NOVA PLATFORMA

BURZA VINA ILI WINE STOCK MARKET: Prodaja na digitalnom kućnom pragu, prozor u svijet za vinare i vinogradare

WSM je namijenjen proizvođačima grožđa i vina u regiji i svijetu, domaćim i međunarodnim veletrgovcima i potencijalnim kupcima grožđa i vina, tvrtkama iz industrije dobave opreme i repromaterijala za sektor vinogradarstva i vinarstva, ali i međunarodnim portalima specijaliziranim za trgovinu grožđa, mošta i vina u rinfuzi, novinarima i blogerima, svim ljubiteljima vinske kulture

| Autor: Duška PALIBRK
Davor Zdjelarević i Edvin Jurin, koautori projekta

Davor Zdjelarević i Edvin Jurin, koautori projekta


U Zagrebu je predstavljena digitalna komunikacijska i prodajna platforma Burza vina ili Wine Stock Market (WSM), prvi takav projekt u Hrvatskoj koji razvijaju vinar Davor Zdjelarević i stručnjak za brendiranje i komunikaciju Edvin Jurin zajedno s desetak drugih stručnjaka i specijalista. Uz Zdjelarevića i Jurina, idejne pokretače i koautore, multidisciplinarni tim na ovom inovativnom projektu radi već tri-četiri godine. Kada zaživi, omogućit će hrvatskim vinarima novi moderan način trgovanja, prilagodljiv digitalnoj eri poslovanja na domaćem i širem svjetskom tržištu.

Od trgovine do vinskog turizma

Novi je to prozor u svijet za hrvatske vinogradare i vinare. Platforma im omogućuje transparentnu tržišnu komunikaciju i prodaju u kontekstu uravnoteženja i poravnanja viškova i manjkova grožđa, grožđanog soka i vina te dodatno neprodanih (overstock) vina i malih serija vrhunskih i arhivskih, odnosno premium vina, pojašnjavaju autori projekta.

- Procjene govore da oko 40 posto ukupne trgovine vinom, koja se godišnje kreće na razini oko 230 milijuna hektolitara vina, čini upravo prodaja u rinfuzi. Projekt se razvija postupno i u fazama sukladno interesima i potrebama njegovih korisnika. Takav razvojni put su prošle i prolazile relevantne platforme toga tipa, u čije osnivanje i financiranje su ulazili, uz sudionike iz vinske industrije, i ulagači iz drugih industrija. Jedna od najrazvijenijih engleskih online platformi je nastala 2016. i to postupno nakon dvije godine uz sudjelovanje gotovo tridesetak ulagača, naglasio je Jurin.

WSM je namijenjen proizvođačima grožđa i vina u regiji i svijetu, domaćim i međunarodnim veletrgovcima i potencijalnim kupcima grožđa i vina, tvrtkama iz industrije dobave opreme i repromaterijala za sektor vinogradarstva i vinarstva, ali i međunarodnim portalima specijaliziranim za trgovinu grožđa, mošta i vina u rinfuzi, medijima, novinarima i blogerima specijaliziranim za vinsku tematiku kao i nezavisnim ljubiteljima vinske kulture.

Konkretne procesne faze WSM-a obuhvaćaju unos i obradu podataka za vinare po regijama, sortama, godištu, kvalitativnom i cjenovnom razredu, uz poštivanje instituta anonimnosti za sudionike prodajnog procesa do same prodaje, kontrolu ponuđenog vina od strane WSM-a provjerom dokumentacije i degustativno od strane nezavisnog tima, klasifikaciju cjenovnih razina te u konačnici realizaciju kupoprodaje i plaćanja između kupaca i prodavatelja uz kontrolnu ulogu sustava WSM-a. Predviđeno je i postupno uvođenje ponude vinskog turizma po modelu atraktivnih dnevnih i višednevnih vinskih obilazaka kao i trgovanje vinskim nekretninama i opremom. Poslovni model je temeljen, kao i kod drugih platformi toga tipa, na godišnjoj članarini, ovisno o tipu i razinama transakcija, te proviziji po ostvarenoj prodaji.

Neizvjesni robni tokovi

- Živimo u dinamičnim i neizvjesnim vremenima. S jedne strane, razvijaju se nova tržišta vina u mnogoljudnim zemljama Dalekog Istoka i Azije, a s druge, svjedoci smo neočekivanih poremećaja poput klimatskih promjena ili pandemije, koji generiraju učestale neravnoteže u robnim tokovima grožđa i vina. Na nama je da, doslovce rečeno, prihvatimo vrijeme u kojem živimo i okrenemo se digitalnim tehnologijama, ili bolje rečeno, prodaji na digitalnom kućnom pragu uz znatno višu razinu informiranosti, interaktivnosti i profitabilnosti, kaže Zdjelarević.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter