NA DANAŠNJI DAN

Volvo PV544 1959. prvi ugradio sigurnosni pojas u tri točke

| Autor: Dino MILIĆ JAKOVLIĆ / Autoportal

Volvo PV544, neuništivi prethodnik legendarnog modela Volvo Amazon, izveden iz modela Volvo PV444 (1944.), koncipiranog tijekom II. svjetskog rata, bio je funkcionalan, razmjerno snažan i vrlo siguran… 

Volvo PV544 predstavljen je 25. kolovoza 1958., a u povijest će ući 13. kolovoza 1959., kad je opremljen prvim sigurnosnim pojasom u tri točke, kojeg je izumio Nils Bolhin (1929. – 2002.). Legendarnu izdržljivost potvrđuje više od tisuću koji su još u pogonu.

Karoseriji je dodano veće, konveksno vjetrobransko staklo, s većim stražnjim prozorom kako bi se poboljšala vidljivost. U unutrašnjost je dodana nova upravljačka ploča s podstavljenom gornjom polovinom kako bi se poboljšala sigurnost unutrašnjosti.

Brzinomjer je bio u obliku ‘termometra’; crvena traka je pokazivala brzinu. U usporedbi s njegovim prethodnikom modela Volvo PV444, stražnje je sjedalo ponovno projektirano kako bi se povećala razina udobnosti i kako bi se stvorio prostor za dodatnu osobu. Unaprijeđene su i tehničke značajke modela.

Za Volvo PV444 je (osim u Sjevernoj Americi) je bila dostupna jedino inačica s jednim motorom. Dolaskom PV544, dodana je i druga inačica. Po prvi put je također postao dostupan i ručni prijenos s 4 brzine.

Ispod površine, Volvo PV544 je neprestano poboljšavan. Značajna se promjena dogodila 1961. kad je slavni motor ‘B18’ ugrađen ispod poklopca motora, istovremeno kada je električni sustav dobio 12-voltnu struju. Volvo PV544 je postao jedan od najuspješnijih rally automobila krajem 1950-ih i početkom 1960-ih.

Volvo PV 544
Inačice: Special I, II i Sport (najučestaliji naziv) PV 544 A PV 544 B PV 544 C PV 544 D PV 544 E PV 544 F PV 544 G
Proizvodnja: 1958.-1965.
Količina: 243.990
Karoserija: limuzina s 2 vrata
Motor: 4-cilindarski, redni, OHV; 1583 ccm; 79,4 x 80 mm; 60 KS pri 4500/min ili 85 KS pri 3500/min. 1961: 1778 ccm, 75 KS pri 4500/min ili 90 KS pri 5000/min, kasnije povećano na 95 KS.
Prijenos: 3- ili 4-stupanjski, ručni prijenos polugom pričvršćenom za pod.
Kočnice: hidrauličke bubanj na svim kotačima.
Dimenzije: 4496 x 1580 x 1560 mm, međuosni razmak: 2652 mm

Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini