl Responsorium oživio baroknu glazbu Francesca Uspera u crkvi svete Eufemije

| Autor: Nina Orlović Radić
(Snimila Nina Orlović Radić)

(Snimila Nina Orlović Radić)


Pod vještim prstima orguljaša Alexendera Painea, člana Ansambla Responsorium, u crkvi svete Eufemije u Rovinju održan posljednji u nizu koncerta ovogodišnjeg Dvigrad festivala - Festivala rane glazbe.

Glazbena ostavština

Pod nazivom Fidelissima Advocata - Odjeci s Lepanta u glazbi Francesca Uspera, publika je imali prilike (po)slušati djela majstora venecijanske polifonije i mislima, barem na trenutak, otploviti u neko drugo vrijeme.

Upravo, spominjanje orguljaša Painea, osobno je potaknuto izvedbom Usperovih kompozicija na restauriranim Barbinijevim baroknim orguljama koje su se nakon višegodišnjeg izbivanja ovo ljeto, konačno vratile u svoje prirodno kućište - crkvu svete Eufemije u kojoj obitavaju i za koju su namjenski građene davne 1754. godine.

(Snimila Nina Orlović Radić)(Snimila Nina Orlović Radić)

Koncert Fidelissima Advocata - Odjeci s Lepanta u glazbi Francesca Uspera, bio je poseban i po autoru. Kako se u samom uvodu koncerta moglo čuti Francesco Usper, rođen je 1561. godine u Rovinju, kao Francesco Sponga (Spongia ili Sponza), dok je prezime Usper preuzeo od svog pokrovitelja, venecijanskog odvjetnika Lodovica Uspera.

U ranoj mladosti Usper je napustio Rovinj i nastavio se školovati u Kopru, a potom u Veneciji gdje je, kao učenik Andree Gabrielija, izgradio zapaženu karijeru orguljaša i skladatelja. Naime, ovim se koncertom predstavila njegova, glazbena ostavština kao i naslijeđe njegovih suvremenika (Giovanni Batista Riccio, Claudio Merulo, Daniel Speer i Hieronimus Talonus) i to u kontekstu izvedbene prakse u Veneciji o blagdanu Svete Krunice i obilježavanja Lepantske pobjede.

(Snimila Nina Orlović Radić)(Snimila Nina Orlović Radić)

O samom Ansamblu Responsorium u sastavu: Sanda Audere (cantus), Tim Braithwaite (altus), Loic Paulin (tenor), Darko Solter (bassus), Silvio Richter (violina), Indre Kučinskaite (kornet), Tin Cugelj (trombon i umjetnički voditelj), Maximilien Brisson (trombon), Rui Staehelin (quintus i teorba), Augustin Mršić (viola da gamba), Alexander Paine (orgulje), dovoljno je napisati da su, kao i skladatelji čije su skladbe izvodene majstori svog zanata koji kroz osobnu interpretaciju, doživljaj i strast oživljavaju rijetko čuvene skladbe koje spajaju povijest, duhovnost i umjetničku finoću.

Autentični instrumenti

Također, poseban dojam, ugođaj i ugodu u izvedbi djela Francesca Uspera, majstora venecijanske polifonije iz ranog sedamnaestog stoljeća, koji se dogodio u atmosferičnoj crkvi svete Eufemije dala je izvedba glazbe na autentičnim instrumentima iz tog razdoblja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama