Dobro je znati

Stručnjakinje otkrivaju što najčešće radimo pogrešno prilikom čišćenja doma

| Autor: Mija Dropuljić
Ilustracija (Pexels)

Ilustracija (Pexels)


Čišćenje i stvaranje mjesta za nove stvari može biti itekako oslobađajuće. Ipak, ovisno o količini stvari koje želite izbaciti, ovaj pothvat može oduzeti puno vremena i energije — osobito ako radite najveću pogrešku koju stručnjakinje Clea Shearer i Joanna Teplin iz Netflixove serije „The Home Edit“ redovito viđaju.

Koja je to najveća pogreška?

„Najveća pogreška je kad pokušavate riješiti sve odjednom“, objašnjava Shearer. „Mnogi ljudi pogledaju našu emisiju ili Instagram profil i pomisle: ‘Super, idem odmah u garažu i primiti se svake stvari koju tamo pronađem.’“ Teplin dodaje: „Najbolje od svega? Sat vremena prije večere.“ Naravno, to najčešće završi u kaosu.

Kako lakše i učinkovitije organizirati dom?

Prema savjetima stručnjakinja, umjesto da krenete na sve odjednom, puno je bolje početi malim koracima — primjerice s jednom ladicom. Tako ćete postupno i bez preopterećenja doći do cilja, a cijeli proces bit će manje stresan.

Raščišćavanje korak po korak

Ako si date vremena i idete polako, moći ćete bolje organizirati stvari koje zadržavate. Primjerice, moći ćete precizno izmjeriti ladice i pronaći odgovarajuće organizatore i košarice za sve sitnice.

Uključite „metodu hrpe“ u svoj dom

Jedan trik koji stručnjakinje preporučuju jest takozvana „metoda hrpe“ koja pojednostavljuje proces prije nego što uopće počnete. Dobra vijest: smijete zadržati „kaos hrpu“ u jednom kutku doma. Odaberite kutak gdje vam gomila stvari najmanje smeta i ondje stavite sve što „čeka na kasnije“. Stavite veliku kutiju ili košaru u koju možete ubacivati manje predmete poput pisama ili čarapa.

Zatim odredite jedan dan u tjednu (na primjer, nedjelju) kada ćete tu kutiju raščistiti i sve vratiti na svoje mjesto. Najveća prednost? Tada imate samo jednu kutiju o kojoj se trebate brinuti, a ne cijeli dom.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter