Istraživanje konzultantske kuće Hotelis

Sea Star festival Hrvatskoj donio 33,7 milijuna eura izravne ekonomske koristi

| Autor: Mladen Radić
(Snimio Benny Gassi)

(Snimio Benny Gassi)


Exitov Sea Star festival u Umagu u svojih je pet održanih izdanja, od 2017. do 2023. hrvatskoj ekonomiji donio 33,7 milijuna eura izravne koristi, ističu organizatori. Oni napominju da je uspjeh time veći jer je u pitanju jedini veliki glazbeni festival u Hrvatskoj koji se održava van turističke sezone, kako se ističe u istraživanju konzultantske kuće Hotelis, specijalizirane za turizam i hotelijerstvo.

Najposjećeniji

- U pet navedenih izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i nizu inozemnih tržišta iznosila je 23,7 milijuna eura. Ovi podaci dodatno uvećavaju priznanje dobiveno od strane HDS ZAMP-a po kojem je Sea Star posljednje dvije godine zaredom drugi najposjećeniji domaći glazbeni festival, kažu organizatori koji podsjećaju da Sea Star privlači raznoliku publiku iz cijelog svijeta.

(Foto: Edge)(Foto: Edge)

Istraživanje pokazuje da ukupna potrošnja na festivalu od 2017. do 2023. iznosi 29 milijuna eura. Posjetitelj Sea Stara troši oko 40 posto više od prosjeka turista na istoj destinaciji, dok je njihova izvanpansionska potrošnja čak duplo veća u odnosu na prosjek.Na temelju dobivenih podataka otkriveno je i da festival angažira i veliki broj djelatnika različitih struka, te je ukupni broj osoba angažiranih uoči i tijekom održavanja festivala procijenjen na više od 700.

Pozitivan efekt

U proteklih pet izdanja Sea Star festivala zabilježili su više od 200 tisuća ulazaka posjetitelja među kojima stranci čine 40 posto. Ukupan broj pojedinačnih posjetitelja je 88 tisuća, a ostvareno je 180 tisuća turističkih noćenja. Prema rezultatima istraživanja oko 95 posto ispitanih došlo je u Umag isključivo zbog festivala, a čak 98 posto ispitanika je popravilo ili ostavilo isto mišljenje o gradu, iz čega istraživanje zaključuje da festival ima vrlo pozitivan efekt na brendiranje destinacije.

(Foto: Edge)(Foto: Edge)

- Posjetitelji Sea Stara su mladi. U prosjeku, tipični posjetitelj ima 25,5 godina, među njima je 57 posto zaposlenih, dok je udio visokoobrazovanih i studenata čak 68 posto. Motivacija za dolazak je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, glazbeni program kao kulturni, te na kraju i turistički kao prilika da se boravi na moru i lojalnost EXIT brendu, navodi se u istraživanju.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter