(Snimio Milivoj Mijošek)
Grupa Parni valjak vraća se u Pulu 15. kolovoza, mjesto na kojem su održali nekoliko uspješnih nastupa od kojih je jedan ovjekovječen na CD-u i DVD-u. Nekad je sastav dolazio s Akijem Rahimovskim koji nažalost više nije među nama, ali zato je tu nova snaga, Igor Drvenkar, kojeg je pulska publika mogla upoznati na koncertu na Kaštelu prije nekoliko godina.
"Pula u našim srcima ima posebno mjesto. Naš Aki bio je počasni građanin Grada Pule, a ovdje smo podijelili s vama i najljepše i najteže emocije. Stoga iznimno cijenimo priliku da opet budemo uz vas u okruženju impresivne pulske Arene" još ranije su otkrili članovi benda, u najavi iščekivanog nastupa u pulskoj Areni. Uz bogati koncertni repertoar, ovogodišnju turneju prate impresivna produkcija i jedinstveni vizualni identitet.
(Snimio Milivoj Mijošek)
Sredinom veljače ove godine Parni Valjak je započeo veliku koncertnu turneju "50", kojom obilježavaju 50 godina djelovanja. Nakon što su turneju premijerno predstavili koncertom u Splitu,u prepunoj dvorani Gripe, aktivno su nastavili čitav niz koncerata u Hrvatskoj i regiji. Svaki koncert turneje "50" donosi pažljivo osmišljeni repertoar koji objedinjuje njihove klasike, kao i nova autorska izdanja. Članovi benda ističu kako je zajednički nazivnik svih ovih godina ljubav: "Ljubav prema glazbi, ljubav prema publici i ljubav koju nam publika vraća", zbog čega čitava turneja nosi i podnaslov »Ljubav«.
Prije par tjedana objavili su i singl "Kud idemo mi", još jedan kojim najavljuju album. Kako je biti dio jedne ovakve glazbene institucije ispričao nam je Drvenkar koji je prije dolaska u Valjak imao iskustva u kazalištu, posebice u mjuziklima.
- Ako bude po željama publike – mogli bismo pjevati dok nas Arena ne iseli, haha. Ali, iskreno, nije bit u brojci nego u emociji i energiji. Kad se svi spojimo na istoj frekvenciji, i jedna pjesma može trajati vječno.
- Malo ti dođe kao da si upao u glazbeni NASA program – svi su toliko strastveni i posvečeni tome da te povuče da i ti budeš bolji. A s druge strane, ekipa je toliko opuštena i normalna da zaboraviš da pjevaš sa legendama... Kad dobijem ovako pitanje osvijesti se veliko poštovanje, no zaista - kad smo skupa samo smo bend koji maksimalno uživa u tome što radi.
- Intenzivno je, ali i zarazno. Probe, tehničke probe, vokalne vježbe, dogovori, sitnice... Sve dok se ne složi mozaik. A najdraži dio mi je onaj trenutak kad shvatimo da je sve spremno – a onda opet probamo još jednom, za svaki slučaj.
- Prvi s Valjkom, definitivno. To je bio miks uzbuđenja, treme, odgovornosti... i onaj glas u glavi koji šapće "nemoj fulat’ tekst" ili zeznuti bilo što. Srećom, publika je bila puna podrške i pjevala glasnije od mene, pa bi me i izvukli da jesam.
- Ima je uvijek, ali sad je to više pozitivna trema – kao mala količina kofeina za srce. Ako trema nestane skroz, to mi je znak da nešto nije u redu.
- Volim ih stvarno sve, to su pjesme koje su obilježile generacije... ali nekako se najviše nalazim u novim pjesmama koje radimo zajedno. Možda zato što sam ih pjevao "»iz prve ruke", sudjelovao u stvaranju i traženju tog novog zvuka Valjka. Ima u njima dio mene, pa ih i osjećam malo osobnije. A opet, kad krene "Jesen u meni", i ja postanem publika na sekundu.
- Kazalište me naučilo kako isprčati priču. Jer pjesma nije samo niz tonova – to je mala predstava od tri-četiri minute. A i pomoglo mi je s dikcijom, disanjem, koncentracijom... da ne stanem nasred pjesme i kažem "ček’, koji je sad refren?".
(Snimio Matej Grgić)
- Uloga Zvijeri mi je možda bila najveći test izdržljivosti – maska, kostim, pokreti, a glas mora ostati stabilan. Pilat me najviše gurnuo u psihološku dubinu, a Javert... Javert je bio maraton, i emocionalni i glasovni. Ali najviše volim upravo te uloge koje me natjeraju da izađem iz svoje "sigurne zone" – jer tamo se stvarno dogodi magija.
- Trenutno nisam u fazi da pišem nove stvari za sebe, ali zato stalno nešto radim u studiju – snimam, produciram, pomažem drugima da izbruse svoje pjesme. Nekad napišem koju stvar za druge izvođače, nekad samo budem "uhom" sa strane. Uglavnom, teško mi je biti skroz izvan studija – uvijek nešto petljam oko glazbe, pa makar to nije direktno "moj" projekt.
- Iskreno, teško je reći, jer su se vremena baš promijenila – scena je danas brža, sve ide kroz mreže i algoritme, a Valjak je to gradio godinama, koncert po koncert. Ali ima mladih koji stvarno imaju talenta, pišu dobre pjesme i što je najvažnije – guraju svoju priču bez kalkulacija. Držim im fige da uspiju, jer scena uvijek treba svježu energiju i nove bendove koji će jednog dana možda puniti arene.