NAJNOVIJE



na današnji dan 1927. godine

Na kultnoj stazi Nürburgring održana prva utrka

| Autor: Dino MILIĆ JAKOVLIĆ i Željko MARUŠIĆ / Autoportal

Na prvi pogled, reklo bi se da nema mnogo jednostavnijih stvari od stvaranja staze na kojoj će se utrkivati automobili. Uzme se nekoliko kilometara ceste, pravci i zavoji spoje tako da čine kakav-takav krug, i pusti automobile da se utrkuju po tome. Problem je što se tako stvara staza, ali da bi ista bila i dobra, potrebno je u priču umetnuti još nekoliko faktora. 

Kao prvo, staza mora imati neke kombinacije ravnina i zavoja koje omogućuju pretjecanje, pa zahtjevne dijelove koji daju priliku pokazivanja razlike vozačkog umijeća... i, naposljetku, kao u onom vicu o nastanku engleskog travnjaka, na sve to valja još dodati i tradiciju, legendu, duhove prošlosti... 

A na kraju, kada govorimo o velikim stazama, nevjerojatno je, ali istinito, bar će vam sedam od deset zaljubljenika u automobilske utrke unisono reći kako je najbolja trkaća staza na svijetu Nürburgring, koja se počela raditi 27. rujna 1925., a na današnji dan prije točno 92 godine održana prva utrka. 

Prvog je dana održana moto utrka, u kojoj je pobijedio Nijemac Toni Ulmen na engleskom motociklu Velocette 350. Sljedećeg dana u automobilskoj utrci pobijedio je slavni Rudolf Caracciola u bolidu Mercedes Kompressor.

Nije riječ o stazi na kojoj se danas voze utrke Formule 1, nego o onom dobrom starom i još uvijek postojećem Nordschleifeu. Jedna i jedina, najbolja trkaća staza na svijetu ostavlja otvorenim samo jedno pitanje: zašto već više od devet desetljeća ama baš nitko na svijetu nije uspio napraviti niti približno jednako dobru trkaću stazu? 

Što su to djelatnici Eichler Architekturbüroa iz Ravensburga tada znali, a nitko od današnjih graditelja staza ne zna? Zar nije nevjerojatno da uz tako veliki razvoj tehnologije, ali i sporta uopće, ni danas nitko ne može i ne zna bolje? 

Retorička su to pitanja, svi znamo da postoji mnogo faktora, od sigurnosnih do zemljopisnih, zašto je staza u brdima Eifel sa svoja 154 zavoja (do 1982. bilo ih je čak 160) i dalje najbolji, najmagičniji i najprivlačniji komad asfalta na svijetu. (Autoportal)


Podijeli: Facebook Twiter




Više iz rubrike

Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no

Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater
Webcams provided by webcams.travel add a webcam